כך לפחות מספרים במוסף הרכב של NRG
בצרפת כבר יש כביש כזה ניסיוני, ובכלל חברות רבות מנסות לפתח פתרונות טעינה אלחוטיים לרכבים. הלוואי שזו תהיה חברה ישראלית:
http://www.nrg.co.il/online/90/ART2/...at=974&loc=112
כך לפחות מספרים במוסף הרכב של NRG
בצרפת כבר יש כביש כזה ניסיוני, ובכלל חברות רבות מנסות לפתח פתרונות טעינה אלחוטיים לרכבים. הלוואי שזו תהיה חברה ישראלית:
http://www.nrg.co.il/online/90/ART2/...at=974&loc=112
השראה מגנטית זה לא משהו חדש , אני מניח שיש פה הרבה חסמים מציקים כגון:
1. סטנדריזציה של מנגנון הטעינה בין רכבים שונים.
2. התקנת בקר שמזהה את הרכבים ודואג לחייב אותם עבור השימוש בצורה מדוייקת.
3. הרחבה של הבקר הנ"ל לזהות את מיקום הרכב , איפה הוא יהיה בעוד X זמן ולהפעיל את הסליל הבא (לא תרצה שכל הסלילים יהיו פעילים בכל רגע נתון ללא צורך).
4. לדאוג שהרכבים יסעו איפה שהסלילים קיימים , אם הם לא יהיו בדיוק מעליהם יעילות הטעינה תרד משמעותית.
5. עלויות התקנה גבוהות מאוד , זה דורש בנייה של סוג של מנהרה מתחת לכביש , אני מניח שהם ירצו גישה למנגנון ולא רק לקבור אותו באספלט לעולמי עולמים.
6. כמובן שהכביש יצטרך להיות ארוך משמעותית , רכב מודרני גומע ק"מ יחיד בשניות , זה לא יספיק לטעינה משמעותית.
האמת שאני חושב על כל הדברים האלו , בעיקר על 4 \ 5 , יהיה הרבה יותר קל ונוח להרים זרוע מהרכב ושהסלילים יהיו ממוקמים בגובה (סטייל מכוניות מתנגשות \ קרוניות חשמליות).
בהחלט מעניין לראות מה יהיה עם זה
אני מניח שיש עוד הרבה בעיות שאני לא מודע אליהן.
אני לא יודע מה יהיה בעתיד של כבישי טעינה, לדעתי אין היתכנות לשנים הקרובות אבל ייתכן והטכנולוגיה תשמש לטעינה אלחוטית בזמן חניה.
להרים זרוע והזנת חשמל מכבלים תלויים - קיים כבר איזה 100 שנים, מכער מאוד את העיר ומגביל תנועה.
הרבה מהבעיות הטכניות הקטנות ייפתרו יחד עם המו"פ בנושא. אפשר לראות מיזמים שאלון מאסק מושקע בהם שבאים בגישה אחרת לגמרי, ע"ע the boring company.
מכוער ללא ספק אבל קצת בעייתי לתקוע מכשור מתחת לאדמה , זה מאוד יקר ולא נגיש.
חוץ מזה שאתה חושב על מערכות מאוד ישנות , אני מניח שאם יבנו מנגנון הטענה עילי כיום הוא יראה הרבה יותר טוב ויהיה הרבה פחות מגביל.
אני לא רואה הצדקה גדולה למערכת מסובכת \ יקרה יותר \ טיעון כלשהו לעבור להטענה אלחוטית בבית.
הרי זה לא יהיה עם טווח של מאוד מטרים אלא משהו מאוד מצומצם , אז מה כבר תחסוך פה? עוד חצי מטר בכבל מהמטען אלחוטי למטען הקווי?
זה די מה שקרה עם מטענים אלחוטיים לטלפונים , זה נחמד לעמדת הטענה ללא כבל אבל בפועל העמדה עצמה מחוברת לכבל והחסכון \ ניידות שנוצרות היא אפסית אם בכלל לעומת האופציה הרגילה.
אני מניח שזה יהיה יותר כמו מטען חוטי שבקצה שלו שי סליל עם מגנט שנדבק לך לרכב במקום להשתמש בשקע\תקע. נחמד , אבל לא פורץ גבולות.
בסוף זה עניין של את מי אתה שואל, כל אחד מהמר על פיתוח אחר.
אם תשאל את היפנים כל ההשקעה בתשתיות צריכה ללכת להפקה ושינוע של מימן והפקת החשמל בתאי דלק.
אם תשאל את טסלה העתיד הוא מנהרות צרות עם מסילות ובאפרים בצורת תחנות ממסר של סוללות. ורעפים סולאריים כמובן. ובכלל יחידות אנרגיה אוטונומיות.
יהיה מעניין.