ציטוט נכתב במקור על ידי אRני צפיה בהודעה
כדי שיהיה רלוונטי (ומחילה כי קיימתי את הדיון הזה פעמים רבות בעבר) למד קצת את הנושא כולל הפקה זיקוק שינוע והולכה של הדלקים שהאופנוע שלך צורך (ממעמקי הים ועד לתחנת הדלק השכונתית שלך, ולכל שכונה בעולם במערבי), וכן הפקה שינוע טיפול ומחזור (או חוסר מחזור) של השמנים שהאופנוע שלך צורך.
למדתי... ומצאתי שכל הדברים האלו תקפים גם לגבי מזוט ו(למעט הפרדת הפרקציות הקרויה זיקוק) פחם וגז, המשמשים כדלקים לייצור חשמל. כל הפרמטרים האחרים (שמנים אטמים וכו') בטלים בשישים לעומת הזיהום הנגרם בזמן ייצור המצברים והטיפול במצברים שגמרו את חייהם.

כפי שכבר כתבתי, במקום בו ייצור החשמל "ירוק" כלי רכב חשמליים הם ירוקים. בישראל השורפת פוסילים לצורך הפקת חשמל אתה ממש לא יותר ירוק עם רכב חשמלי, כפי הנראה ההפך.


ציטוט נכתב במקור על ידי אRני צפיה בהודעה
לדוגמה אני יכול לייצר דלק לאופנוע שלי בקלות ע"י פאנל סולארי על גג ביתי באופן זול ונקי. איך אתה יכול לייצר דלק לאופנוע שלך בבית?
לא נכון. כי אם נכון, למה אתה לא עושה את זה? זה אפשרי, אבל כמות תאי השמש ואמצעי מאגר האנרגיה (שוב מצברים...) שתצטרך הופכים זאת ליקר ולא כדאי. אני מניח שאוכל באותו סדר גודל של עלות (או מעט יקר יותר) להשתמש בחשמל מתאי שמש לאלקטרוליזה של מים ומהמימן בעזרת ריאקטור קטן לייצר דלק לאופנוע (ה-feed יהיה syngas). זה מעשי בערך כמו לייצר לעצמך חשמל לאופנוע.