תשתדל להיות תמיד מצד ימין של הקו הלבן הזה שבאמצע הכביש.
השבוע אני צריך לנסוע למקום מסויים ובדרך אליו יש נסיעה בכבישים מאוד מפותלים. האם אופנוע דו"ש (wr250r) יהיה מסוגל להתמודד עם זה? אני לא רוצה לנסוע במהירות, אלה רק להגיע בבטחה.
אשמח אם תוכלו להמליץ לי על דגשים בנסיעה הזו בכדי לעבור אותה בשלום.
תודה מראש.
תשתדל להיות תמיד מצד ימין של הקו הלבן הזה שבאמצע הכביש.
אם הם שרדו את זה - גם אתה תשרוד.
ומבחינת דגשים - מבט לפניה, לבלום לפני הפניה כשצריך ואם אתה צריך לבלום בתוך הפניה אז רק עם האחורי ובעדינות. להישאר בנתיב שלך, לרכב בקצב שמרגיש לך נוח (וגם קצת מתחתיו אם אתה מתחיל) ולא להלחץ אם אתה "מעכב" רכבים מאחוריך, שיחכו, החיים שלך חשובים יותר. אין מה לפחד מכבישים מפותלים, הם רק עוד חלק מהמסלול שלך ואם תסיר את הפחד הזה ותרכב בשיקול דעת אין שום סיבה שלא תעבור בשלום.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
כבישים מפותלים על דוש נשמע לי אחלה כיף שבעולם.
בד"כ עדיף לא לבלום בפנייה אבל אם כבר באת מהר מדי אז משתמש בשני הבלמים בעדינות, הטריק בבלימה זה הפעלת כוח בהתאם למהירות ולהטייה.
אתה לא מוטה כלכך ולא מהיר? תן לחיצה טובה!
אתה בזווית קיצונית ונוסע מהר? תן לחיצה מאוד עדינה.
הנסיעה עברה בהצלחה, תודה רבה לכולם!
אחד אומר קדמי, השני אחורי והשלישי בכלל שניהם. תאמתם ביניכם או שבמקרה יצא ככה?
Sent from my T5 using Tapatalk
הכל אמיתי!
אם בנימה רצינית, לדעת ההגיון שלי שני הגלגלים מסתובבים באותה המהירות, לכן לבלום רק עם אחד מהם יגרום לו לצאת מסנכרון עם השני.
לכן אני חושב שצריך לבלום עם שניהם, לא סתם הם שם.
לפעמים כשאני נוסע ישר ומהר אני לוחץ בעדינות קודם על הקדמי, משחרר ואז על שניהם.
אבל בפנייה עדיף לא לבלום, נהג טוב יבוא במהירות נכונה ויבלום כמה שפחות בכללי במהלך הרכיבה.
ואם כבר נכנסת מהר אז עם שניהם, ואת עוצמת הלחיצה יש לווסת בהתאם למהירות וזווית ההטייה.
הוורסיה שלי שונה עוד יותר...
לסגור גז או לבלום תוך כדי הפניה יוציא אותנו מהקו ויזרוק החוצה.
אם סחבוב מתהדק או נפתח... במקום להקטין מהירות - מבט רחוק, כידון קל, תנוחת גוף רפויה ועוד היגוי הפוך!
תגע בשיא הפניה ותן בגז החוצה משם... יצמח לך שיער על החזה וגם תלמד לרכב!
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
כמובן, הגז מפצה על הרבה טעויות רכיבה. אבל שוב נהג טוב לא יבלום בפנייה.
מסכים איתך לגבי מבט, זה הכי חשוב.
כשהייתי ניוב יצא לי לנעול מבט על מכשול ופשוט רכבתי לכיוונו ועפתי קיביניצ'ורטי.
מבט לנקודה שאתה רוצה להגיע אלייה זה כלל ראשון ברכיבה.
גוני שני הגלגלים לא נוסעים באותה המהירות.
הם גם לא עושים את אותו המסלול בנסיעה.
אופנוע לא נשאר ישר אף פעם.
אתה חושב שהם באותה המהירות מכיוון שהקדמי עושה מסלול קצר בהרבה.
אני בטוח שהם לא באותה המהירות המדוייקת אבל דיי קרובים במהירות.
גם יש גלגל יותר גדול מקדימה בכל מיני כלים שונים.