זה תלוי בדגם.
בד"כ - מגיע דגם מחליף, טוב ונחשק יותר, כך שהמחירים לא עולים.
מצד שני - יש דגמים עם קהל מעריצים נאמן, ששומרים על מחיר גבוה כמשומשים.
לרוב, את ההבדל רואים אחרי 3-4 שנים, ולא מיד עם הפסקת הייצור של הדגם.
אם נניח אני רוצה לקנות כלי משומש מדגם שהוא כבר דד-ליין (שהיצרן הצהיר עליו שהוא הפסיק לייצר אותו ושגם לא הולך להיות לו מחליף) - האם סביר להניח שהמחירים של הדגם הזה בלוח יד-2 יעלו??
סתם לדוג' (לא קשורה למה שאני ספציפית מחפש. רק לצורך הדוגמא) כאשר הונדה בזמנו הצהירה שהיא מפסיקה לייצר את הטרנסאלפ (לא רק שמפסיקים ייבוא לארץ בגלל בעיות תקינה או החלטה עסקית של היבואן, אלא היצרנית עצמה ביפן מפסיקה לייצר את הדגם הזה וגם אין לו מחליף ולא מתכוונים לייצר לו מחליף) - האם המחירים/מחירונים של הטרנסאלפים המשומשים בלוח יד-2 בזמנו עלו? ונהיו יקרים יותר?
זה תלוי בדגם.
בד"כ - מגיע דגם מחליף, טוב ונחשק יותר, כך שהמחירים לא עולים.
מצד שני - יש דגמים עם קהל מעריצים נאמן, ששומרים על מחיר גבוה כמשומשים.
לרוב, את ההבדל רואים אחרי 3-4 שנים, ולא מיד עם הפסקת הייצור של הדגם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אין לשאלה שלך תשובה ברורה במיוחד שאתה אפילו לא מציין דגם (למה?)
זה כמעט כמו לשאול לאילו דגמים יהיה ערך אספני בעתיד. אם אתה חושב שאתה יודע את התשובה לכך - מצאת לעצמך אפיק השקעה מעניין.
הנושא עלה פה אלפי פעמים כי העניין הוא כסף וכסף זה חשוב, אבל הנבואה ניתנה לשוטים אז מודה שאין לי מושג.
וגם אם תבדוק מה קרה למחירי הטרנסאלפ - אילו תובנות תפיק מכך? יש המון גורמים שמשפיעים על התנודות האלה. האם אתה חושב שתצליח לנקות מהנתונים את ההשפעות המשקיות שהיו בישראל באותה שנה, מבנה המס על כלי רכב, יחסי מט"ח, תיעדופים שיווקיים פנימיים של היבואנים באותה שנה וביקושים יחסיים לכל שאר הכלים בקטגוריה שנמכרו בישראל באותו פרק זמן? לא חושב שיש תשובה מספיק רצינית כדי לקבל החלטה.
לפעמים מרוב הרצון לנקות אי-וודאות לפני החלטה אנו מייצרים לעצמנו מצגי שווא. מציע לך לבדוק אם הדגם מתאים לך ואתה מתחבר אליו, ועל סמך זה לקבל החלטה.
בהצלחה!
ככלל התשובה היא שלילית.
כמובן שאפשר לצפות למשל שה CBR600RR הנוכחי יהיה מבוקש... השאלה היא האם מישהו יעדיף אותו ויהיה מוכן לשלם עליו יותר על פני המתחים.