ציטוט נכתב במקור על ידי amitoriginal צפיה בהודעה
שלום חברים,
שמי עמית ואני חדש בפורום, התחלתי לאחרונה לימוד לקבלת רישיון A1.
אני חדש לגמרי בתחום ומעולם לא רכבתי על אף דו-גלגלי.

אני נמצא בסוג של "הליך בזק" לקבלת רישיון וקניית אופנוע מכיוון שנוצר מצב שאשתי צריכה בלעדיות על הרכב ואני מנצל את המצב להגשמת חלום קטן.
אני בן 26, סטודנט ונוסע מדי יום נסיעה של כ-50 ק"מ סה"כ, בעיקר בכבישים בין עירוניים ומהירים.
הידע שלי בנושא שואף לאפס ואת מה שאני כן יודע למדתי בכמה ימים שאני משוטט פה בפורום.
התקציב שלי לאופנוע עצמו לא כולל הוצאות נוולות (ביטוח,ציוד וכו') הוא כ-50K ולכן אני גם רוצה להתפנק ולקנות חדש מהניילונים

אני עדיין לא יודע אם אני מסתכל על הדברים שנכונים לצרכיי אבל קיבלתי את הרושם שיכול בהחלט להתאים לי הנינג'ה 650/ Z650.
לא אשקר אתכם אני קצת אוהב פוזה והירוק של קוואסקי תמיד קרץ לי אבל אני שומר על ראש פתוח כרגע.
השאלה אם לסטודנט כמוני הכלים האלו יתאימו (לא בהיטב הכלכלי)? אני אפילו לא יודע עדיין לשאול את השאלות הנכונות ואשמח שתעלו כמה היבטים לצורך הדיון.
כמובן אם לדעתכם כלים אחרים יתאימו יותר אשמח לשמוע.

כמובן שלפני קנייה אבצע נסיעות מבחן על כל האופציות.

תודה רבה מראש חברים!
כל עוד אתה לא מצפה שהאופנוע יהיה פתרון כלכלי, ואתה מוכן לשלם על הכיף והחיסכון בזמן - השמיים הם הגבול.
אופציות מועדפות (מה שמעניין אותך - חפש מבחני דרכים, כדי להבין במה מדובר:
1. סוזוקי SV650/ קאוואסקי Z650/נינג'ה 650: אופנועי ביניים. מספיקים לכל מטרה, עם הסרת ההגבלה (באופן לא רשמי, ולא חוקי) - תוכל לינות מארווה מלאה של למעלה מ-70 סוסים. לחילופין, תוכל לרכוש הונדה CBR500 - אופנוע משעמם יותר מהכלים שהוזכרו, אבל נוח, ידידותי, שימושי וחסכוני.
2. מוטו גוצי V7 - אופנוע קלאסי, עם אופי של "טרקטור". אמינות שנויה במחלוקת, אבל בתמורה - אופי איטלקי אוטנטי. לא מתאים לרכיבה מהירה מאוד, כן מתאים לרוכב רגוע שאוהב כלים קלאסיים.
3. סוזוקי DR650 - משאיר עודף מ-40K, ואת ההפרש תוכל להשקיע כדי לעצב את האופנוע .אופנוע דו-שימושי, פשוט עד פרימיטיבי, אמין מאוד. יאפשר לך בסופ"שים לרדת לשטח קל, שזה בית-ספר מעולה לרכיבה. בסכום הנותר מהתקציב, תוכל לטפל במגרעות של הדגם שפוגמות ביכולת הבינעירונית - טנק דלק קטן, משוב לא נוח והעדר מיגון רוח.
4. קאוואסקי ורסיס 300 - על אותו משקל, עם פחות יכולת שטח, אבל כמעט בלי צורך לשפצר לשימוש כביש אינטנסיבי.
5. הונדה CB500X - עוד צעד לכיוון הכביש. מעט מאוד יכולת שטח (שבילי קק"ל בלבד), אבל נוח, חסכוני וידידותי בכביש.
6. ק.ט.מ דיוק 390 - ישאיר לך המון עודף. תצטרך לשדרג מושב (לא חובה) ולהוסיף מיגון רוח. כלי מעולה ומאוד כיפי.
אני בטוח ששכחתי עוד כמה כלים מעניינים. תצטרך להתאפס קצת יותר על סגנון האופנוע והדרישות שלך ממנו. תתחיל מלקרוא על הדגמים שמניתי, כדי להבין (בערך) אילו סגנונות קיימים.