תוצאות 1 עד 8 מ 8

אשכול: האם סל"ד גבוה תורם ליציבות האופנוע בהשכבות?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61

    האם סל"ד גבוה תורם ליציבות האופנוע בהשכבות?

    לרוב, כשאני נכנס לעיקול חד, אני מוריד הילוך או שניים על מנת להיכנס להשכבה בסל"ד גבוה יותר ובגז קבוע.
    תחושתי היא שהאופנוע, בתוך העיקול, כשהוא על הצד, יציב יותר ושומר על הנתיב בצורה טובה יותר כאשר הסל"ד גבוה ועולה בעדינות ובמתינות בגז עדין עד היציאה מהעיקול.

    האם זו תחושה סובייקטיבית\פסיכולוגית או שאכן יש סעיף בתורת הרכיבה המתקדמת שמדבר על סל"ד גבוה בעיקולים?

    תודה רבה!
    עודד

  2. #2
    אין סעיף שמדבר על סל"ד גבוה (לפחות לא שאני מכיר) מה גם שלכל אופנוע יש גבול סל"ד אחר לדוגמא r6 - באזור 15000, ktm duke - 8000.

    ע"פ מה שאני יודע יש להיכנס לפניה עם מספיק סל"ד כדי שתוכל לצאת ממנה עם מקסימום מהירות (רצועת כח), בנוסף,

    יש ליצור מצב בו העומס יורד מהגלגל הקדמי ועובר לגלגל האחורי - ברובם המכריע של האופנועים מדובר על 0.2 כוחות ג'י לכן מספיק ממש מעט גז שיתגבר לקראת היציאה מהפנייה

    אחרי האייפקס.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61
    כמובן שלא משנה התחום המדויק של הסל"ד במספרים.

    תחושת היציבות שעליה דיברתי היא בדיוק מה שתיארת בפסקה השלישית, מעבר של עומס מהגלגל הקדמי לאחורי.

    תודה רבה!

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    20
    תלוי הילוך, כמה סל"ד גבוה ואופי המנוע כמובן.
    אם למשל תהיה בסיבוב בהילוך שני כל תזוזה במצערת תשנה הרבה (הילוך נמוך = תגובה מהירה) = תזעזע את האופנוע.
    בהילוך גבוה יותר התגובת מנוע תהיה מרוסנת יותר = יותר יציב.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    6
    בכניסה לפניה ותוך כדי השכבה רצוי סל״ד בינוני עם בלימת מנוע קלה יחסית שלא תפריע לכניסה החלקה,
    בשיא הפניה, בנקודה בה האופנוע שוכב הכי נמוך, ממש לא מומלץ סל״ד גבוה ואם יש לך תחושת יציבות היא מזוייפת.
    עדיף סל״ד בינוני פלוס ומנוע שמספק מומנט טוב. המטרה היא להרים את האופנוע מההטיה תוך כדי עליית סל״ד. רק כאשר אתה בשלבים האחרונים של ההתיישרות צריך להגיע הסל״ד הגבוה והחלפת ההילוך תתרחש כשהאופנוע ישר לחלוטין.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    61
    אני מודה לך על התגובה מאסטר פרדר!

    אכן כוונתי הייתה לסל"ד גבוה שנותן לך מומנט טוב ולא לסל"ד בתחום שמזעזע את האופנוע עם כל נגיעה בגז.
    בכל מקרה וליתר ביטחון, אני משתדל לא לסגור לגמרי את המצערת בשום שלב ולשמור על נגיעה קבועה בגז על מנת שלא להגיע למצב שבו אצטרך לפתוח אותו שוב תוך כדי ההשכבה.
    נערך לאחרונה על ידי odesa; 19-08-2015 בשעה 08:36.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    6
    👍🏼👍🏼👍🏼

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    קצת מביך להגיב אחרי גידי, אבל בכל זאת ...
    לגבי המצערת בזמן הפניה. לפי קוד, ומנסיוני, הכללים שלו עובדים, כלל המצערת הראשון בפניה הוא:

    "Once the throttle is cracked open, it is rolled on evenly, smoothly and constantly throughout the remainder of the turn"
    כלומר לא לשנות מצב מצערת בזמן פניה הוא לא המצב האולטימטיבי.

    מכיוון שבאופנועים שונים יש עקומת כח שונה, והיא מושפעת גם מתוספות שונות שמרכיבים עליהם, בחירת ההילוך (וכפועל יוצא, סל"ד) צריכה להיות לפי הכלל הבא:
    ההילוך הגבוהה ביותר שיספק מספיק כח לצאת מהפניה, ולא ידרוש סגירת מצערת או חלילה יתנגש במנתק ההצתה באמצע הפניה.
    כך בנינג'ה 250 שרכבתי עליה הייתי צריך להכנס לפניה ב9k שזה סלד גבוה לכל הדעות ולצאת באיזור ה11. אבל בבנדיט 1200, עליו אני רוכב היום, אפשר להכנס לפניה גם ב3000 סלד, והוא עדיין ירים את עצמו בפתיחת מצערת.

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. גבוה מדי
    על ידי nickta69 בפורום כללי
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 28-11-2015, 09:19
  2. מפסק אור גבוה נשבר, חייב לתקן ?
    על ידי Kirma בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 23-10-2015, 16:35
  3. העברת הילוכים בסל"ד גבוה או נמוך?
    על ידי ktm690smc בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 13-10-2015, 11:23
  4. בעיה בהשכבות ובפניות, זקוק לעזרה
    על ידי Asssaf בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 21-09-2015, 02:02
  5. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 08-06-2015, 18:04

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO