איזה יופיהעתיד מעולם לא נראה ירוק יותר
בשביל לראות עולם ורוד צריך עיניים אדומות D:
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
http://www.independent.co.uk/environ...-a7826831.html
עמ;לק, מ2040 תאסר מכירה של מנועי בעירה פנימית באופן מוחלט (לא ברור אם גם אופנועים ד"א). מפסיקים לייצר חשמל מפחם ב2022, בכך היא מצטרפת לגרמניה שהחליטה החלטה דומה לאיזור 2030 ועוד כמה מדינות שבדרך לשם.
איזה יופיהעתיד מעולם לא נראה ירוק יותר
בשביל לראות עולם ורוד צריך עיניים אדומות D:
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
אם תתסתכל על החלטות דומות מהעבר תראה שאף מדינה לא עמדה ביעד, הכל הצהרות ללא תוכן.
ביום שהם יקבעו חוק שיעבור בפרלמנט שלהם שעד 2040 לא ימכרו רכבי בנזין ודיזל אז תדע שהם רציניים, עד אז הכל חרטא
לגבי יצור חשמל מרקל עשתה את טעות חייה וחיסלה את הפקת החשמל הגרעינית אז איך בדיוק תפחית מזהמים? האבסורד הוא שגרמניה קונה חשמל משכנותיה הגרעיניות.
אין ממש פיתרון לזהום בזמן שאתה חוסך זהום במקום אחד אתה יוצר אותו במקום אחר, הדבר היחיד שהתאפשר זה להוציא את הזהום ממרכזי הערים ולהעביר אותו למרחבים פתוחים יותר
כן, אני לא באמת מאמין שעד 2040 יצליחו להכחיד את כל הבעירה פנימית.
אבל אני חושב שמה שכן - זה להוציא מכל הערים הגדולות את הרכבים עם בעירה פנימית ולהחליף אותם בחשמליים למינהם...
רוב בעיות הזיהום גם ככה בערים הגדולות ולא באזורים הפחות מיושבים.
מה שמעניין זה מה יקרה לכל הדו גלגליים בימים ההם.
למה הם הפסיקו עם תחנות כוח גרעיניות? פחדו בגלל יפן? חבל.. זה האנרגיה הכי נקייה שקיימת היום
מציין גם ייצור חשמל גיאותרמי
(המצאה ישראלית, 3 פירים, בחיצוניים מזרימים מי ים, באמצעי עולה קיטור... לא תלוי במז"א, יישים כמעט בכל מקום על פני הכדור... גוגל איט אפ.)
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
אני מזכיר שגם בהודו יש תוכניות דומות.
אני חושב שגם אם אין פה תוכנית מפורטת להגשמה, הדבר מאותת ליצרניות הרכב לאן רוח הרגולציה נושבת.
בכל אופן להערכתי אם הרגולציה לא תעקב יותר מידי, ב-2040 כולנו נעים בשאטלים אוטונומיים ממקום למקום ונהיגה\רכיבה יהיו בעיקר עניין של פנאי\סופ"ש\תחביב.
אפילו אם ישארו עם תחנות פחם ונפט זה עדיין יהיה פחות מזהם כי אפשר לסנן את הזיהום ולבצע פיקוח הדוק הרבה יותר על כמה עשרות עד מאות תחנות כח במדינה מאשר מיליוני מכוניות ואופנועים מזהמים.
אין שום אלטרנטיבה משתלמת יותר ממנוע חשמלי, מ 3 סיבות עיקריות :
נצילות המגיעה ל 90% .
ההנעה לא מבוססת על שחיקה כמו במנוע בעירה פנימית, החייב להשחק בזמן האטימה והתנועה.
ההפצה והפריסה של האנרגיה נעשות במהירות האור, ולכל בית לעומת המהירות של מיכליות הדלק לתחנות.
הנצילות בשימוש קצה - אולי, נצילות ייצור החשמל - ממש לא. אתה לוקח נצילות נמוכה ממקום אחד ומעביר לאחר.
מנוע חשמלי נשחק גם כן, לא כמו מנוע בעירה פנימית, אבל הוא בהחלט לא נצחי. מה שכן, הוא לחלוטין יותר זול ופשוט לתחזוקה.
וההפצה והפרישה אמנם נעשות במהירות האור, אבל צריך תשתיות מתאימות להספקים וקיבולות שנדרשים לטעינה המונית של רכב חשמלי, וזה לא קיים עדיין ויקר למדי.
אבל הכיוון בהחלט נראה שהולך לשם, במיוחד אם יפתרו כל (או חלק מ) בעיות היסוד - טעינה איטית וקיבול נמוך (או יותר נכון - יחס קיבול/משקל נמוך)
וכמובן שגם זה בעיקר במקומות בהם משתלם לבנות תשתית. ספק לי שבהרי גיאורגיה יהיה רכב חשמלי בעשרות השנים הקרובות..
יש אחל'ה חצ'ופרי בחולון, לא צריך הרי גרוזיה. ( "גיאורגיה" זה לערב גבינות ויין)
הרוב נכון, חוץ מהפריסה והתשתיות לרכב חשמלי זה דווקא פחות או יותר כמעט קיים. תלת פאזי של 40 אמפר נותך לך בערך 27KWH. הסוללה של zero היא 6-16KWH, ז"א בין רבע שעה לחצי שעה בערך, טסלה זה 70-100KWH, קצת יותר מ3 שעות על חיבור תלת פאזי ביתי חזק רגיל.
קל מאוד לעשות עמדות טעינה מהירות בתחנות דלק למי שצריך. סה"כ קצת קבלים שטוענים בלי הפסקה חשמל ומוכנים לפרוק את זה מהר עם אלקטרוניקה (בקר) מתאימה. כמעט כל הליטיום היום תומך בהטענה של 1C (תוך שעה אחת).
כמה בנייני דירות אתה מכיר שיש להם חיבור תלת פאזי?
נניח והיעד זה טעינה של טסלה בשעה אחת (שזה לא כזה מדהים, כן?)
תחשוב שאתה צריך לספק 100 KWH לכל רכב שבעליו מתגורר בבניין דירות. אפילו 4 קומתי רגיל עם 16 דירות אנחנו מדברים על 1600 KWH אם כולם טוענים בו"ז.
נניח ולא כולם טוענים בו"ז, אלא יש לנו 8 שעות מלאות של לילה כדי לטעון את כל דיירי הבית (מצב אופטימלי סביר לדעתי) ממצב של רכב טעון חצי לטעינה מלאה. ונניח שהטעינה לינארית.
צריך 800 KWH ויש לנו 8 שעות, דהיינו 100 KWH בממוצע בשעה. רק 4 חיבורי תלת פאזי לכל בניין דירות... כמה יקר להרים כזו תשתית?
אוקי, אני נוטה להאמין שניתן לפזר את העומסים בצורה יותר יעילה ע"י שימוש במצברים מקומיים/קבלי על וכד' - אבל עדיין, מערכת ההולכה הקיימת, לעניות דעתי, ממש לא בנויה לעמוד בסדרי גודל שאנחנו מדברים עליהם.
קל וזול זה לא יהיה.
היום, כשכלי רכב חשמליים הם עדיין בגדר גאדג'ט מגניב ונדיר (יחסית) - זה עוד סוחב.
מחר כשזה יהיה המייןסטרים - צריך לשדרג תשתיות, צריך להשלים את כל ההכנסות האבודות ממסים שהסובסידיות והפטורים היום מפנקים לרכב חשמלי. אל דאגה - זול לא מחכה לנו מעבר לפינה.