עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 24

אשכול: שמן מנוע 10W60 - יתרונות, חסרונות והסברים

צפייה משולבת

  1. #1
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299

    שמן מנוע 10W60 - יתרונות, חסרונות והסברים

    ציטוט נכתב במקור על ידי Shasha127 צפיה בהודעה
    איך עשית סלט ממשהו פשוט לא ברור לי אבל בסדר- הנקודה היא שלא שמים 10w60 בגלל אקלים חיצוני במנוע שלא אמור לקבל שמן כזה. זו לא התלבטות שולית כמו בין 10w40 ל15w40, השמן הזה מאוד ספציפי לשימושים מאוד ספציפים.
    מה השימושים המאוד ספציפיים של השמן הזה ששונה מ 15w50?
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyt צפיה בהודעה
    מה השימושים המאוד ספציפיים של השמן הזה ששונה מ 15w50?
    השונה הוא שזה שמן בצמיגות כזו גבוהה שהוא יטחן לך מנוע שעובד עם שמן דק יותר אם תנסה לשחק בניהם, ולהיפך.

  3. #3
    Member הסמל האישי של שעיר בגב"ב
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    יער ת"ק הפרסאות
    הודעות
    479
    הפוך גוטה!

    זה שמן עם רמת צמיגות דקה/נמוכה כשהוא קר (טוב להתנעה
    ולתחילת העבודה של המנוע), ושומר
    על יכולת שימון טובה גם בטמפ" עבודה מאוד גבוהה.

    בקיצור יש לו טווח עבודה מאוד רחב, שזה מעולה!
    נערך לאחרונה על ידי שעיר בגב"ב; 15-08-2015 בשעה 08:20.
    הF650 להחלפה בדו"ש

    מילים הן כמו משחת שיניים,
    ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.

  4. #4
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    הדיוטות כולכם.
    זה שמן לצ'יפסר שאחרי שהוא נשרף עושים ממנו ביודיזל.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי shasha127 צפיה בהודעה
    השונה הוא שזה שמן בצמיגות כזו גבוהה שהוא יטחן לך מנוע שעובד עם שמן דק יותר אם תנסה לשחק בניהם, ולהיפך.
    אתה טועה השמן הזה רחוק מאוד מלהיות דק.
    שמנים נמדדים ב 3 פרמטרים עיקריים - מהירות זרימה ב 100c,מהירות זרימה על מנוע קר והגנה.
    דרגת חורף 10 (צמיגות קרה - כמה מהר המעברים יתמלאו וכמה סמיך הוא יהיה בשביל להפריד בין החלקים במנוע קר) טובה מאוד לאקלים בישראל וב 100c יש לשמן הזה מהירות זרימה גבוהה יותר מכל השמנים שיש בשוק בזמן שה"עובי" שלו זהה בקירוב לשמנים יותר "איטיים".
    הוא משלב בין שני העולמות אם תרצה.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 11:12.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אתה טועה השמן הזה רחוק מאוד מלהיות דק.
    שמנים נמדדים ב 3 פרמטרים עיקריים - מהירות זרימה ב 100c,מהירות זרימה על מנוע קר והגנה.
    דרגת חורף 10 (צמיגות קרה - כמה מהר המעברים יתמלאו וכמה סמיך הוא יהיה בשביל להפריד בין החלקים במנוע קר) טובה מאוד לאקלים בישראל וב 100c יש לשמן הזה מהירות זרימה גבוהה יותר מכל השמנים שיש בשוק בזמן שה"עובי" שלו זהה בקירוב לשמנים יותר "איטיים".
    הוא משלב בין שני העולמות אם תרצה.
    שאלת את עצמך איך זה קורה? איך זה שלשמן יש צמיגויות מתחלפות?

    מונחים: "מהירות זרימה" היא פונקציה הפוכה של צמיגות. ככל שהשמן דליל יותר הוא יזרום מהר יותר. המספרים של השמן מתייחסים לצמיגויות, לא למהירויות זרימה. ככל ששמן חם יותר הוא צמיג פחות.

    מה טוב למנוע? תלוי מתי. כשהוא קר, שמן דליל (צמיגות נמוכה) יבנה מהר יותר לחץ וישמן, לכן טוב יותר. כשהמנוע חם, אתה רוצה שהצמיגות לא תשתנה, אחרת השמן יהיה דליל מדי, כלומר, אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה יהיה צמיג.

    אז יש דרישות סותרות. אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה (נניח 0 מעלות) יתנהג כמו שמן 10, אבל בטמפרטורה גבוהה (נניח 100 מעלות) יתנהג כמו שמן 50 או 60. כלומר, שמן ששמו יהיה 10w50 או 10w60.
    איך עושים זאת? לוקחים שמן 10 ומערבבים (ממיסים) בו כדוריות קטנות של פולימר שתכונתן להיפתח בחום לכדור עם זרועות, כך שבטמפרטורה נמוכה הם נראים כמו כדור פינג פונג ובטמפרטורה גבוהה כמו קיפוד ים. הזרועות הללו מגדילות את צמיגות התערובת, כך שאותו שמן 10 יתנהג כמן שמן 50 או 60 לאחר שיתחמם.

    בסופו של יום, בטמפרטורה נמוכה אכן השמן 10w60 דליל מאוד. אם המנוע אוכל שמן הוא יאכל אותו כמו שמן דליל, לא סמיך. ויש עוד משמעויות.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    שאלת את עצמך איך זה קורה? איך זה שלשמן יש צמיגויות מתחלפות?
    מונחים: "מהירות זרימה" היא פונקציה הפוכה של צמיגות. ככל שהשמן דליל יותר הוא יזרום מהר יותר. המספרים של השמן מתייחסים לצמיגויות, לא למהירויות זרימה. ככל ששמן חם יותר הוא צמיג פחות.
    מה טוב למנוע? תלוי מתי. כשהוא קר, שמן דליל (צמיגות נמוכה) יבנה מהר יותר לחץ וישמן, לכן טוב יותר. כשהמנוע חם, אתה רוצה שהצמיגות לא תשתנה, אחרת השמן יהיה דליל מדי, כלומר, אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה יהיה צמיג.
    אז יש דרישות סותרות. אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה (נניח 0 מעלות) יתנהג כמו שמן 10, אבל בטמפרטורה גבוהה (נניח 100 מעלות) יתנהג כמו שמן 50 או 60. כלומר, שמן ששמו יהיה 10w50 או 10w60.
    איך עושים זאת? לוקחים שמן 10 ומערבבים (ממיסים) בו כדוריות קטנות של פולימר שתכונתן להיפתח בחום לכדור עם זרועות, כך שבטמפרטורה נמוכה הם נראים כמו כדור פינג פונג ובטמפרטורה גבוהה כמו קיפוד ים. הזרועות הללו מגדילות את צמיגות התערובת, כך שאותו שמן 10 יתנהג כמן שמן 50 או 60 לאחר שיתחמם.
    בסופו של יום, בטמפרטורה נמוכה אכן השמן 10w60 דליל מאוד. אם המנוע אוכל שמן הוא יאכל אותו כמו שמן דליל, לא סמיך. ויש עוד משמעויות.
    המספרים של השמן,א הזקן מתייחסים לכמה השמן מתנגד לזרימה כפונקציה של טמפרטורת הסביבה ובמלים פשוטות משמעותו - מהירות הזרימה של השמן בכמה מעלות.
    ככל שדרגת חורף יותר נמוכה השמן יותר דליל בלי קשר לאקלים.
    שמן "קייצי" 20w ב 0 מעלות צליוס ירגיש כמו דבש בזמן ששמן 0w ירגיש כמו שמן בישול ב 20 מעלות צליוס ויטחן את המנוע.
    המספר השני שמופיע מסמל את המצב בקצה השני של הסקאלה וסנטנדרט המדידה שלו נמצא ב 100 מעלות צליוס.
    כשאנחנו נמצאים ב100 מעלות צליוס,לשמן שנגמר ב 40 תהיה מהירות זרימה x ולשמן שנגמר ב 60 תהיה מהירות זרימה 2+x בזמן ששניהם שומרים על סטנדרט "עובי" מסוים להגנה כאשר "ההעבה" הוא בעל המספר הנמוך אז אלא אם הממוצע העונתי הוא 50 מעלות צליוס,השמן 10w60 לא יהיה לא דליל ולא מגפיים.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 12:30.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    המספרים של השמן,א הזקן מתייחסים לכמה השמן מתנגד לזרימה כפונקציה של טמפרטורת הסביבה ובמלים פשוטות משמעותו - מהירות הזרימה של השמן בכמה מעלות.
    ככל שדרגת חורף יותר נמוכה השמן יותר דליל בלי קשר לאקלים.
    שמן "קייצי" 20w ב 0 מעלות צליוס ירגיש כמו דבש בזמן ששמן 0w ירגיש כמו שמן בישול ב 20 מעלות צליוס ויטחן את המנוע.
    המספר השני שמופיע מסמל את המצב בקצה השני של הסקאלה וסנטנדרט המדידה שלו נמצא ב 100 מעלות צליוס.
    כשאנחנו נמצאים ב100 מעלות צליוס,לשמן שנגמר ב 40 תהיה מהירות זרימה x ולשמן שנגמר ב 60 תהיה מהירות זרימה 2+x בזמן ששניהם שומרים על סטנדרט "עובי" מסוים להגנה כאשר "ההעבה" הוא בעל המספר הנמוך אז אלא אם הממוצע העונתי הוא 50 מעלות צליוס,השמן 10w60 לא יהיה לא דליל ולא מגפיים.
    הנה כמה מראי מקום על הנושא:
    http://www.kewengineering.co.uk/Auto...#_Toc240461889
    http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
    ועל משני צמיגות
    https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_additive
    http://www.q8oils.co.uk/downloads_te...afa2bd7616.pdf

    לא הייתה לי סבלנות לחפש לך מידע יותר מדויק על מה בדיוק הם התוספים משני הצמיגות. יש את הבסיס (שמן בצמיגות נמוכה) שלו מוסיפים את התוספים הנ"ל. לכן, ככל שהמספר לפני ה-W קטן יותר השמן יהיה פחות צמיג - יותר דליל - בטמפרטורה נמוכה.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    הנה כמה מראי מקום על הנושא:
    http://www.kewengineering.co.uk/Auto...#_Toc240461889
    http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
    ועל משני צמיגות
    https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_additive
    http://www.q8oils.co.uk/downloads_te...afa2bd7616.pdf

    לא הייתה לי סבלנות לחפש לך מידע יותר מדויק על מה בדיוק הם התוספים משני הצמיגות. יש את הבסיס (שמן בצמיגות נמוכה) שלו מוסיפים את התוספים הנ"ל. לכן, ככל שהמספר לפני ה-W קטן יותר השמן יהיה פחות צמיג - יותר דליל - בטמפרטורה נמוכה.
    הכוונה ששמן עם דרגת חורף נמוכה "מטבעו" יהיה דליל משמן עם דרגה גבוהה.
    כאן אפשר למצוא השוואה טובה.
    http://www.viscopedia.com/viscosity-...es/engine-oil/

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    למען האמת ולמרות שלא זו מטרת השרשור, דווקא יצא שזה אחד הדיונים היותר מעניינים ואינפורמטיביים שהיו לאחרונה.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 13:45.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    לא קראתי את המאמרים ולא ניסיתי להסביר מה הוא שמן רב דרגתי.
    שני השמנים שציינת בפסקה השנייה יהיו צמיגיים מאוד בטמפ' 0 אבל אם לדייק לא תהיה להם אותה סמיכות אחרת לא היו מייצרים 2 דרגות.
    אם אנחנו אומרים אותו דבר - למה אתה לא מסכים איתי ששמן 10w60 הוא לא שמן דליל ביחס לאקלים בישראל?

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לא קראתי את המאמרים ולא ניסיתי להסביר מה הוא שמן רב דרגתי.
    שני השמנים שציינת בפסקה השנייה יהיו צמיגיים מאוד בטמפ' 0 אבל אם לדייק לא תהיה להם אותה סמיכות אחרת לא היו מייצרים 2 דרגות.
    אם אנחנו אומרים אותו דבר - למה אתה לא מסכים איתי ששמן 10w60 הוא לא שמן דליל ביחס לאקלים בישראל?
    מצטער. חשבתי שקראת והבנת. מסתבר שלא.

    אתה מבין מה משמעות המספר לפני ה-w? מה משמעות המספר אחרי ה-w? כנראה שלא, כי המשמעות של שמנים עם אותו מספר לפני ה-w הוא אותה צמיגות (סמיכות, דלילות) ב-0 מעלות צלסיוס.
    משמעות המספר השני הוא הצמיגות (סמיכות, דלילות) ב-100 מעלות. זה אומר שב-100 מעלות הצמיגות של שמן 5w50, 20w50 ושמן בעל צימיגות 50 היא זהה.

    קפיש?

    זה למה ב-0 מעלות (קר) שמן 10w60 יתנהג כמו שמן חד דרגי 10 (שהוא שמן מאוד דליל, יחסית).

    אחרי שתפני אסביר לך מדוע לא כדאי להשתמש בשמם 10w60 בישראל, בטח לא בקיץ.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    משמעות המספר השני הוא הצמיגות (סמיכות, דלילות) ב-100 מעלות. זה אומר שב-100 מעלות הצמיגות של שמן 5w50, 20w50 ושמן בעל צימיגות 50 היא זהה.
    קפיש?
    צודק בהחלט טעות שלי.
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    אחרי שתפני אסביר לך מדוע לא כדאי להשתמש בשמם 10w60 בישראל, בטח לא בקיץ.
    יצרני השמנים חושבים אחרת.

    http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/im/sae_temp.gif
    https://lh5.googleusercontent.com/-M...d%2520temp.png
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 22:32.

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי tribalmistyc2 צפיה בהודעה

    יצרני השמנים חושבים אחרת.
    בשביל זה צריך להבין ממה עשוי שמן רב דרגי.
    שמן כזה עשוי מ"בסיס" ומתוספים "משני צמיגות". הבסיס הוא שמן חד-דרגי בצמיגות ה-w, כלומר לשמן 10w40 הבסיס יהיה שמן 10, לשמן 20w50 הבסיס יהיה שמן 20 וכו'. התוספים משני הצמיגות הם חומרים פולימריים שעובדים כמו שהסברתי בתגובה הראשונה שלי.
    במנוע חדש – כזה שלא צורך שמן – אפשר ללכת לפי המלצת היצרנים. לא כך הדבר במנוע שצורך שמן. במנוע "ישן" השמן עובר לחלל השריפה דרך שריטות וחרירים קטנים, ולכן, ככל שהשמן (הבסיס) יהיה דליל יותר המנוע יצרוך יותר שמן. לדוגמא, אותו מנוע יאכל יותר שמן מסוג 10w60 מאשר שמן מסוג 30w60. מכיוון שהמנוע שורף בעיקר את הבסיס (הדליל) ופחות את הפולימרים משני הצמיגות, הרכב השמן במנוע הולך ומשתנה כך שיש פחות בסיס ויותר תוספים. גם אם תוסיף שמן (לפצות על הכמות שנצרכה) מה שיש במנוע מכיל (יחסית) יותר תוספים ופחות בסיס, כך שתכונות השימון שלו משתנות (לרעה, כמובן). ואז, כמובן, לא רק ששמן מסוג 30w60 יאבד את תכונותיו מהר יותר משמן 10w60, אלא גם שמן מסוג 10w60 יאבד תכונות מהר יותר משמן 10w40 כי בראשון התוספים משני הצמיגות (אילו שלא נשרפים עם הבסיס) משמעותיים יותר.
    מה שמנוע כזה צריך הוא שמן עם בסיס סמיך ככל האפשר כדי שצריכת השמן תקטן ותכונות השימון יישארו לזמן (מנוע) ארוך יותר. מצד שני, בהנעה קרה שמן סמיך כזה יגרום למנוע לעבוד יותר זמן ללא שימון (כמו בוידאו שהבאת). כלומר, יש כאן שתי בעיות שהפתרון שלהן הפוך.
    כאן נכנסת טמפרטורת הסביבה למשוואה. בקנדה הקרה, אתה חייב להשתמש בבסיס דליל כדי למנוע שחיקה מואצת בהנעה קרה. לעומת זאת, בקיץ הישראלי גם שמן בסיס בעל צמיגות גבוהה יחסית (נניח 30 או אפילו 40) הוא דליל מספיק כדי להגיע במהירות למנוע בהנעה קרה.
    כלל האצבע (וזה יכול להיות שונה למנועים שונים לפי איך שהם מתוכננים) אומר שבקיץ בישראל עדיף להשתמש בשמנים מסוג 20w או 30w (המספר השני יכול להיות 40 עד 60) ובחורף בשמנים מסוג 10w עד 20w (המספר השני 40-50) ולהחליף שמן ופילטר שמן לעיתים תכופות יותר.
    אם לסכם, למנוע שאינו צורך שמן רצוי להשתמש בהוראות יצרן (שגם הן תלויות בטמפרטורת הסביבה, כמו שכל ספר משתמש יראה לך) ולמנוע שצורך שמן עדיף להשתמש בשמנים אחרים לפי העקרונות שהראיתי למעלה.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-07-2016, 19:16
  2. יתרונות וחסרונות רכיבות למצדה ובנטל
    על ידי SuperRuti בפורום כללי
    תגובות: 59
    הודעה אחרונה: 02-05-2016, 00:53
  3. למכירה:בקבוק ליטר שמן סינטטי מלא 10w60 של elf
    על ידי הפלג הצפוני בפורום אוף טופיק
    תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 19-08-2015, 11:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO