עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 34

אשכול: (כ"ע) מה גורם לאופנוע להחליק?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    מיקום
    פה ושם
    הודעות
    124

    (כ"ע) מה גורם לאופנוע להחליק?

    מישהו יכול להסביר מה גורם לבחור עם הדוקטי להחליק?
    ישנו ערוץ ביוטיוב בשם RNickeyMouse אשר מעלה באופן תדיר קליפים מאותו כביש בקליפורניה.
    בקליפ הזה נראה דוקטי לא מהיר במיוחד, או שכוב נמוך מדי ובכול זאת מאבד את האחורי והקידמי ומחליק, כאילו רוכב על רטוב או דרדרת.
    האם מישהו רואה למה זה קורה? או שאולי הזוית אכן נמוכה אך לא נראה כך בקליפ?

    https://youtu.be/CNfFLuUC1QA
    Four wheels move the body, but two move the soul
    I refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death

  2. #2
    הפס הצהוב שצבוע?
    מובי זה לא קטנוע,מובי זה אל.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    שני הגלגלים על פס הצבע, בזווית הטייה מאוד מכובדת.
    יש סיכוי שהייתה גם איזה פעולת תפעול בנקודה הזאת - העברת הילוך או פקודת היגוי.
    האופנוע היה כבר במצב גבולי מבחינת אחיזה, וכל פעולת תפעול שלא במקום יכלה לגרום להחלקה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    251
    צבע על בסיס שמן, כמו בארץ, נורא מחליק ופי 20 על כביש רטוב.

  5. #5
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    בהילוך האיטי, הקדמי מאבד אחיזה ונופל פנימה עוד לפני פס הצבע. פקודות ההיגוי שלו שגויות, התנוחה של הרוכב שגויה לגמרי, פלג גוף עליון גבוה והזווית של הידיים לכידון מעמיסות את הגלגל הקדמי הרבה יותר מדי. הוא לא נוגע בבלם הקדמי אבל היה קש שגמר את האחיזה. אולי בלימה באחורי. אולי היגוי קטנטן.

    איללכא...ורכיבה זה מקצוע, לא תחביב

  6. #6
    Member הסמל האישי של מיקי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    111
    גם עובר לנתיב השני...יצא במזל..

    Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    איבד אחיזה בגלגל האחורי. יכול להיות הרבה סיבות.. לדעתי בגלל מכת גז קטנה בצירוף כביש לא איכותי\צבוע\מלוכלך

  8. #8
    ציטוט נכתב במקור על ידי נעם 1 צפיה בהודעה
    בהילוך האיטי, הקדמי מאבד אחיזה ונופל פנימה עוד לפני פס הצבע. פקודות ההיגוי שלו שגויות, התנוחה של הרוכב שגויה לגמרי, פלג גוף עליון גבוה והזווית של הידיים לכידון מעמיסות את הגלגל הקדמי הרבה יותר מדי. הוא לא נוגע בבלם הקדמי אבל היה קש שגמר את האחיזה. אולי בלימה באחורי. אולי היגוי קטנטן.

    איללכא...ורכיבה זה מקצוע, לא תחביב
    מסכים לגמרי, אני חושב גם שהוא הרים מבט קדימה וראה שרוכב מתקרב אליו מולו. ואז איבד את זה לגמרי מבחינת חוט המחשבה.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    קיצר - "איך לרוכבים לא נכון, פרק א' ".
    יצא מאוד בזול יחסית לכמות השטויות שהוא עשה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2015
    מיקום
    פה ושם
    הודעות
    124
    אחלה, אם מבין נכון אז, אכן מאבד את האחורי תחילה אשר נמצא בדיוק על קו ההפרדה, דבר שני זו תנוחת הידיים שלו אשר מעמיסה מאד על הקידמי ולא מאפשרת היגוי חופשי ומשוחרר, ואכן בדיוק עובר מולו אופנוע אחר ויתכן שגם זה נתן אימפקט מסויים לריכוז.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Four wheels move the body, but two move the soul
    I refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    וואלה אתם לא למדתם כנראה יום בחיים שלכם.

    בעברית פשוטה:
    האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.
    כשאר נכנסים למעגל סיבובי כלשהו יש mat/mar (תאוצה משיקית, תאוצה רדיאלית).
    תאוצה משיקית = מהירות לכוח תמיד שוות.
    תאוצה רדיאלית = הכוח שווה לרדיוס המעגל במהירות.
    (לא מדויק בכלל אבל בשביל ההסבר).
    כאשר יש למעגל זווית מסוימת לא מתוכננת נכון קורים לכביש אחד משני הדברים הבאים, אחד הוא עלול להתפרק מהר מידי (אחיזה גבוהה - כביש 471) או שהרכבים מחליקים עליו.

    לכל כביש יש תכנון מיועד למשאיות ומכוניות במהירות מסוימת. שמציינים, נגיד 50, אפשר גם 80, אבל כשזה מגיע למהירות גבוהה יותר חוק uk (חוק חיכוך) נכנס לפעולה ונהיה מקסימלי אז הרכב יוצא ממעגל אט אט.

    לגבי אופנוע - אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמי (וכן זה יכול לקרות עם הטיית יתר של הכידון), אז כל הכוח ג'י זורק אותו יותר מהרגיל ואתה למעשה "מדלג" על כוח החיכוך והוא כבר לא פקטור. תוסיף לזה אחרי זה סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
    כל זה בלי או עם קשר לצבע שמן שיש.

  12. #12
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    וואלה אתם לא למדתם כנראה יום בחיים שלכם.

    בעברית פשוטה:
    האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.
    כשאר נכנסים למעגל סיבובי כלשהו יש mat/mar (תאוצה משיקית, תאוצה רדיאלית).
    תאוצה משיקית = מהירות לכוח תמיד שוות.
    תאוצה רדיאלית = הכוח שווה לרדיוס המעגל במהירות.
    (לא מדויק בכלל אבל בשביל ההסבר).
    כאשר יש למעגל זווית מסוימת לא מתוכננת נכון קורים לכביש אחד משני הדברים הבאים, אחד הוא עלול להתפרק מהר מידי (אחיזה גבוהה - כביש 471) או שהרכבים מחליקים עליו.

    לכל כביש יש תכנון מיועד למשאיות ומכוניות במהירות מסוימת. שמציינים, נגיד 50, אפשר גם 80, אבל כשזה מגיע למהירות גבוהה יותר חוק uk (חוק חיכוך) נכנס לפעולה ונהיה מקסימלי אז הרכב יוצא ממעגל אט אט.

    לגבי אופנוע - אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמי (וכן זה יכול לקרות עם הטיית יתר של הכידון), אז כל הכוח ג'י זורק אותו יותר מהרגיל ואתה למעשה "מדלג" על כוח החיכוך והוא כבר לא פקטור. תוסיף לזה אחרי זה סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
    כל זה בלי או עם קשר לצבע שמן שיש.
    עברית פשוטה זה בטוח לא היה.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.
    אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמי
    סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
    No comments...

    בעצם - אולי עדיף שתלך לרכב קצת במקום ללמוד כל-כך הרבה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    רוכב ... מצטער לאכזב אותך.
    אבל צריך גם ללמוד עדי להרוויח ולרכב על מפלצות אמיתיות

    Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    13
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    וואלה אתם לא למדתם כנראה יום בחיים שלכם.

    בעברית פשוטה:
    האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.
    כשאר נכנסים למעגל סיבובי כלשהו יש mat/mar (תאוצה משיקית, תאוצה רדיאלית).
    תאוצה משיקית = מהירות לכוח תמיד שוות.
    תאוצה רדיאלית = הכוח שווה לרדיוס המעגל במהירות.

    (לא מדויק בכלל אבל בשביל ההסבר).
    כאשר יש למעגל זווית מסוימת לא מתוכננת נכון קורים לכביש אחד משני הדברים הבאים, אחד הוא עלול להתפרק מהר מידי (אחיזה גבוהה - כביש 471) או שהרכבים מחליקים עליו.

    לכל כביש יש תכנון מיועד למשאיות ומכוניות במהירות מסוימת. שמציינים, נגיד 50, אפשר גם 80, אבל כשזה מגיע למהירות גבוהה יותר חוק uk (חוק חיכוך) נכנס לפעולה ונהיה מקסימלי אז הרכב יוצא ממעגל אט אט.

    לגבי אופנוע - אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמי (וכן זה יכול לקרות עם הטיית יתר של הכידון), אז כל הכוח ג'י זורק אותו יותר מהרגיל ואתה למעשה "מדלג" על כוח החיכוך והוא כבר לא פקטור. תוסיף לזה אחרי זה סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
    כל זה בלי או עם קשר לצבע שמן שיש.
    לפי ההסבר הפיזיקלי גם לך יש עוד מה ללמוד.

    תאוצה משיקית גורמת לשינוי גודל המהירות והיא gsina כוח הכובד כפול סינוס הזווית ביחס למרכז המעגל.

    תאוצה רדיאלית גורמת לשינוי כיוון המהירות - נקראת mar וזה שווה ל m*ar - מסה כפול תאוצה צנטריפטלית,ששווה למהירות הזוויתית בריבוע כפול הרדיוס של הסיבוב או מהירות קווית בריבוע חלקי רדיוס הסיבוב.
    רדיוס המעגל במהירות זה מושג שלא תרגמת טוב.

    כוח חיכוך לא חוק חיכוך,חוק יש חוק הוק שזה של קפיץ וחוקי ניוטון.
    כוח חיכוך לא נכנס לפעולה,הוא פועל כל הזמן מרגע שהנחת את הצמיג על הקרקע.

    כוח החיכוך במעגל אופקי יושב על הציר הרדיאלי בציר הזה סך הכוחות שווה ל mar.

    החיכוך בראש ובראשונה תלוי במסה של הכלי רכב,שם יש תאוצת g ואין לה השפעה ישירה בציר הצנריפטלי שכן יש לה השפעה רק על גודל כוח החיכוך.
    אז הכוח ג'י אם כבר שואף שתתמיד בקו שהתחלת ולא תפנה בצורה מעגלית אבל החיכוך מאזן אותו ואתה פונה.

אשכולות דומים

  1. איחור בטיפולי האופנוע - גורם נזק?
    על ידי bikerider בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 28-04-2017, 18:20
  2. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 06-11-2016, 16:34
  3. אגזוז מזוייף- גורם נזק לאופנוע?
    על ידי aviv_a103 בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-04-2016, 02:12
  4. איך אפשר להחליק ב-130 קמ"ש ולצאת בלי שריטה?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 16-10-2015, 14:23
  5. צמיגי אורן זיתוני
    על ידי yuval בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 06-08-2015, 17:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO