הפס הצהוב שצבוע?
מישהו יכול להסביר מה גורם לבחור עם הדוקטי להחליק?
ישנו ערוץ ביוטיוב בשם RNickeyMouse אשר מעלה באופן תדיר קליפים מאותו כביש בקליפורניה.
בקליפ הזה נראה דוקטי לא מהיר במיוחד, או שכוב נמוך מדי ובכול זאת מאבד את האחורי והקידמי ומחליק, כאילו רוכב על רטוב או דרדרת.
האם מישהו רואה למה זה קורה? או שאולי הזוית אכן נמוכה אך לא נראה כך בקליפ?
https://youtu.be/CNfFLuUC1QA
Four wheels move the body, but two move the soulI refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death
הפס הצהוב שצבוע?
מובי זה לא קטנוע,מובי זה אל.
שני הגלגלים על פס הצבע, בזווית הטייה מאוד מכובדת.
יש סיכוי שהייתה גם איזה פעולת תפעול בנקודה הזאת - העברת הילוך או פקודת היגוי.
האופנוע היה כבר במצב גבולי מבחינת אחיזה, וכל פעולת תפעול שלא במקום יכלה לגרום להחלקה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
צבע על בסיס שמן, כמו בארץ, נורא מחליק ופי 20 על כביש רטוב.
בהילוך האיטי, הקדמי מאבד אחיזה ונופל פנימה עוד לפני פס הצבע. פקודות ההיגוי שלו שגויות, התנוחה של הרוכב שגויה לגמרי, פלג גוף עליון גבוה והזווית של הידיים לכידון מעמיסות את הגלגל הקדמי הרבה יותר מדי. הוא לא נוגע בבלם הקדמי אבל היה קש שגמר את האחיזה. אולי בלימה באחורי. אולי היגוי קטנטן.
איללכא...ורכיבה זה מקצוע, לא תחביב
גם עובר לנתיב השני...יצא במזל..
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
איבד אחיזה בגלגל האחורי. יכול להיות הרבה סיבות.. לדעתי בגלל מכת גז קטנה בצירוף כביש לא איכותי\צבוע\מלוכלך
קיצר - "איך לרוכבים לא נכון, פרק א' ".
יצא מאוד בזול יחסית לכמות השטויות שהוא עשה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אחלה, אם מבין נכון אז, אכן מאבד את האחורי תחילה אשר נמצא בדיוק על קו ההפרדה, דבר שני זו תנוחת הידיים שלו אשר מעמיסה מאד על הקידמי ולא מאפשרת היגוי חופשי ומשוחרר, ואכן בדיוק עובר מולו אופנוע אחר ויתכן שגם זה נתן אימפקט מסויים לריכוז.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Four wheels move the body, but two move the soulI refuse to tiptoe through life only to arrive safely at death
וואלה אתם לא למדתם כנראה יום בחיים שלכם.
בעברית פשוטה:
האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.
כשאר נכנסים למעגל סיבובי כלשהו יש mat/mar (תאוצה משיקית, תאוצה רדיאלית).
תאוצה משיקית = מהירות לכוח תמיד שוות.
תאוצה רדיאלית = הכוח שווה לרדיוס המעגל במהירות.
(לא מדויק בכלל אבל בשביל ההסבר).
כאשר יש למעגל זווית מסוימת לא מתוכננת נכון קורים לכביש אחד משני הדברים הבאים, אחד הוא עלול להתפרק מהר מידי (אחיזה גבוהה - כביש 471) או שהרכבים מחליקים עליו.
לכל כביש יש תכנון מיועד למשאיות ומכוניות במהירות מסוימת. שמציינים, נגיד 50, אפשר גם 80, אבל כשזה מגיע למהירות גבוהה יותר חוק uk (חוק חיכוך) נכנס לפעולה ונהיה מקסימלי אז הרכב יוצא ממעגל אט אט.
לגבי אופנוע - אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמי (וכן זה יכול לקרות עם הטיית יתר של הכידון), אז כל הכוח ג'י זורק אותו יותר מהרגיל ואתה למעשה "מדלג" על כוח החיכוך והוא כבר לא פקטור. תוסיף לזה אחרי זה סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
כל זה בלי או עם קשר לצבע שמן שיש.
האופנוע נחלק לשני משקלים לפני המנוע ואחרי המנוע.אם המשקל שלו עושה את אותו הדבר מהכידון הקדמיNo comments...סל"ד ישיר לגלגל האחורי מהמנוע ואתה מקבל החלקה.
בעצם - אולי עדיף שתלך לרכב קצת במקום ללמוד כל-כך הרבה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
רוכב ... מצטער לאכזב אותך.
אבל צריך גם ללמוד עדי להרוויח ולרכב על מפלצות אמיתיות
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
לפי ההסבר הפיזיקלי גם לך יש עוד מה ללמוד.
תאוצה משיקית גורמת לשינוי גודל המהירות והיא gsina כוח הכובד כפול סינוס הזווית ביחס למרכז המעגל.
תאוצה רדיאלית גורמת לשינוי כיוון המהירות - נקראת mar וזה שווה ל m*ar - מסה כפול תאוצה צנטריפטלית,ששווה למהירות הזוויתית בריבוע כפול הרדיוס של הסיבוב או מהירות קווית בריבוע חלקי רדיוס הסיבוב.
רדיוס המעגל במהירות זה מושג שלא תרגמת טוב.
כוח חיכוך לא חוק חיכוך,חוק יש חוק הוק שזה של קפיץ וחוקי ניוטון.
כוח חיכוך לא נכנס לפעולה,הוא פועל כל הזמן מרגע שהנחת את הצמיג על הקרקע.
כוח החיכוך במעגל אופקי יושב על הציר הרדיאלי בציר הזה סך הכוחות שווה ל mar.
החיכוך בראש ובראשונה תלוי במסה של הכלי רכב,שם יש תאוצת g ואין לה השפעה ישירה בציר הצנריפטלי שכן יש לה השפעה רק על גודל כוח החיכוך.
אז הכוח ג'י אם כבר שואף שתתמיד בקו שהתחלת ולא תפנה בצורה מעגלית אבל החיכוך מאזן אותו ואתה פונה.