ברשותי ימאהה wr 125r החלפתי מצבר לפניי כחודשיים והמצבר עכשיו התרוקן מישהו יכול לתת לי כיוון איך לסדר את זה?... תודה מראש למי שעוזר
ברשותי ימאהה wr 125r החלפתי מצבר לפניי כחודשיים והמצבר עכשיו התרוקן מישהו יכול לתת לי כיוון איך לסדר את זה?... תודה מראש למי שעוזר
מצבר מתרוקן בגלל שהוא ממשיך לעבוד גם כשהאופנוע עומד או בגלל קצר פנימי במצבר.
אזעקה יכולה להיות אחלה גורם לפריקה.
טען את המצבר בעזרת מטען או רכיבה של כחצי שעה בסל"ד בינוני,עצור ונתק את המצבר.
מדוד מתח על ההדקים,תמתין 24 שעות ומדוד מתח שוב כאשר המצבר עדיין מנותק.
ביום למחרת אתה אמור לראות מתח של כ 12V פחות או יותר.
עכשיו נסה להניע כשהרב מודד מחובר להדקים,המתח לא אמור לרדת מתחת ל 11V בקירוב.
מתח שיורד מתחת ל 9V מעיד על מצבר דפוק ומתח באזור ה 11 זה תקין וזה מעיד שהבעיה היא בצרכן שפועל כאשר האופנוע עומד.
א. אזעקה אין
ב. המצבר שקיים חדש מהניילון קשה לי לאהמין שהוא דפוק
ג. לאחר נסיעה קצרה הוא כן מניע אבל הבעיה היא בבוקר
מה שנראה כ"מצבר מתרוקן" יכול להגרם גם מבעיות בטעינה.
יש לך קצת ידע בחשמל? יש לך מכשיר רב מודד?
אם כן, יש בדיקה קלה מאד של זליגת זרם - כשהקטנוע כבוי בודקים את הזרם שיוצא מהמצבר. הוא אמור להיות קרוב מאד לאפס אם אין אזעקה. אם הוא לא אפס זה אומר שאיפשהו יש צרכן שמושך זרם כל הזמן ומרוקן את המצבר (אור שדולק או חוט חשוף שנוגע קצת בגוף או משהו בסגנון).
אם אין זליגה, זו כנראה בעיה בטעינה.
במצב כזה צריך לבדוק את מתח הטעינה על פי המוסבר בספר רכב של הקטנוע.
אחלה תודה רבה