מתי אתה מחליף קסדה?
אז הדבר הנכון זה ללכת עם הראש בקיר ...כי לא בוכים על חלב שנשפך ....![]()
מתי אתה מחליף קסדה?
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
בעיקרון צריך להחליף .
מידע כאן : http://www.bhsi.org/replace.htm
שימו לב שהאתר הזה של קסדות אופניים
ממש דיון אקדמי פתחתם כאן, לדעתי, ואני מדגיש רק לדעתי, קסדה היא דבר מיותר. אני מאמין שצריך לתת לבן אדם למות בשקט. בגדול לטעמי ומניסיון של 20 שנות מכרים שלצערי נהרגו ברכיבה, קסדה זה חרטא. היא אולי תעזור בנפילות במהירות נמוכה ומשפשופים לא נעימים. רוב החברה הנ"ל, בכלל נהרגו משבירת המפרקת. אז אני משתמש בקסדה גם 15 שנה עד שהיא מתבלה ואז מחליף. משתדל כל עונה לכבס את הריפודים וזהו.
שיהיו לכולנו רכיבות טובות ושלא נזדקק להגנה של הקסדה.
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
פעמיים הקסדות שלי עבדו פעמיים הן היו חדשות.
הצוואר כואב אחרי כמה שבועות.
אם הקו המנחה שלכם מתחיל ב "נראה לי ש..." זה עיניינכם
תאונה הוא אירוע ייחודי ולכן צריך קודם כל להגדיר למה אתה מתכוון
כאשר אתה אומר "תאונה" ולבחון כל מקרה לגופו. (זריקת קסדה מקומה ראשונה,
נפילת הקסדה מהארגז בזמן רכיבה על כביש מהיר, וכו'.)
מתנצל, אבל אני מעדיף לא להיכנס לעיניין הזה, אך למרות זאת אתן לך קצת חומר למחשבה.
החלק החיצוני הקשיח של הקסדה תפקידו לפזר את עוצמת המכה
וגם למנוע מחפצים לנקב את הקסדה ולחדור לתוכה.
- אפשר לבדוק סדקים בקליפה בצורה ויזואלית וגם ע"י מיכשור כמו אולטרסאונד.
סדק או שבר עלול להיות קטלני !
החלק הפנימי העשוי מקלקר תפקידו לספוג ולבלום את המכה.
- לאחר מכה חזקה הקלקר נמעך ע"י הראש ואינו חוזר למצבו ההתחלתי,
לכן אפשר להגדיר אותו כחד-פעמי.
מכה נוספת בדיוק באותו האיזור, עלולה להיות קטלנית !
עכשיו נשאלת השאלה, אז למה היצרנים לא מחליפים את הקלקר בחומר פולימרי
בעל יכולת התאוששות כמו למשל D3O או החומר של Sas tec ?!
זה נכון באופן חלקי.
מה שמצמיד את הקסדה לראש הם: מבנה קסדה שתואם לצורת הראש,
מידה נכונה, רכיסה נכונה של הרצועה וכריות הלחיים.
אם ריפוד הקסדה "דואג שהקסדה תשב צמוד לראש", אז למה הוא כל כך דק
ולא מייצרים את הריפוד באותו עובי כמו כריות הלחיים למשל?
ריפוד קסדה עבה היה "דואג שהקסדה תשב צמוד לראש" וכך היה גם יכול להתאים
את עצמו לצורת הראש של כל אדם. לא היינו נדרשים יותר לחפש ייצרן או
דגם של קסדה בעלת מבנה יחודי המתאים לצורת הראש שלנו.
היצרנים לא היו מוגבלים יותר והיו יכולים למכור קסדות לכל פלחי השוק,
וגם לנו הצרכנים היה יותר קל לרכוש קסדה רק ע"י התאמת המידה.
מטעמי בטיחות, הראש צריך להיות כמה שיותר צמוד לקלקר בקסדה,
אך מכיוון שהוא קשה ואפילו מכאיב לאחר פרק זמן מסויים,
הוסיפו ריפוד מספוג דק המשמש כשכבת נוחות בלבד.
נ.ב.
התאמת מבנה הקסדה לראש משפיע מאוד על עוצמת הרעש בקסדה
וזאת כתוצאה ממערבולות אוויר. זו גם הסיבה שקסדה מאותו דגם
יכולה להיות לחלק מהרוכבים רועשת ולחלק אחר של רוכבים שקטה.