שים לב לניסוח של המשפט האחרון בציטוט שרשמת. הם למעשה הופכים את הקערה על פיה,
ומתנערים מכל מה שכתבו על ידי הטענה שמדובר בעיניין של שיקול דעת אינדיבידואלי של הרוכב
ופילוסופיה תיאורטית. לא סתם ביקשתי לראות בדיקות או מחקרים (עובדות) שבוצעו על קסדות ישנות
המוכיחות שאינן בטוחות לשימוש לאחר תקופה מסוימת.
בתעשייה היצרנים יודעים ויכולים לחשב כל דבר ששמים במוצר שלהם. לדוגמה הם יודעים
טוב מאוד כמה דבק ואיזה סוג לשים על מנת שהוא יתפרק לאחר תקופה מסוימת. אז פשוט
תדביק בחזרה! הם יודעים את מספר הפעמים שניתן לתפעל את מנגנון המשקף. לדוגמה
בקסדות של אראי אתה חושב שסתם המנגנון שלהם כבר שנים נשבר כל כך בקלות אך
פשוט הם לא יודעים אך לסדר את זה?!
דוגמה נוספת הוא של הריפוד הפנימי. זהו ריפוד לצורך נוחות בלבד אין לו שום קשר
לבטיחות הקסדה. גם הוא מתוכנן כך שיתפורר לאחר תקופה או מספר פעמים של חבישת
הקסדה. אז פשוט מחליפים את הריפוד. בקסדות של 2000-3000 שקל, מחיר
הריפוד הוא כ-10%-20% ממחיר הקסדה.
בטיחות הקסדה מתבטא ברצועה ואבזם, משקף, קליפה חיצונית המיוצרת מחומר קשיח
ובתוכה חומר דמוי קלקר הסופח ומפזר אנרגיה. אני רק רוצה לציין עובדה אחת
והיא שלכוס קלקר חד פעמית, דרושים מספר מיליוני שנים של חשיפה לאיתני הטבע בכדי להתכלה.
בנושא קידמה טכנולוגית או תקנים, בעולם הקסדות הטכנולוגיה מתחדשת באטיות רבה
מאוד. לדוגמה קסדה של שואי מדגם xr-1000 ו- nxr (xr-1200). בין שני
הדגמים האלה, מפרידים 10 שנים. האם אתה יכול להצביע על מהפכה טכנולוגית?
(זה נכון לגבי כל חברות הקסדות שתבדוק אראי, agv, hjc וכד'.)
מכיוון שכולנו ילדים גדולים, אני מסיר אחריות על כל החלטה שמישהו
בוחר לקחת. ממליץ מאוד להפעיל שיקול דעת...
