ציטוט נכתב במקור על ידי ItayK צפיה בהודעה
דיברת על בלאי טבעי ואני מסכים עם טענותיך אלו.
אבל מה לגבי קסדה שעברה תאונה? גם היא לא ראויה לחבישה? ואם כן, איך ניצן לדעת מתי עובר הגבול של כדאיות מול הגנה?
Sent from my iPhone
תאונה הוא אירוע ייחודי ולכן צריך קודם כל להגדיר למה אתה מתכוון
כאשר אתה אומר "תאונה" ולבחון כל מקרה לגופו. (זריקת קסדה מקומה ראשונה,
נפילת הקסדה מהארגז בזמן רכיבה על כביש מהיר, וכו'.)
מתנצל, אבל אני מעדיף לא להיכנס לעיניין הזה, אך למרות זאת אתן לך קצת חומר למחשבה.

החלק החיצוני הקשיח של הקסדה תפקידו לפזר את עוצמת המכה
וגם למנוע מחפצים לנקב את הקסדה ולחדור לתוכה.
- אפשר לבדוק סדקים בקליפה בצורה ויזואלית וגם ע"י מיכשור כמו אולטרסאונד.
סדק או שבר עלול להיות קטלני !

החלק הפנימי העשוי מקלקר תפקידו לספוג ולבלום את המכה.
- לאחר מכה חזקה הקלקר נמעך ע"י הראש ואינו חוזר למצבו ההתחלתי,
לכן אפשר להגדיר אותו כחד-פעמי.
מכה נוספת בדיוק באותו האיזור, עלולה להיות קטלנית !

עכשיו נשאלת השאלה, אז למה היצרנים לא מחליפים את הקלקר בחומר פולימרי
בעל יכולת התאוששות כמו למשל D3O או החומר של Sas tec ?!





ציטוט נכתב במקור על ידי Ami צפיה בהודעה
לריפוד יש חשיבות גדולה מאוד לבטיחות. הוא דואג שהקסדה תשב צמוד ככל האפשר לראש.
זה נכון באופן חלקי.
מה שמצמיד את הקסדה לראש הם: מבנה קסדה שתואם לצורת הראש,
מידה נכונה, רכיסה נכונה של הרצועה וכריות הלחיים.

אם ריפוד הקסדה "דואג שהקסדה תשב צמוד לראש", אז למה הוא כל כך דק
ולא מייצרים את הריפוד באותו עובי כמו כריות הלחיים למשל?
ריפוד קסדה עבה היה "דואג שהקסדה תשב צמוד לראש" וכך היה גם יכול להתאים
את עצמו לצורת הראש של כל אדם. לא היינו נדרשים יותר לחפש ייצרן או
דגם של קסדה בעלת מבנה יחודי המתאים לצורת הראש שלנו.
היצרנים לא היו מוגבלים יותר והיו יכולים למכור קסדות לכל פלחי השוק,
וגם לנו הצרכנים היה יותר קל לרכוש קסדה רק ע"י התאמת המידה.

מטעמי בטיחות, הראש צריך להיות כמה שיותר צמוד לקלקר בקסדה,
אך מכיוון שהוא קשה ואפילו מכאיב לאחר פרק זמן מסויים,
הוסיפו ריפוד מספוג דק המשמש כשכבת נוחות בלבד.

נ.ב.
התאמת מבנה הקסדה לראש משפיע מאוד על עוצמת הרעש בקסדה
וזאת כתוצאה ממערבולות אוויר. זו גם הסיבה שקסדה מאותו דגם
יכולה להיות לחלק מהרוכבים רועשת ולחלק אחר של רוכבים שקטה.