תוצאות 1 עד 8 מ 8

אשכול: שמן דליל יותר מהוראות היצרן? יש בזה יתרון?

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    מיקום
    באר שבע/אילת
    הודעות
    215

    שמן דליל יותר מהוראות היצרן? יש בזה יתרון?

    שאלת אדיוט, אבל לא מצאתי תשובה חד משמעית ברשת.
    לצורך העניין, אופנוע. מומלץ לשים בו 10W50 בארצינו.
    נניח והאופנוע מיועד להשאר אצלי לעשור הקרוב, ואני מעוניין לשמור עליו ככול הניתן.
    נניח והאופנוע מותנע כל יום כמה פעמים עם הפרש זמן ביניהם,כך שהמנוע מתקרר כל פעם.
    נניח והאופנוע אף פעם לא "נקרע בגז" אלא תמיד ברגוע. (לעיתים נדירות עובר את ה6K סלד, לרוב על 4K)
    האם שימוש בשמן איכותי בצמיגות נמוכה יותר וההאם יש בזה בכלל לפתו בתדירות גבוהה יותר תגרום לנזק כלשהו?
    האם יש בזה בכלל יתרון, או שסתם הבנתי לא נכון איך העסק עובד.

    בין הפותרים נכונה, יוגרל פותר שלא פתר נכונה. יעקב.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של rusty james
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,065

    Cool

    שאלת הדיוט.,

    אתה שומר על האופנוע ולא קורע אותו, שמור גם על המלצת היצרן (כולל טבלת הטמפרטורות וטווח הצמיגויות).
    זה מה שישמור הכי טוב. נקודה.

    מנוע שיעבוד עם שמן בצמיגות נמוכה מדי עלול שלא לקבל שימון מספיק.
    יחי המלך המומנט
    גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    לא
    גם אחרי שעתיים או ארבע שעות השמן עדיין חמים
    יורדים מתחת להוראות יצרן בטמפרטורות מאוד נמוכות
    אני בחרתי לעלות מ10W40 ל15W50 בגלל שהאופנוע שלי עובד בטמפרטורות של מדינתנו היפה.
    ובהנחה שהמנתק שלך נמצא ב10K ומעלה...לרכב על האופנוע יותר מידי עדין לא בריא למנוע..
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    לא
    גם אחרי שעתיים או ארבע שעות השמן עדיין חמים
    יורדים מתחת להוראות יצרן בטמפרטורות מאוד נמוכות
    אני בחרתי לעלות מ10W40 ל15W50 בגלל שהאופנוע שלי עובד בטמפרטורות של מדינתנו היפה.
    ובהנחה שהמנתק שלך נמצא ב10K ומעלה...לרכב על האופנוע יותר מידי עדין לא בריא למנוע..

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אהבתי את החתימה

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    שמן בצמיגות נמוכה לא ישמור על מנוע - הוא יהיה דליל ולא יפריד בין החלקים ושמן בצמיגות גבוהה יאחר להגיע לאזורי ההפרדה בזמן בגלל שההתנגדות לזרימה תהיה גבוהה וזה יעכב אותו מלהגיע ויצור תנאיי "הרעבה".

    ככל שטמפ' הסביבה עולה יש צורך בצמיגות גבוהה יותר בגלל שצמיגות וטמפ' עומדים ביחס הפוך.
    בספר יש טבלה עם מעלות ושם יהיה מצוין באיזו צמיגות להשתמש כתלות באיזו טמפ' - זה יהיה הכי נכון למנוע שלך.

    הנעות מרובות ללא רכיבה מרוקנות את המצבר אין בזה צורך.
    מטען מצברים\הנעה עם רכיבה או הרצה בסל"ד בינוני.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2016
    מיקום
    באר שבע/אילת
    הודעות
    215
    תודה חברים. החכמתי.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בנוסף למה שנאמר קודם לגבי טווח טמפרטורות.
    במנועים שעברו הרבה ק"מ, לעתים ניתן להחליף לשמן בצמיגות גבוהה יותר כדי להתמודד עם אכילת שמן.
    זה לכאורה פלסטר, אבל הרבה פעמים זה עדיף על אוברול, ואפשר לנסוע כך עשרות רבות של אלפי קילומטרים.
    (במידה ואכילת השמן היא בטווח נסבל).

אשכולות דומים

  1. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-03-2017, 10:22
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 16:00
  3. למה גלגל גדול יותר, יותר טוב?
    על ידי אופק בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 31-07-2016, 17:57
  4. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 17-09-2015, 11:21
  5. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 29-05-2015, 12:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO