1-סל"ד סרק
עוצר את המצערת מלהיסגר - במקום שאתה תיתן גז בסרק הוא עוצר אותה מלרדת עד הסוף.
2-בורג פיילוט
קובע כמה אוויר יגיע לחליל של דיזת סרק (פיילוט ג'ט).
בד"כ הכיוון שלו הוא באזור ה 2.5 פתיחה.
יש לי husqvarna te125
רציתי לדעת מה התפקיד של שני הברגים האלו
לפי מה שהבנתי זה לכוון את כמות הדלק\אוויר שנכנס לקרבורטור.
אשמח לקבל יותר פירוט על כל בורג והתפקיד שלו ואיך נכון לכוון אותם, תודה.
1-סל"ד סרק
עוצר את המצערת מלהיסגר - במקום שאתה תיתן גז בסרק הוא עוצר אותה מלרדת עד הסוף.
2-בורג פיילוט
קובע כמה אוויר יגיע לחליל של דיזת סרק (פיילוט ג'ט).
בד"כ הכיוון שלו הוא באזור ה 2.5 פתיחה.
בורג 2 הוא בורג האוויר. הפיילוט ("חלילית") היא דיזה שמגיעים אליה ע"י פתיחת בורג ריקון הכוסית שבתחתית הקרבורטור. בורג 2 נועד לכוון את התערובת עבור המעבר מסל"ד סרק ל1/8 מצערת. יש לו מעט מאד השפעה על הכיוון בכללותו. החלילית אחראית לתחום המצערת שבין 1/8 ל 1/4. המחט (סוג וגובה) אחראית לרוב התחום השימושי והדיזה הראשית לתחום שבין 3/4 למלא. יש בין המעגלים גם השפעות הדדיות. בזמנו פירסמתי באתר הישן מדריך לכיוון קרבורטור דו"פ. לא חושב שניתן לשחזר. זה הרבה (הרבה...) יותר מורכב משני הברגים הללו. ההבדל בין דו"פ מכוון טוב לכזה שאיננו מכוון הוא גדול מאד. בכל הדו"פים שנתקלתי בהם ובוודאי ה 125, לא ראיתי אפילו פעם אחת כזה שהגיע מכוון כמו שצריך בכיווני המקור.
הכל נכון אבל רלוונטי רק למעגל הסרק. לא תהיה לזה שום השפעה על הכיוונים ברב תחום הסל״ד. לגבי בורג אוויר, אז מזיכרון התחום הוא 1.75 עד 2.5 סיבובים ממצב סגור. הצורה לבדוק את זה היא לתת סיבוב מהיר למצערת ממצב סגור ולבחון : א. שהמנוע לא נחנק בפתיחה מהירה של המצערת ו ב. שהוא חוזר לסל״ד סרק יציב.
נערך לאחרונה על ידי ROG; 29-07-2017 בשעה 11:18. סיבה: תיקון
לגבי כיוון בורג פיילוט - חשוב להדגיש שהוא צריך להתבצע על מנוע בטמפ' עבודה כי דברים עשויים להשתנות.