מצטער שאני מתפרץ לך לשרשור, אני דווקא מתעניין בcrf250l. אשמח אם תוכל לפרו קצת עליו, עלויות אחזקה וחלקים. היה לך נסיון איתו בתוך העיר ובהין עירוני? איך הוא בפקקים והשתחלויות?
שלום לכולם,
אשמח לשמוע חוות דעת על אופנועי AJP, במיוחד על ה-PR4-240, ובמיוחד בהיבט של אמינות.
לא מצאתי הרבה מידע על איך האופנועים האלו מחזיקים לאורך זמן, במיוחד שהמנועים סיניים.
ומבחינת רכיבה, מה אתם אומרים על ה-PR4 240 כאופנוע שטח למתחילים? כרגע מעניין אותי בעיקר לטייל בשטח ולפתח מיומנויות רכיבה, ולכן גם מדי פעם לעבור איזשהו מכשול שיאתגר אותי. כרגע אני על CRF250L שהמשקל שלו מתחיל להעיק עליי, ואני כבר לא צריך את האופציה של לרכוב על הכביש.
תודה מראש
מצטער שאני מתפרץ לך לשרשור, אני דווקא מתעניין בcrf250l. אשמח אם תוכל לפרו קצת עליו, עלויות אחזקה וחלקים. היה לך נסיון איתו בתוך העיר ובהין עירוני? איך הוא בפקקים והשתחלויות?
אני רוכב די מתחיל, ולכן אין לי ממש בסיס להשוואה.
בשנה וקצת שהוא אצלי לא היו לו תקלות מיוחדות. מרגיש די בסדר בתוך העיר ובפקקים. מחוץ לעיר אני מרגיש שאני מתעלל במנוע כשאני עובר את ה-95 קמ"ש. ראיתי את נורית האזהרה על החום בשתי פעמים בלבד: אחת בשטח, אחרי רבע שעה בהילוך 1 בלבד. ובשנייה אחרי נסיעה של שעה על הכביש, שתי דקות אחרי עצירה ברמזור אדום.
אבל בכל נפילה בשטח משהו תמיד ניזוק: התעקם לי כבר הכידון, אני כבר לא יודע כמה מנופי ברק וקלאץ החלפתי (בקצת יותר משנה!), רגלית בלם, ואחרי אחת הנפילות ההילוכים סירבו לרדת. ככה גם שרפתי את המצמד בדרך למוסך, בנסיעה בהילוך שלישי בלבד.
טיפלתי במוסך היבואן, במחיר גבוה יחסית, כי זה היה יותר נוח אבל בעיקר כי אחרי טיפול שראיתי בדיעבד שהיה מאוד חאפרי במוסך אחר, ומהנסיון ממוסכים עם הרכב הלכתי לשם. אני מעדיף לשלם יותר אם אני רואה שיש לזה תמורה, והרגשתי שיש.
חלפים מקוריים (!) אפשר לקנות כאן יחסית בזול.
אם אתה כבר לא צריך אופציה של כביש, למה ללכת שוב על דו"ש?
בהנחה שיש לך איך להוביל את האופנוע לשטח (או שאתה גר מספיק קרוב לשטח מעניין) ממליץ על אופנוע אינדורו 125 דו"פ או 250 ארבע פעימות. אין סיבה אמיתי להתפשר שוב על משהו רך ולמצות אותו שוב.
תעשה קצת חיפוש כאן אחורה, היו הרבה שרשורים על מה מומלץ לרוכב שטח מתחיל.
קראתי כמה שרשורים קודמים, ורוב ההמלצות היו על דו"פ 125 כלשהו או CRF250L או WR250R.
לפי הנתונים היבשים ה-AJP אמור להיות טוב יותר בשטח מהארבע-פעימתיים שציינתי קודם משמעותית, והוא לא אמור להיות דו"ש. גם ה-PR4 וגם ה-PR3 מוצגים כאופנועי שטח יעודיים, ללא נטיות לכביש, אבל ככאלו שאמורים להתאים למתחילים. שזה גם מה שכתוב בכתבה באתר הזה.
ואכן, יצאתי מהעיר ואני גר עכשיו במושב, לכן לא צריך את יכולות הכביש. אני רוצה ללמוד לרכוב טוב בשטח, אבל שתהיה לי האפשרות גם לטייל איתו, מה שנראה לי לא כל כך מתאים לדו"פ, ולא רק סינגלים/אתגרי עבירות. לכן האמינות חשובה לי. מה גם שבסופו של דבר אני מחזיק אופנוע כדי להינות ממנו, ולא כדי לתחזק אותו. העניין עם המנוע הסיני די מטריד אותי. אני יודע שגם סינים מסוגלים לייצר מוצרים באיכות גבוהה, אבל...
לא יודע מי המליץ על CRFL למתחיל בשטח... אני חושב שיש די קונצנזוס שאין מה לקנות אותו אם אין לך צורך ברכיבת כביש.
מלבד המחיר, שזה אכן שיקול לגיטמי, אין סיבה לקנות אופנוע דו"ש, שמעצם מהותו הוא פשרה בין אופנוע כביש לאופנוע שטח.
מבחינת אמינות, היום כל האופנועים המקצועיים הם אמינים מספיק, אין כבר סיפורי זוועות כמו שהיו פעם. גם דו"פ מקצועי לא דורש כמעט תחזוקה אצל רוכב הובי שרוכב 1-2 שעות מנוע בסופ"ש.
כשאתה אומר טיול, אתה מתכוון להעמיס שק"ש או ערכת פיקניק ולעשות 150 קילומטר, או קצת שבילים סביב המושב?
בדרך כלל אחרי תקופת קצרה של ניסיון להבין מה אתה אוהב, הרוכבים מתפצלים לשניים - אלה שמתאהבים ברכיבה הטכנית ועוברים לרכב כמעט רק סינגלים, עם גיחה פעם ב למדבר לאיזה טיולון, ואלה שמתאהבים במרחבים ובטיול ועוברים לאופנועים כבדים ונוחים יותר. לא מכיר הרבה שעושים את שניהם באופן קבוע.
כן, ה-CRFL לאלו שצריכים גם להגיע לשטח בלי עגלה, בדיוק באותם שרשורים שהפנית אותי אליהם.
המחיר הוא בהחלט שיקול, אבל אני גם לא רוצה כלי שהיה נהדר, והוא נהייה זול כי הוא לקראת סיום חייו, אם בצורה טבעית או כי אנסו אותו.
אני מוכן להסתפק במשהו פשוט יחסית, אבל שעדיין יתאים לי ולפי כתבות המבחן על ה-AJP הוא נראה מתאים, גם מבחינת תקציב כמשומש. השאלה היא רק אם מנוע סיני והרכבה ספרדית, שזה לא הנדסה והרכבה גרמנית או יפנית, זה בסדר או שעדיף להתרחק?
אני יוצא לרכיבות כמו טיול ג'יפים של שבת. כמה שעות טובות של טיול עם נוף, אבל עם כמה נקודות שבהן אני מאתגר את עצמי מבחינת יכולת. וכן, אני מבין שכדי לפתח יכולת רכיבה טובה כדאי לי מאוד דו"פ. אבל חוץ מאופנועים חדשים ממש שיש להם הזרקת דלק והבטא x-trainer 250 עם הזרקת שמן, יש כלי דו-פעימתי אחר שיכול להתאים לי, כך שאני לא אסחב גם עם בקבוק שמן על הגב ברכיבות כאלו?
סליחה על הנצל״ש , אך מה דעתכם על ה tx200 של keeway בתור אופנוע שטח ראשון?
איך הוא עומד מול הAJP ?
הtx זול מאוד (יחסית) עם חוות דעת טובה,
ואפילו לא יכאב (יותר מדי) לעשות לו תיקונים של התלמדות..
הכביש היחידי שהוא יראה זה רק מהבית אל היער שבמרחק 20 דקות ממנו
חבר שלי רכש AJP מהחברה ב 2013 250 מה הדגם שאתה מדבר עליו...
אופנוע שנותן הרבה ביטחון עם אחלה אחיזה בשטח...
לא החזיק אותו הרבה זמן ככה שטיפולים וכל השאר לא יצא לו לעשות כי הוא מכר אותו די מהר עוד היה בהרצה.
למה מכר? כי הוא חשב שיהיה לו זמן לרכב ובסוף לא.
מובי זה לא קטנוע,מובי זה אל.
אם אין מגבלות גובה מיוחדות הייתי עולה דווקא על ה PR5 ולא על האחרים. הפערים ברמת הביצוע של האופנוע ( מכלולים , הרכבה וגימור בכללי) טובים בהרבה מאחיו הקטנים וגם לא תרגיש מחסור בכח לעומת ההונדה שלך.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk
תודה בוצון וג'וני.
חשבתי עליו אבל מכיוון שהוא אמור להיות גם עם הזרקה, קירור מים וקלאץ' הידראולי, הוא מפחיד אותי עוד יותר בהיבט האמינות של הכלי. הייתי שמח לקבל את כל זה אם זה היה כלי יפני, אבל כשזה מנוע סיני בהרכבה ספרדית אני לא בטוח, יותר מדי חלקים עם אמינות יצרן לא מוכחת שיכולים להתקלקל.
לכן מאוד אשמח לקבל חוות דעת לגבי האמינות של הכלים האלה, שעד עכשיו לא מצאתי גם כמעט בשום מקום. המקום היחיד שמצאתי זה היה חוות דעת מיד שנייה: "אמרו לי, סיפרו לי, שמעתי ש..." שזה מאוד מוזר ביחס לחברה שקיימת כבר 30 שנה, ו-6 שנים בישראל.
לפחות מאיתנו הישראלים ציפיתי למשהו: פירגון או תלונות, לא מתאים השקט הזה.
למה שקטן ואין חוות דעת?
כי מספר הכלים של AJP שנמכרים פה ללקוחות כל שנה אפשר לספור על יד אחת וישאר לך עודף.
ממה ששמעתי וקראתי ההבדל היחיד בין ה crf-l (שאותו אני דווקא כן מכיר) ל ajp
זה ש:
CRF250L לא שווה את הכסף.
AJP לא שווה בכלל כסף.
בהצלחה.
ממש, אבל ממש לא נכון.
ה PR5 אופנוע לייט אנדורו מעולה. מבחינת אמינות לא מכיר מחלות מיוחדות ב 5 מעבר לחלונית שמן שמזיעה ( ומוחלפת באחריות) ומערכת הזרקה טיפשה שלעתים נדרשת לאיפוס ( אין צורך במוסך) . מעבר לזה מתלים ושלדה מעולים באמת לרמת המחיר הזו. מנוע חינארי קצת חלשלוש ומזכיר מאוד את ה CRFX באופיו.
Sent from my LG-H815 using Tapatalk