זה תלוי מה אתה מחפש מהאופנוע.
אתה חי לפי צ'קליסטים?
"עולה בנפח כי מיציתי את האופנוע", משפט שאני שומע לעתים די תכופות, בעיקר מאנשים צעירים בני גילי שמתחילים על אופנוע יחסית קטן (250/300/500 סמ"ק), ורוצים לעלות בנפח, כדי "לרכב עם הגדולים", כדי להרגיש מה זה אופנוע סופרספורט, עוד שלל סיבות. אבל לא רק הם, גם חבר'ה עם נפחים גדולים יותר (700 ומעלה) ממצים את האופנועים שלהם ורוצים לעלות מעלה...אבל למה?
אני הגעתי לא מזמן למה שחשבתי באותו רגע זו נקודת "מיצוי האופנוע". הצמיג האחורי כולו "סגור", המהירות הסופית נבדקה, רגליות גורדו, כבישים ספורטיביים נחוו, טיולים ארוכים בהרכבה בוצעו...מה כבר נשאר לי לעשות עם האופנוע הזה? בנוסף, הייתי בתהליכי הוצאת רשיון A, ואופנוע ה-650 סמ"ק עליו למדתי משך אותי למשהו עם יותר גרגור בסל"ד נמוך מהטווין המקבילי של העז. דפדופים קבועים באתרי יד שניה, החל מהורנטים ו-DRים, כלה בבנדיטים ו-SVים, בדקתי את כל מה שמשך את העין...אבל שום דבר לא משך את העין.
אני לא יודע למה, אבל גם אחרי שכביכול "מיציתי" את העז, אחרי שחווינו יחד 20 אלף ק"מ בחום אימים וסופות אימתניות, בפיתולי הצפון ושבילי העפר של הדרום, לבנטל והכנרת וגם לפונדק של הכושי בדרך לאילת...ואז הגעתי למסקנה מוזרה, אולי אשאר איתה אחרי הכל? היא מניעה בבוקר ולא מתלוננת, מושכת מבטים למרות היותה תיכוניסטית בגיל, סוחבת יפה בהרכבה, מספיק ספורטיבית במראה כדי להסתובב עם הקהל המתגרזן ומספיק רטרו כדי לספק את האהבה שלי לכלים ישנים...הרבה אופנועים קורצים לי, על הרבה מהם רכבתי, מהארלי בעל מנוע 900 סמ"ק אימתני, לסופרספורט 4 בשורה ששר בסל"ד גבוהה, לסופרמוטו כיפי וקליל ועד לנייקדים הכבדים שרוצים להרים את הגלגל מעלה בכל משיכת גז...אבל הם לא שלי, הם לא העז.
עוד מישהו מרגיש כמוני? שפשוט מצא את האופנוע שלו, ואינו רואה סיבה להחליף, לעלות או לרדת בנפח, כי פשוט האופנוע שלו עושה את כל מה שהוא רוצה ומתאים בדיוק בשבילו? או שהיה לכם אופנוע שכזה והחלפתם, ואתם מצטערים על זה? אשמח לשמוע![]()
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
זה תלוי מה אתה מחפש מהאופנוע.
אתה חי לפי צ'קליסטים?
זה לא חדש שחיי בעלי האופנוע בארץ קשים.
רוב הרוכבים בארץ רוכבים על אופנועים ולא מנוצלים 80% מהיכולות של הכלי (והרבה גם פחות מזה).
אין לא בארץ ולא עשירית מהמגוון המוצע לאופנוענים בחו"ל. לא באמת מסלולים לרכיבה, לא מרחקים פיזיים
לטיולים חוצי ארצות, ולא תרבות רכיבה או ספורט רכיבה. (אולי אנחנו בהתחלה אבל זה ייקח זמן רב)
מה שיש כאן מחייב אופנועים וורסטילים שידועים לעשות גם וגם וגם. כל אחד בחלוקה שמתאימה לו.
רוב בעל האופנועים בתחום (העממית ותחילת הדרך). גם מוגבלי תקציב ולכן קשה לקלוע לצרכים האמתיים
של הרוכב, ולכן כאשר אופנוע יושב עליך "בול" לא עושה צרות, ונותן לך את התמורה איתה אתה חי בשלום
באמת אין סיבה להחליף אותו כל כך מהר.
ואם אתה עשיר תקנה כמה אופנועים וכל בוקר תבחר.
כמו שסבתא ננה היתה אומרת: " טוב להיות עשיר ובריא מאשר עני וחולה!"
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אשרי אלו שעוד יכולים לחוות חוויות חדשות.
נראה לי שאחרי הGTR האפשרויות להתקדם הצטמצמו משמעותית.
ומטבע הדברים אנו שואפים להתקדם חלק זה במודל הכלי אחרים הספק יכולות ספורטיביות וכן הלאה
אין בזה פסול Zה אפילו מצויין
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
השאיפה להתקדם היא חלק מתרבות הצריכה שמוטמעת בנו טוב כל כך. צריך טלפון חדש, טלויזיה חדשה , רכב חדש אחרי שלוש שנים או אופנוע חדש.
אשריך אם הצלחת לצאת ממעגל הזה. ולו רק באופנוע.
Sent from ...
הפלאפון הופך לאט לאט לסוג של צורך ועל פניו בהמשך יהווה ארנק ומי יודע גם אמצעי זיהוי שלנו.
הקידמה נכנסת לכל תחום בחיים שלנו ודי בכח.
לא חסר תיאוריות החל מהאילומניטי אנלוגיות של אורוול ( חוות החיות - קומוניזים) ועוד.
ישנם כ10 תאגידים ששולטים כמעט בכל מה שאנו רוכשים (מזון לבוש ) ככה בקטנה דעה מתוך כלכליסט:
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הטלפון היה דוגמא. וכמה אנשים אתה מכיר שמשדרגים לדור חדש כי יצא חדש ?
או מחליפים רכב אחרי שלוש שנים או פחות. ? ,,
שלא לדבר על כמות הביגוד וההנעלה של חצי מהאוכלוסיה הממוצעת כיום.
Sent from ...
הדחף להשתדרג די טבעי ותקין. אבל לא בכל מחיר.
בזמן האחרון שקלתי אם להשאר עם ה GTR או להחליף ל RT1200 או GTL1600. הגעתי למסקנה שהמאמץ הכלכלי שאני צריך להשקיע לא שווה את זה. חשבתי גם על GL1800 אבל המחירים ההזויים שמבקשים על יד 2 אינם שפויים ואינם ביכולות הכלכליות שלי. ראבאק... ה GTR אופנוע מעולה, יקר לאחזקה אבל בנתיים מתגמל. ברור ששדרוג האופנוע בא על חשבון משהו אחר בבית. הגעתי למסקנה שבמקום לשדרג את האופנוע (בנתיים) ולהוציא ימב'ה כסף, אשדרג את יכולות הרכיבה שלי בקורסי רכיבה מרעננים וציוד רכיבה איכותי יותר בעשירית העלות מרכישת כלי חדש יותר. ס"ה אני רוכב מאות ק"מ מידי שבוע וצריך להתרענן... ככל שהאופנוע חזק וגדול יותר, מוטב לי לשלוט בו מאשר למצוא עצמי מרוח על הכביש בגלל עודף בטחון עצמי (למרות שאני רוכב רגוע מאוד).
GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.
מיקי פתרון אחד לתנוחת הרכיבה רייזרים
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לא כרגע
מבסוט מהכלי נח מפנק זריז ומכוער כמו שאני אוהב
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
בהחלט מסכים. זה הגיע למצב בו אנשים מעדיפים להחליף מאשר לתחזק, בין אם מדובר בכלי רכב, מוצר חשמל או מערכת יחסים.
הייתה תקופה בה כל רוכב היה המכונאי של עצמו, ידע לפרק ולהרכיב את האופנוע שלו לבד בבית (ונכון, חלק גדול מזה נבע מצורך ולא מרצון, אבל גם מהפשטות של הכלי והיכולת לתקן לבד).
ואישית אני דוגל במנטליות של מינימליזם. גם ככה אנחנו לא לוקחים שום דבר איתנו לקבר, אז אני מעדיף לצבור חוויות ולא רכוש שאינני צריך, וחי בדיוק עם מה שאני צריך לרגע הנתון. So far so good.
זה לא רק תרבות הצריכה.הרבה (לדעתי רוב) האופנוענים רוכבים בעיקר בשביל הריגוש. לא כדרך חיים ולא כתחליף אמתי לרכב.הם ירכבו למשך תקופה יחסית קצרה של 1-5 שנים גג ואח"כ יחזרו רק לרכב.כשזה אופי השימוש שלך באופנוע אז די צפוי שברגע שאופנוע מפסיק לרגש אתה עובר הלאה.עובדתית שבקטנועים זה לא ככה ואנשים לא אומרים ש"מיציתי" את הקטנוע כמעט. (למעט נפחים מאוד קטנים ששם זה באמת פשוט לא מספק מינימלי).
גם בזה יש משהו, באמת שלא שומע על אנשים שממצים קטנועים, וגם אלו שעוברים בדרך כלל נשארים באותו הנפח ורק עוברים למשהו חדש או "מפנק" יותר.
אני אישית גם רוכב על אופנוע ולא קטנוע מכמה סיבות - כשהגדולה מביניהם היא פשוט שאינני אוהב קטנועים (אלא אם מדובר בווספה, ווספה אי אפשר לשנוא).
אני באמת מכיר רוכבים שעברו לרכב כש"מיצו" את האופנוע שלהם ולא היה להם כסף או רשיון (בגלל גיל) לכלי גדול יותר אז פשוט עברו לרכב...שזה לדעתי הזוי, אבל מי אני שאדבר? לו אפילו רשיון לרכב אין...ולא בוער לי.
אנשים פשוט ממהרים מדיי עם הריגושים, במקום לנסות ולהשתפר כרוכבים ואז אם הם באמת מרגישים מוכנים מספיק לעלות בנפח לנפח שירצה אותם ויהיה בגבול היכולת שלהם (ולא לעלות מ-250 ל-1200 ארבע בשורה בשרני) . זה בוער מהר ונשרף מהר...ויש כאלו שפשוט נמאס להם מירוץ חימושי הנפח ועוברים לקרוזר, או חוזרים לנפח קטן שמתאים להם...
דור ה-Y חביבי. זה כל הסיפור. ואין בזה שום רע. (בתחומים אחרים זה אסון לאנושות בעיני).