עמוד 3 מתוך 3 ראשוןראשון 123
תוצאות 31 עד 45 מ 45

אשכול: מחפש המלצה על שמן מינרלי טוב

  1. #31
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אחת הסיבות ששמים שמן מינראלי היא בגלל שבמילא מחליפים אותו מהר ואין טעם בשמן עם אורך חיים ארוך יותר. אני לא ראיתי בעין הוראת יצרן המדברות על שמן שונה להרצה, ומכיר את זה בעיקר מ"הוראות מכונאי" בקטע של חסכון.
    יכול להיות כדרך אגב אבל זו לא הסיבה העיקרית.
    המחשבה ששמן מינרלי איכותי נטול תרכובות סינטטיות משפרות חיכוך יאפשרו חיכוך יותר טוב הרינגים לדופן הצילדנר ויאפשר אטימה מלאה. מדובר על סדר גודל של עד 5% בהשוואה למצב שיוצאים בו מקו הייצור, לפי מספר מקורות. לאחר תום ההרצה משתנים השיקולים ואז נכנסים לתמונה שיקולי עלות/תועלת.
    היצרנים לא ממליצים על תרכובת או מותג מיוחד (אולי פעם ב.מ.וו המליצו באופן בלעדי על CASTROL) אלא מציינים רק את התקן.

    משום מה, דרזדנר טוען שלכ הדיון הזה לא שווה הרבה. יכול להיות שהוא צודק ובכלל הגישה הזו לא אקטואלית יותר. אשמח לנימוקים יותר משכנעים.

  2. #32
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    אני יכול לבדוק עם חבר של אבא שלי שיצלם דגימה של שמן במיקרוסקופ אלקטרוני.
    זה יכול להיות מעניין.


    Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
    מיקרוסקופ אלקטרוני צריך דוגמא יבשה ומוצקה. כדי לבדוק אם יש חלקיקים בשמן צריך לסנן אותו קודם, הבעיה שאם החלקיקים קטנים מידי הם יישארו בנייר הסינון וכנראה יראו כמו אבקה (ברמה המיקרוסקופית הם כנראה יראו הרבה יותר מעניינים). אפשר לבדוק במיקרוסקופ אור רגיל, ואז אולי יהיה אפשר לראות משקעים.
    diesel,
    אם אתה רוצה, אתה יכול להעביר לי דוגמא ואני אנסה להוציא מזה כמה תמונות במיקרוסקופ אור, מי יודע, אולי אפילו אצליח לדחוף את זה ל SEM מתחת לראדר.

  3. #33
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אני אבדוק בגדול זה לקחת דוגמית מהשמן ולהניח על כלי יעודי שאני אכין מבעוד מועד.
    אני מניח שכדאי שהכלי בוא נאפסן את השמן יהיה נקי ( אבק ושאר דגנרנטים חופשיים - או איך שכותבים את זה).

    אני זוכר שכילד צילמו לנו כינים נמלים ושאר הפתעות.

    Sent from my LG-H870DS using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  4. #34
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    אני אבדוק בגדול זה לקחת דוגמית מהשמן ולהניח על כלי יעודי שאני אכין מבעוד מועד.
    אני מניח שכדאי שהכלי בוא נאפסן את השמן יהיה נקי ( אבק ושאר דגנרנטים חופשיים - או איך שכותבים את זה).

    Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
    למטרה זו אביא מיכלים/כלים סטריליים שמשמשים לבדיקות רפואיות

  5. #35
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    יכול להיות כדרך אגב אבל זו לא הסיבה העיקרית.
    המחשבה ששמן מינרלי איכותי נטול תרכובות סינטטיות משפרות חיכוך יאפשרו חיכוך יותר טוב הרינגים לדופן הצילדנר ויאפשר אטימה מלאה. מדובר על סדר גודל של עד 5% בהשוואה למצב שיוצאים בו מקו הייצור, לפי מספר מקורות. לאחר תום ההרצה משתנים השיקולים ואז נכנסים לתמונה שיקולי עלות/תועלת.
    היצרנים לא ממליצים על תרכובת או מותג מיוחד (אולי פעם ב.מ.וו המליצו באופן בלעדי על CASTROL) אלא מציינים רק את התקן.

    משום מה, דרזדנר טוען שלכ הדיון הזה לא שווה הרבה. יכול להיות שהוא צודק ובכלל הגישה הזו לא אקטואלית יותר. אשמח לנימוקים יותר משכנעים.
    מכוון שאתה המצאת תהליך הרצה שלא נתמך ע"י אף יצרן חובת ההוכחה היא עליך.
    כמו שכתבתי לכל יצרן יש דיינו (נראה לי שגם במוטוגוזי כבר שידרגו) וכל אופנוע לפני אריזה עובר דרכו בפולגז ללא רחמים וזה כי תהליך התאמת החלקים הנעים במנועים חדשים כבר לא משחק תפקיד בגלל שיטות יצור טובות יותר עם יכולת כירסום במיקרונים.

  6. #36
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    לא מסכים על המינוח ".. פולגז ללא רחמים", ויכול להיות שאתה מתבלבל בין שני תהליכים, שיכול להיות דומים לכאורה, אך הביצוע והמטרה שונים לגמרי.
    היצרן מעלה את האופנוע על דיינו כדי לראות שהמנוע מתפקד בטווח "תקין", יענו לדאוג שאין תקלות חמורות. בשום שלב המטרה לא לעשות הרצה כדי להגיע לביצועים מיטביים או אטימה מוחלטת של הרינגים.
    תהליך אחר שנהוג מאוד בארה"ב ואנגליה, זה "הרצת דיינו" - כלומר 3 מחזורי דיינו, בעומסים עולים בהדרגה (בד"כ בהילוך רביעי) החל מ- 60% מהלך גז עד 100% עם הפסקות מדודות ביניהם לצורך התקררות. זה ממש לא סתם קריעה וראיתי תוצאות וגרפים מרשימים בהחלט. אאל"ט, הריצו R6 בהרצה הראשונה הגיע ל-106 כ"ס מדודים בגלגל, בשניה 112 ובשלישית 116. זו הרצת דיינו קלאסית, שעולה סביב ה- 300$ בארה"ב.

  7. #37
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אגב אם תצא סתם לרכיבה על אותו ה R6 תקבל בסוף את אותו ה116 סוסונים לזמן קצר ואז הקומפרסיה תתחיל לרדת
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  8. #38
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    לא מסכים על המינוח ".. פולגז ללא רחמים", ויכול להיות שאתה מתבלבל בין שני תהליכים, שיכול להיות דומים לכאורה, אך הביצוע והמטרה שונים לגמרי.
    היצרן מעלה את האופנוע על דיינו כדי לראות שהמנוע מתפקד בטווח "תקין", יענו לדאוג שאין תקלות חמורות. בשום שלב המטרה לא לעשות הרצה כדי להגיע לביצועים מיטביים או אטימה מוחלטת של הרינגים.
    תהליך אחר שנהוג מאוד בארה"ב ואנגליה, זה "הרצת דיינו" - כלומר 3 מחזורי דיינו, בעומסים עולים בהדרגה (בד"כ בהילוך רביעי) החל מ- 60% מהלך גז עד 100% עם הפסקות מדודות ביניהם לצורך התקררות. זה ממש לא סתם קריעה וראיתי תוצאות וגרפים מרשימים בהחלט. אאל"ט, הריצו R6 בהרצה הראשונה הגיע ל-106 כ"ס מדודים בגלגל, בשניה 112 ובשלישית 116. זו הרצת דיינו קלאסית, שעולה סביב ה- 300$ בארה"ב.
    מה שראיתי בדוקאטי היה הרצת דיינו קלאסית שעושה כל טיונר, מעמיסים את המנוע בכל טווח הסל"ד כמה מחזורים, כל היצרנים עושים את זה זאת הדרך שלהם להבטיח שלא יקרו מקרים של אופנוע חדש מתפרק בכביש המהיר ישר אחרי יציאה מהסוכנות וגם לבדוק שההספק באיזור המוצהר מה שיתן אינדיקציה שהכל תקין.

    פעם לא היו עושים את הבדיקות האלו כי זה בעצם היה גורם לנזק למנוע שעדיין צריך התאמה בין החלקים, עצם זה שהם מבצעים את הבדיקות הנ"ל מוכיח שזה עבר מן העולם לכן ההרצה שאתה מתכנן מיותרת ואפילו מסוכנת כי ישנם מנועים שהיצרן קבע שהם חייבים סינטטי מלא.
    OIL KTM.JPG

  9. #39
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    קוואסאקי לא מפרטים אם יש צורך במינרלי/חצי-סינטטי/סינטטי מלא, גם לא מפרטים עם איזה שמן האופנוע יוצא מהמפעל. קצת מתסכל, אז צריך לחשוב בהיגיון.
    בחרתי שהשמן שאשתמש בו יהיה ה- MOTUL 5100 (בסיס מינרלי עם תוספות סינטטיות, עומד כמובן בתקן שהיצרן מחייב) לפחות ל- 5000 הק"מ הראשונים (כולל שתי החלפות שמן + פילטר) ולאחר מכן לעבור לסינטטי מלא. אין שום נזק בגישה זו, ושוב עומדת במה שהיצרן מחייב, אפילו מעבר.
    אשמח אם יש מידע ספציפי לקוואסאקי.

  10. #40
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    שוחחתי לגבי הדגימה.
    כעת המדען "המשוגע" התחיל עם צריך דגימה לפני ואחרי. ותוך כדי.
    היה לי קשה להסביר לו שאנו רוצים רק להציג את השמן עם החלקיקים..
    בקיצור אפשר לשמור דגימה ואף לעשות ממש מבחן כמעט מדוייק.


    Sent from my LG-H870DS using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  11. #41
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אגב אם תצא סתם לרכיבה על אותו ה R6 תקבל בסוף את אותו ה116 סוסונים לזמן קצר ואז הקומפרסיה תתחיל לרדת
    אתה מתכוון דקות או חודשים של שימוש יומיומי? ואם זה דקות - אז למה שהקומפרסיה תרד כל כך מהר?

    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    שוחחתי לגבי הדגימה.
    כעת המדען "המשוגע" התחיל עם צריך דגימה לפני ואחרי. ותוך כדי.
    היה לי קשה להסביר לו שאנו רוצים רק להציג את השמן עם החלקיקים..
    בקיצור אפשר לשמור דגימה ואף לעשות ממש מבחן כמעט מדוייק.


    Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
    אני אומר שדווקא יראו יפה מאוד חלקיקים. ראיתי פעם אחת אחרי טיפול הרצה של קטנוע 125 והיה שם חלקיקים גלויים לעין בשמן.
    תביאו לו גם כמה טיפות שמן שלא עבר הרצה זאת לא בעיה, ותכל'ס תמיד צריך להשוות תוצאות בדיקה מול בסיס כלשהוא אחרת אפשר לקבל תוצאות שנראות מאוד "משהו" כשבאמת הם לא. בכל מקרה מעניין אני עוקב.

  12. #42
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    חבר'ה, הניסוי הסתיים. היות ואני כעת נמצא בחו"ל לא היה לי זמן לדווח.
    אין צורך במיקרוסקופ או כל כלי אחר. וכעת הפירוט:
    השמן שהגיע מהמפעל היה בצבע ירוק-זית עכור מאוד ודליל יחסית. ההשערה שלי שמדובר בשמן הרצה מיוחד (מינרלי עם תוספות כלשהן). לא משהו שראיתי בטיפולים השוטפים.
    השמן היה מלא בחלקיקי מתכת שצפו ונצנצו באור שמש ישירה (מראה מרהיב בפני עצמו). מדובר בחלקיקים קטנים מאוד, לא נראו גושים כלשהם.
    בסופו של דבר, שמחתי מאוד שהחלקיקים לא מסתובבים לי במנוע כעת. החלפת השמן הבאה תהיה ב- 3000 ק"מ.

  13. #43
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    חבר'ה, הניסוי הסתיים. היות ואני כעת נמצא בחו"ל לא היה לי זמן לדווח.
    אין צורך במיקרוסקופ או כל כלי אחר. וכעת הפירוט:
    השמן שהגיע מהמפעל היה בצבע ירוק-זית עכור מאוד ודליל יחסית. ההשערה שלי שמדובר בשמן הרצה מיוחד (מינרלי עם תוספות כלשהן). לא משהו שראיתי בטיפולים השוטפים.
    השמן היה מלא בחלקיקי מתכת שצפו ונצנצו באור שמש ישירה (מראה מרהיב בפני עצמו). מדובר בחלקיקים קטנים מאוד, לא נראו גושים כלשהם.
    בסופו של דבר, שמחתי מאוד שהחלקיקים לא מסתובבים לי במנוע כעת. החלפת השמן הבאה תהיה ב- 3000 ק"מ.
    החלקיקים האלו לא עוברים פילטר ככה שאין לך מה לדאוג הם לא הגיעו לאף חלק קריטי

  14. #44
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    End of the line

    Once the bike is assembled (well, nearly, delicate items such as the mirrors and fairing are not attached) every bike is first emissions tested before being ran on a dyno. Ducati make over 200 model variations as many countries have specific emissions laws, so it is at this point the correct ECU map is inserted. Once complete the whole bike is run on a dynamic dyno to check items such as the ABS, traction control, quickshifter, gearbox and of course the motor all work perfectly. The dyno test takes up to five minutes and the bikes aren’t bounced off their rev limiter, they are only taken to 5000rpm and speeds of just over 60mph. Once passed, they are good to go. It takes roughly 10-14 hours, not including machining the parts, to build a complete Ducati motorcycle from start to finish.
    http://www.motorcyclenews.com/news/2...y-visit-bosch/

  15. #45
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    מעניין כי הייתי שם וראיתי סקרמבלר בעמדה של הדיינו אומנם לא ראיתי אתת המסך של הדיינו כדי לאשר את הסל"ד אבל עדין זה לא היה.
    סביר להניח שבשביל הכתבה אמרו דברים כדי שנרגיש טוב כמו שאני בטוח שמוטוגוצי לא היו מראים לכתבים איך הם יוצאים בווילי מהמפעל ועושים רייסים מסביב לאגם עם כל אופנוע חדש, גם את זה ראיתי

אשכולות דומים

  1. מחפש המלצה על מטחנת בשר
    על ידי shaul_13 בפורום אוף טופיק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 21-03-2017, 13:53
  2. שמן 2 פעימות מינרלי
    על ידי Golf בפורום פורום טכני
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 13-04-2016, 19:47
  3. מחפש המלצה לדיבורית
    על ידי Yaniv בפורום פורום ציוד
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 04-04-2016, 07:40
  4. ערבוב שמן מינרלי וחצי-סינתטי?
    על ידי BassOutcast בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 23-01-2016, 23:20
  5. מחפש המלצה לתיק גב.
    על ידי YoniSlash בפורום פורום ציוד
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 28-10-2015, 19:33

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO