אני שם לב שרוב (כמעט) התאונות האלה קורות על בגין. אגב, הרכב והקטנוע עצרו לאחר מכן?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
טוב אז היום ראיתי עוד תאונה שיכלה להיגמר רע !
אני מעלה את הסירטון למטרה אחת.
כדי שאנו כרוכבים נלמד מהטעויות נייעץ ונשתפר
https://youtu.be/OsAhPLAJSo0
בנוגע לתאונה מי אשם לדעתכם ואיפה היה צריך לשים לב?
ובנוגע לרכיבה שלי (הצלם),
כאשר ראיתי שהולכת להיות תאונה צפרתי
(חששתי שמישהו יתהפך ולא אוכל לבלום ולכן) בלמתי מייד תוך שמירת מרחק בטוח מהתאונה
רכב בזק מאחור כמעט התנגש בי (את זה ראיתי אח"כ בסירטון)
בהמשך הדרך הנהג (תגובה ישראלית טיפוסית) התחיל לצעוק עלי לאיים עליי
(בוא תעצור בצד אני יראה לך מה זה) וסיפר לי על התעסוקה של הורי וסביי
מה דעתם על הנהיגה שלי ?
אני שם לב שרוב (כמעט) התאונות האלה קורות על בגין. אגב, הרכב והקטנוע עצרו לאחר מכן?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
נהגי הפחיות....
בראשונה, הנהג התעלם מהתמרור שהמסלול שלו מתחבר למסלול שבו הטוסטוס נוסע.
בשני, נהג בזק פשוט לא שמר מרחק.
איך להזהר? לרכב באמצע הנתיב, ככה אף מכונית לא תחשוב שהיא מקבלת "הזמנה" להידחף.
בזמן בלימת חירום או בלימה חזקה לצורך המנעות ממכשול, לדאוג להסתכל טוב טוב במראות כדי לבדוק שאף רכב לא ייכנס בך.
זה ענין של הרגל שיציל לך את החיים. ככה תוכל לתכנן מסלול בריחה ממפגע אחורי.
מי אשם... מה זה משנה?
גם רוכב הקטנוע וגם אתה הפגנתם רכיבה לא זהירה, וחשפתם את עצמכם לתאונה - בנסיבות זהות.
הוא עשה טעות טקטית (לא מפתיע אותי, מדובר בשליח) ואתה חזרת על הטעות שלו.
רוכב הקטנוע (125 עגלה) נסע בהשתלבות של 2 נתיבים שמאליים ללא פור מהירות על התנועה. התנהגות נהג הרכב, שהתכוון לעקוף אותו על השמאלי, גילה שהנתיב נגמר וניסה לסיים את העקיפה בכל זאת - הינה התנהגות טיפוסית וצפויה, שרוכב צריך לקחת בחשבון.
אתה, כשראית שהולכת להיות תאונה שתחסום את נתיב הנסיעה שלך, התנפלת על הברקס ועצרת בנתיב השמאלי, תוך כדי שאתה חושף את עצמך לפגיעה מהרכב מאחוריך (מה שכמעט קרה).
מה שהיית צריך לעשות כשזיהית שמתפתח מצב בעייתי בנתיבים השמאליים, זה להפעיל בלימה בעוצמה נמוכה ולעבור לימני אחרי היונדאי שהייתה מימינך (או לפניה, על הגז. תלוי על מה אתה רוכב). במידת הצורך (אם התנועה תיעצר עקב תאונה) - לסיים את הבלימה על השול הימני.
אותי לא מעניין מי אשם (מה גם, שבסרטון כל ארבעת כלי הרכב מפגינים נהיגה/רכיבה לא חכמה, לא זהירה ולא מתחשבת).
אותי מעניין איך לסיים את הרכיבה בריא ושלם. מבחינתי, כל דבר שקורה בכביש (פרט למקרי "כוח עליון") הוא תחת אחריותי.
אחריותי לזכור שנהגים הם מטומטמים, לא זהירים ולפעמים אגרסיביים. אחריותי לזהות סיטואציות בזמן, ולהשתמש בנתיבי מילוט שתוכננו מראש.
אחריותי לזכור שרוכבי דו"ג אחרים לוקחים סיכונים לא סבירים, מפריעים לזרימת התנועה ובטוחים ששום דבר לא זז בכביש מהר יותר מהם. בין עם זה על ליטר-ספורט (בחיתוכים פראיים של התנועה) או על קטנוע 125 (שמעכב את התנועה, וגורם לשאר משתמשי הדרך לצאת לעקיפות מיותרות ומסוכנות).
אחריותי לזכור שהנהג ברכב שמאחוריי יכול להיות עסוק בטלפון, בעיתון או בשינה על ההגה. אחריותי לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע חשיפה לפגיעה מאחור.
אם בנקודה כלשהי אני מגיע לסיטואציה כמו זאת שבסרטון, אני עושה תחקיר והפקת לקחים. לא בשביל להגיד "איזה מטומטמים כולם" (זה ידוע גם ככה), אלא כדי להבין איפה היה הכשל שלי בהתמודדות עם הטמטום האנושי.
כנראה שבזכות הגישה הזאת אני עדיין על אופנוע אחרי 200 אלף קילומטר שרכבתי בכבישי ישראל.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 16-08-2017 בשעה 14:19.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני בסיטואציה הנוכחית כנראה הייתי בימני כמה שניות לפני שהכמעט-תאונה מתרחשת.
המיקום שלך בכביש הרגיש לי לא רגוע. שים לב - הכל סוגר עליך. אתה מעט איטי מקצב התנועה, לא ממש יכול להאיץ כי הקטנוע מאט אותך, וכולם סוגרים עליך מסביב - הרכב מאחור, הרכבים בימני, הרכב משמאל והנתיבים המתכנסים. זה מרגיש כמו משפך שמוביל למצב שיתקע אותך תלוי לחסדיהם של נהגים אחרים ללא נתיב בריחה - לא סיטואציה בריאה להיות בה.
שים לב שהימני די פנוי וזורם ברגע שהרכב השחור מימינך עבר אותך. אני הייתי מאיט טיפה ומשתלב מאחוריו.
תודה על התגובות אני חשבתי לתומי שנהגתי טוב מאוד
וזהיר כנראה שטעיתי
ל Vaderom אני מקבל מה שאתה אומר
במקרה הספציפי הזה אני אוהב את נתיב שמאל מפני שמיד אח"כ אניצריך את הנתיבים השמאלים לרוב.
כניסה מייד אחרי הקאמרי נראה לי קצת תמרון מסוכן על פני בלימה\גבולי קצת
לKKatkov לפי מה שראיתי נהג הרכב וגם נהג הקטנוע לא היו מודעים לקיומו אחד של השני,
להבנתי נהג הרכב לא ניסה להשלים עקיפה הוא פשוט לא ראה טוסטוס בעינים,
בנוגע לתובנות אני אמנם בערך עשירית קילומטרים ממך על האופנוע ומשתדל לעשות כמוך אחרי אירועים כאלו
ל ees איתך יש לי חשבון פתוח
לtomy669 נהג הרכב לא עצר ולא תיכנן לולא הייתי רודף אחריו
עדיין מחכה להסבר של התאונה שעברת כאן:
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...A6%D7%AA%D7%99
200 ועדיין שורד?
אפשר לעבור הדרכה אצלך?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
יוסי, אין ממש מה להוסיף חוץ מלהדגיש שוב - אין להיות צודק אלא תמיד להתייחס לכל כלי הרכב סביבך (מכוניות ואופנוענים אחרים כאחד) כאובייקטים לא צפויים ומאיימים.
- לפני יציאה מהצומת, להסתכל ימינה שמאלה לוודא שאין אחרים שגונבים אדום
- תמיד להיות מהיר מהתנועה, לא בהרבה אך מספיק כדי לא להתמקם בין רכבים כמו שהיה בסרטון
- להיות אקטיבי, לסקור 360 מעלות מסביבך עד כמה שאפשר, להתרחק ולברוח מנהגים פזיזים (למרות שאפשר לתעד אותם ואח"כ להתעצבן..)
כמה שפחות מגע יעשה רק טוב לבריאות שלך, וזה דורש המון ויתורים של להיות צודק כי כולם בכביש נוסעים איך שבא להם.
נהגת בסדר - לראיה, אתה עדיין כאן.
הטמבל מאחוריך היה קצת קרוב מידי, מבט במראה תו"כ תחילת בלימה היה עוזר לך לברוח ימינה במקום לבלום, אבל כמובן שקל לדבר בדיעבד ולא בתוך הסיטואציה.
נתיב שמאל אחלה פה, אם אתה יוצא ראשון מהרמזור ונשאר ראשון. אם אתה תקוע בתוך משפך כזה - עדיף לא להיות שם.
אותי חותכים ככה רכבים התרגלתי אבל זה![]()
KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה