עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 31

אשכול: עזרה בשיפוץ קרבורטור של דוקאטי (Mikuni BDST 38)

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    27

    עזרה בשיפוץ קרבורטור של דוקאטי (Mikuni BDST 38)

    אני רוצה לפרק את הקרבורטור מהאופנוע, לפרק אותו לגורמים, ולשפץ אותו, ואני תוהה:
    1. עד כמה התהליך הזה מסובך למתחילים.
    2. מה צריך לכלול קיט שיפוץ - ממה שראיתי באיביי, קיטים מכילים בעיקר אטמים כאלו ואחרים, ואני תוהה אם זה לא צריך לכלול גם מחטים, ג'טים, ברגים, או כל דבר אחר.
    3. הבנתי שהתהליך המומלץ הוא ניקוי בהתזת סודה, שאמור לנקות את הקרבורטור למצב חדש. לפי מה שראיתי באיביי, ספקים שעוסקים בניקוי בהתזת סודה אלו בעיקר מפעלים גדולים שעושים פרויקטים משמעותיים. האם יש מישהו שיכול לעשות ניקוי קטן כזה?

    אשמח לכל עזרה, תובנה, טיפים, וכדומה שיעזרו לי ללמוד מנסיונם של אחרים ובשאיפה לעשות כמה שפחות טעויות.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    אלה בערך החלקים שתצטרך אם אתה מתכוון לשפץ קרב' ישן מקצה לקצה:
    1. כל הגומיות. של ברגי התערובת, מכסי תא מצוף, לפעמים של הדיזות או תשבות המצופים (תלוי בקרב'), אלה שיושבות על חיבורי הגופים, אלה של הצ'וק.
    2. מחטי תא מצוף. אם אפשר להחליף גם את התושבות שלהן, כדאי.
    3. דיאפרגמות.
    4. בקרבורטורים מסויימים - מחטים ראשיות. תלוי בדגם, לרוב המחטים האלה לא נשחקות כ"כ.
    הדיזות בד"כ לא נשחקות, וניקוי יסודי עם חומרים אגרסיביים (קרב' קלינר, טינר וכו') ואויר דחוס מספיק. כנ"ל המעברים בקרב' - שים שכל המעברים הקטנים מקבלים ניקוי יסודי.
    בנוסף, לפירוק של קרב' באופנוע ישן, הייתי קונה מראש מניפולדים (הרבה פעמים אחרי פירוק/הרכבה המניפולד הישן נסדק ומתחיל למשוך אויר).
    אם הגומיות של האירבוקס יבשות מאוד - להושיב הכל למקום יהיה קשה (היו לי מצבים שזה היה ברמת ה-"בלתי אפשרי" באופנוע בן 20), אז אולי כדאי לרכוש גם אותן.

    עיקר הבעיה בעבודה שאתה נכנס אליה היא אפילו לא השיפוץ עצמו (אם כי, זאת עבודה לא פשוטה). משטח עבודה סטרילי, ספרות טכנית, זהירות והקפדה יאפשרו לך לבצע ניקוי ושיפוץ יסודי.
    הבעיה היא לכוון את הקרב' כראוי אחרי ההרכבה - גובה דלק, מצב אופטימאלי של ברגי הפיילוט וכו'. שם העבודה הקשה ביותר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    27
    אני תוהה אם זו עבודה שהיא במסגרת יכולותיו של חובב שאומנם יש לו ידיים ימניות, אבל אף פעם לא התנסה בעבודה כזו. המחשבה שלי היא שאם אני מאבד את הצפון, אני תמיד יכול לארוז את כל החלקים בשקית ולשלם למישהו שיסיים את העבודה... בהנחה שלא עשיתי יותר מדי נזקים בלתי הפיכים.

    לגבי הכיוונון, הבנתי שזה מאוד בעייתי, אבל זה - כמאמר הפתגם - דיה לצרה בשעתה, ויתכן בהחלט ששם אני אעזר באנשי מקצוע. מה שלי חשוב הוא להביא את הקרב' לרמת גימור גבוהה, ואני לא מאמין שיהיה לי קל להשיג את זה עם אנשי מקצוע, או שזה יעלה הון.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    אם זה פעם ראשונה שאתה מבצע טיפול בסדר גודל כזה, עדיף שזה לא ייתבצע על כלי שאתה משתמש בו בזמינות גבוהה כי דברים עלולים להשתבש... עדיף שיהיה לך בשלוף מוסך שיהיה בהיכון לקבל את העבודה. זו עבודה ברמה גבוהה, לא החלפת שמן...

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    27
    תודה!
    מדובר על דוקאטי שעומד כבר בערך 4 שנים, ושאני מנסה לאט לאט להחזיר למצב נסיעה.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    שיפוץ קרבורטור זה לא הליך מסובך או בעיתי הוא דורש עדינות ועבודה מסודרת.
    אם זו הפעם ה -1 שאתה נפגש עם קרבורטור מומלץ להתחיל בקטן ולהתקדם אם כי לא חובה.

    בסיום החלפת החלקים מכוונים 4 דברים.

    כיוון מצופים - פעולה פשוטה (בד"כ הקבלה לגוף המאייד) ובהרבה מקרים נעשית לפי העין בלבד.

    כיוון ברגי פיילוט - סוגרים את הברגים עד הסוף ובעדינות ופותחים אותם - בד"כ 2.5 סיבובים (בדוק בספר).

    סנכרון מצערות - נעשה בעזרת מד שאפשר לאלתר או לקנות
    Throttle Body Synchronization tool.

    כיוון סל"ד - נעשה בסיום סנכרון מצערות,כשהמנוע חם מקבעים אותו בטווח הרצוי.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    27
    תודה!

    מצאתי כאן ופה הסברים ודיאגרמות שימושיים.

    אני אתחיל מלהזמין את קיט השיפוץ מאיביי, וכשזה יגיע אני אפרק את הקרבורטורים (תיבת האויר כבר בחוץ, כך שפירוק הקרב' אמור להיות קל יחסית), אתחיל מניקוי חיצוני ואתקדם משם.

  8. #8
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    כשהתעניינתי במוסך על פעולה כזאת גם, הפחידו אותי שלפרק יהיה קל ולהרכיב לא אסתדר... אתה אמיץ. אני עוקב אחרי השרשור, אז תמשיך לעדכן ואל תשכח תמונות!
    בהצלחה!

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    הפחדות של מוסכניק...לא תמיד אובייקטיבי.

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341
    טיפ קטן - אין דבר כזה - מסודר מידי. במיוחד לא למישהו מתחיל שזו הפעם הראשונה שלו.
    קל למסמס את זה בפירוק, כי נראה לך שאתה זוכר בדיוק מה אתה עושה. יומיים אחרי זה אתה לא תזכור כלום.
    תארגן מלאאאא קופסאות קטנות וגדולות ושקיות זיפלוק. תצלם כל בורג וקפיץ שאתה מפרק ומאיפה פירקת אותו ובאיזה סדר, תשים בשקית/קופסה ותרשום מה זה ומאיפה הגיע.
    תשתמש בצילומים בסדר הפוך להרכבה. אתה תגיד לעצמך תודה.

  11. #11
    Member הסמל האישי של שעיר בגב"ב
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    יער ת"ק הפרסאות
    הודעות
    479
    יש המון סרטונים טובים ביוטיוב,
    תתחיל מזה.
    בגדול כל הקרבורטורים עובדים על אותו עיקרון
    ואתה לא חייב למצוא את הדגם הספציפי שלך, אלא
    להבין את העיקרון:
    דיזה ראשית
    דיזת פיילוט
    מחט ראשית
    חליל המחט
    בוכנה ודיאפרגמה
    מצוף
    מעברי אוויר ודלק וכו'...

    החלק הטריקי ביותר בכיוון קרב'
    הוא כיוון המצוף ,למרות שטריבל כתב שזה לא קשה, בפעם הראשונה זה לא כל כך פשוט.

    ואל תקשיב למורידי הסטלה למיניהם,
    נסה בעצמך רק ככה לומדים.
    בשביל זה גם יש פורום וישמחו לעזור
    לך פה!

    ואל תקפוץ גבוה מדי:
    אין צורך בהתזת סודה, נקה טוב טוב
    חיצונית עם נפט ומברשת רכה.
    ניקוי פנימי יסודי של הקרב' בספריי
    קרב' ורצוי מאוד לחץ אוויר בכל המעברים.

    בערכת שיפוץ חשובים בעיקר האטמים
    ופחות חשוב להחליף דיזות ומחטים אלא
    אם כן פגומות (רואים בעין).
    נערך לאחרונה על ידי שעיר בגב"ב; 20-08-2017 בשעה 13:53.
    הF650 להחלפה בדו"ש

    מילים הן כמו משחת שיניים,
    ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    27
    מצאתי סרטון על פירוק הקרבורטורים בדוקאטי - חבל שלא מצאתי אותו לפני שפרקתי את תיבת האויר, היה חוסך לי קצת עבודה.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    27
    מדהים מה 23 שנים של הזנחה עושות לאופנוע - רק כצללתי לנבכי האופנוע (תרתי משמע) גיליתי חיבורים מאולתרים, צינורות שהולכים משום מקום לשום מקום אחר (כנראה סוגים שונים של נשמים שפעם היו מחוברים למשהו) ודברים שמחוברים באזיקונים במקום בנדים ממתכת או קליפסים יעודיים (דוקאטי דוקאטי, אבל בכל זאת...).

    אז היום היו לי כמה דקות פנויות שהוקדשו לפירוק הקרבורטורים, ועכשיו כל שנותר הוא לחכות שקיט השיפוץ יגיע, ולהתחיל לעבוד. מה שכן, כיון שהרבה צינורות בסביבות הקרבורטור היו מחוברים לכלום, אני צופה הרפתקאה מעניינת בסוף שיפוץ הקרב' בניסיון להבין מה הולך לאן.

    (רציתי לשתף בתמונות, אבל לא מצליח להעלות תמונות כחלק מההודעה - לא ברור לי למה)

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    שיפוץ קרבורטור זה לא הליך מסובך או בעיתי הוא דורש עדינות ועבודה מסודרת.
    אם זו הפעם ה -1 שאתה נפגש עם קרבורטור מומלץ להתחיל בקטן ולהתקדם אם כי לא חובה.

    בסיום החלפת החלקים מכוונים 4 דברים.

    כיוון מצופים - פעולה פשוטה (בד"כ הקבלה לגוף המאייד) ובהרבה מקרים נעשית לפי העין בלבד.

    כיוון ברגי פיילוט - סוגרים את הברגים עד הסוף ובעדינות ופותחים אותם - בד"כ 2.5 סיבובים (בדוק בספר).

    סנכרון מצערות - נעשה בעזרת מד שאפשר לאלתר או לקנות
    Throttle Body Synchronization tool.

    כיוון סל"ד - נעשה בסיום סנכרון מצערות,כשהמנוע חם מקבעים אותו בטווח הרצוי.
    לגבי כיוון ברגי פיילוט:
    הערך בספר הוא רק נקודת התחלה. באופנוע ישן (או עם רכיבים לא מקוריים - מע' פליטה, פילטר אוויר וכו') הערך שייתן את תגובת המצערת הטובה ביותר בד"כ יהיה שונה מהערך בספר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    27
    בעיה: הברגים בקרבורטור הם JIS - איפה משיגים מברג כזה בארץ?

אשכולות דומים

  1. עזרה בנוגע לשני ברגים ותפקידם (קרבורטור 2t)
    על ידי zivv בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 29-07-2017, 21:06
  2. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 16-04-2017, 13:45
  3. (כ"ע) מחפש ליפט לאופנוע בשיפוץ
    על ידי ArikC בפורום פורום ציוד
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 05-10-2016, 01:04
  4. עזרה במיציאת חלק לקרבורטור
    על ידי roei daniel בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 13-08-2015, 05:44
  5. ניקוי קרבורטור kle
    על ידי liorr בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 08-07-2015, 17:26

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO