ואו איזה בהמה.
רכיבות טובות (שזה רק מחוץ לעיר, לא רואה איזה שימוש יש לו במקום עם רמזורים...)![]()
ואו איזה בהמה.
רכיבות טובות (שזה רק מחוץ לעיר, לא רואה איזה שימוש יש לו במקום עם רמזורים...)![]()
תתחדש!
רכיבות טובות ומהנות..!
עד שהשושנים יחזור מחו"ל אקח על עצמי תפקיד המעדכן התורן.
עד כה עשיתי כ- 660 ק"מ על האופנוע. חטאתי בטיסה לחו"ל כמה ימים לאחר שהוצאתי מהסוכנות. המון געגועים היו לי ללא-ממש-רך הנולד.
רק אציין כי האופנוע הזה מסמל עבורי כניסה לעולמות חדשים, שלא הכרתי עד כה: אופנוע חדש מהסוכנות, מנוע 4 בשורה, תנוחה "ספורטיבית", מנוע XXL, קלאץ' הדראולי ועוד (על אלו בהמשך).
על המכונה
חזותית האופנוע גדול! לא ניתן לפספס את הנוכחות שלו במרחב התלת-מימדי, והוא תופס יחסית הרבה. ארוך, רחב ונמוך - הקנקן בהחלט רומז על התוכן.
עדיין על מצב "חלש" ובקרת ההחלקה הועברה ממצב 2 ל- 1: ביציאה מכיכר או פניה בתוך העיר, עם קצת גז על אספלט חלק/מעבר חציה מרגישים את פרפור האחורי. בהתחלה היה מפחיד, בהמשך למדתי להנות, אך בינתיים נמנע מלחפש צרות.
ה- 660 ק"מ עברו ברובם הגדול בכבישים הרריים: בית אורן, הגלבוע, הכרמל-משמר העמק. האופנוע מרגיש מהודק, אפילו מאוד, מדויק ונוקשה. עד ה- 300 ק"מ העברות ההילוכים הרגישו גסות, עדיין מדויקות מאוד, גם הבלמים. עם החלפת השמן ב- 300 ק"מ הדברים התחילו "לשבת במקום" בצורה מורגשת: חלק יותק, נעים יותר ודורש פחות מאמץ. נראה לי שצריך עוד זמן ושחיקה עד שכל המכלולים יתחילו לדבר באותה השפה.
נקודה שעדיין לא ברורה לי היא הקלאץ' ההדראולי. עובד בצורה מושלמת, התנגדות מדויקת וליניארי לגמרי, אך משום מה לפעמים אני מקבל פידבק דמוי-מתכתי כזה, במיוחד בשחרור הקלאץ', משהו דומה למה שמרגישים בידית הבלם כאשר ה- ABS עובד, אך הרבה יותר עדין. חשבתי שיכולה להיות התערבות מערכת השליטה על המומנט ANTI-SLIP או פידבק משרשרת ההינע. מוזר. בכלל, רוב הפידבק שאני מקבל מהמכונה הוא חדש וצריך ללמוד אותו לאט לאט.
חששתי בהתחלה מהמשקל הגבוה (260 ק"ג רטובים). אך מתברר שהם דחוסים סביב המנוע ויושבים נמוך. גם בתמרוני חניה צפופים האופנוע נשלט לגמרי. עדיין צריך להתאמץ קצת בשיפועים. ברגע שמתחילים להתגלגל, המשקל נעלם.
כוח
יש ממנו בשפע. צפוי, ליניארי (במיוחד במצב המוחלש) ונשלט מאוד. אין ממש דרמות, אך המהירות יכולה לטפס בקצב שהחושים לא מספיקים לקלוט. 50-180 קמ"ש זמינים בהילוכים 2 עד 6. רק תבחר את התדר שערב לאוזן שלך.
דינמית
נראה שהמעטפת רחבה מאוד. עדיין רחוק מאוד מהגבולות שלו. ההיגוי מדויק, חד, עקבי עם משקל בריא, אך לא מוגזם. מפתיע מאוד לטובה.
לשלילה אציין כי האופנוע מרגיש נוקשה מדיי, כך שיצא לי לגלות מקרוב את נפלאות האספלט הישראלי שנסתר ממני בזמן הרכיבה על הב.מ.וו. מעבר על סדרת גלים ושקעים בכביש במהירות סביב ה- 120 כמעט העיפה אותי מהאופנוע.
יכול להיות שעם הקילומטרים שיצטברו, הם יתרככו קצת, אך גם ייתכן שצריך לכוון את הבולמים: נראה לי להוריד עומס קפיץ או/ו לשנות את הריבאונד לאיטי יותר. עדיין לא מעז לגעת בזה. אשמח אם יש מתנדבים לעזור או הפניה לאיש מקצוע.
בלמים חזקים מאוד, בעלי רגש, עדיין מעט נוקשים. האחורי בשביל הפרוטוקול בלבד.
מיגון רוח
נקודה שהייתה קריטית עבורי במעבר לאופנוע הזה, והאמת שיש פה אכזבה קטנה.
התקנתי משקף טורינג של MRA (חלק מקורי של קוואסאקי מותאם לדגם) גבוה יותר עם ספוילר בקצה, אך משום מה, מעל ה- 120 מרגיש טלטול קטנטן בתדר גבוה באזור הסנטר שמבאס מאוד ופוגע בחדות הראייה. ברגע שיורדים 5 ס"מ מתחת הכל נעלם, אך שילוב הגובה שלי (1.83) וארגונומטריית האופנוע, אוליי גם הרגלי התנוחה שירשתי מכלים קודמים, לא גורמים להרגיש בנוח. יכול להיות גם שה- SHOEI QWEST לא בנויה למהירויות/עומסים כאלה וצריך לעבור לקסדה אווירודינמית יותר. אשמח להצעות.
בינתיים, ממשיכים בהיכרות, תחושת ה- טרראאאם נרגעת לאט לאט, ואני מתחיל ללמוד את הפידבקים מהכלי.
בתוכנית לעתיד הקרוב התקנת ג'ק אמצע שכבר הגיע מחו"ל ותיקי צד של GIVI שייקח להם עוד כמה שבועות.
נערך לאחרונה על ידי diesel; 24-09-2017 בשעה 00:40.
עדכון בקשר למשקף רוח:
נראה שהטורבולנציות קשורות ומושפעות מרוחות צד גם כן. ביום ללא רוח המצב טוב יותר. נוסף לכך שכנראה התרגלתי אינסטנקטיבית לישיבה זקופה יותר.
ראיתי ש- ZERO GRAVITY מייצרים משקף SPORT TOURING גבוה מה- MRA ויש עליו המון חוות דעת חיוביות.
הוזמן.
תמונות והשוואות בהמשך.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
גם אצלי בידית הקלאצ' יש מאין "תיק" כזה רק בעת הורדת הילוך חשבתי לבקש בטיפול הקרוב
לגרז את המקום (אצל יש כבל מתכת) שנראה יבש, אבל בכל הפורומים בחו"ל אומרים שזה טבעי.
אבדוק את זה לעומק בטיפול, כי התחושה ממש זניחה.
גם אני עם השואי קווסט, לא הורגשו בעיות מעולם במהירויות גבוהות, לדעתי הבעיה אחרת.
תתחדש וסע זהיר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
770 ק"מ על השעון. האופנוע מסתכל וקורץ: בוא נגמור את הסיפור הזה. חצי יום עבודה, תקתק את הכל מהר ויאללה טיול.
הכיוון צפונה - כביש הצפון אה לה אלקוש.
הכל מתגלגל נכון: תיבת ההילוכים הבשילה לגמרי - נקישות מתכת החלטיות ומדויקת להפליא, במשקל הנכון. הבולמים כבר מדברים בשפת האופנוע כולו - סופגים, פרוגרסיביים, וכעת נוקשים במידה הנכונה.
מזג האוויר היה תפור בול לציפיות שלי ממזג אוויר בכלל, וליום רכיבה בפרט, ובתור בונוס קיבלתי כביש ריק ממכוניות. הללויה.
סיבובים מהירים וארוכים שכוללים גם שינויי גובה ואספלט טוב מסתמנים כאזור המחיה הטבעי של הטורף הזה. המשקל (ויש לא מעט) שיושב נמוך-נמוך ובסיס הגלגלים הארוך טורפים את הסיבובים בתיאבון חייתי, ובכל זאת בנונשלנטיות על גבול המעצבנת.
כוח בשפע, מומנט בשפע, מהירות בשפע, אחיזה בשפע. "תעזוב שטויות, תהנה מהרכיבה". שבר אספלט רוחבי, באייפקס של הסיבוב, בהטיה הכי נמוכה שהגעת אליה עד כה, ב- 120 קמ"ש? "בקטנה חמודי, מה הפכת רגשי פתאום. רק תאסוף את הביצים שלך בחזרה". בחרת הילוך לא נכון? רדיוס סיבוב משתנה? רוצה לשנות את קו הפניה? "טוב, נו.."
מכונה מדהימה.
אני ממשיך להשקיע מאמצים הולכים וגוברים (תוך כדי החמרת התסמינים האובססיביים) בניסיון לפענח את נוסחת ה-מה-לעזאזל-קורה-עם-מערבולות-הרוח?
מתברר, וזה ממש לא מדעי, כי ברכיבה בירידה יש יותר מערבולות בהשוואה לעליה, ובאותה הרוח, יש יותר מערבולות ככל שהאוויר חם ולח יותר. את השפעת רוחות הצד כבר הזכרתי.
נכון שהמידע הזה לא שמיש בעליל, אז אמתין בסבלנות עד הגעת המשקף המיוחל.
לסיום, תגידו שלום ל- VIVACIOUS, חבר הרכיבה החדש שלי..
20171004_135347.jpg
נערך לאחרונה על ידי diesel; 04-10-2017 בשעה 19:52.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
מבורכת היא מלאכת הקסטומזציה
היום התקנתי את המשקף החדש - Zero Gravity: Sport Touring - ומדהים השיפור שהשגתי.
זרימת אוויר למילרית ורציפה ללא זכר של טורבולנציות, מכוונת ללאמצע העליון של הקסדה. גם במהירויות אולטרה-גבוהות. עד 180 קמ"ש, אפשר לדבר בטלפון ולהקשיב למוסיקה בנחת.
יכול להיות שהמחיר הוא אסתטי. טרם החלטתי.
*בתמונה משמאל - המשקף החדש
BeFunky Collage.jpg
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
תם ונשלם
לקח כחודשיים ו- 1800 ק"מ על השעון להשלים את הפרויקטון. אלו התוצאות:
20171102_152011.jpg
20171102_152030.jpg
20171102_152138.jpg
20171102_152151.jpg
20171102_152111.jpg
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
נראה מליון $.
תתחדש ניראה נפלא.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
חתיך!
אחרי סיבוב התרשמות קצר אומנם, אפשר כבר לומר שמדובר במכונת טיולים משובחת
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T