
נכתב במקור על ידי
KKatkov
סבבה, נזרום.
בוא נניח שמחיר ליבואן הוא 10 אלף שקל (הדילר בהודו יכול להרשות לעצמו מתח רווחים נמוך - הוא מוכר בכמויות).
תוסיף עלויות הובלה (מניח שזה בין 500 ל-1000 דולר).
תוסיף תקינה (אין לי מושג כמה זה עולה, אבל זה צריך להתחלק על כמות אופנועים קטנה, כי לא מדובר בלהיט מכירות).
תוסיף מיסים יבוא (לדעתי - 50% לאופנוע כזה אחרי הרפורמה האחרונה), מיסי נמל וכל שאר הירקות (לא זוכר כמה זה, המידע קיים ברשת).
תוסיף על כל החבילה הזאת את ההוצאות של הדילר (שעובד בישראל, משלם לעובדים משכורת של ישראל, וקונה ציוד למוסך המרכזי במחירי ישראל).
תוסיף את הרווח של הדילר (שלא הולך לעבוד כ"כ קשה בשביל להרוויח אלפיים שקל על אופנוע. זה רווח שעושים על מובי שמוכר את עצמו בכמויות).
תגיע לזה, שהמחיר הריאלי של האופנוע שמשאיר רווח סביר ליבואן הוא לפחות 30K.
לצורך השוואה:
KTM DUKE 390 עולה בהודו 13 אלף שקל.
היבואן מוכר אותו פה ב-38, וזה נחשב מחיר ממש טוב.
הב.מ.וו בהודו מתומחר קצת יותר זול - אז גם פה הוא קצת יותר זול.