ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
סבבה, נזרום.
בוא נניח שמחיר ליבואן הוא 10 אלף שקל (הדילר בהודו יכול להרשות לעצמו מתח רווחים נמוך - הוא מוכר בכמויות).
תוסיף עלויות הובלה (מניח שזה בין 500 ל-1000 דולר).
תוסיף תקינה (אין לי מושג כמה זה עולה, אבל זה צריך להתחלק על כמות אופנועים קטנה, כי לא מדובר בלהיט מכירות).
תוסיף מיסים יבוא (לדעתי - 50% לאופנוע כזה אחרי הרפורמה האחרונה), מיסי נמל וכל שאר הירקות (לא זוכר כמה זה, המידע קיים ברשת).
תוסיף על כל החבילה הזאת את ההוצאות של הדילר (שעובד בישראל, משלם לעובדים משכורת של ישראל, וקונה ציוד למוסך המרכזי במחירי ישראל).
תוסיף את הרווח של הדילר (שלא הולך לעבוד כ"כ קשה בשביל להרוויח אלפיים שקל על אופנוע. זה רווח שעושים על מובי שמוכר את עצמו בכמויות).
תגיע לזה, שהמחיר הריאלי של האופנוע שמשאיר רווח סביר ליבואן הוא לפחות 30K.


לצורך השוואה:
KTM DUKE 390 עולה בהודו 13 אלף שקל.
היבואן מוכר אותו פה ב-38, וזה נחשב מחיר ממש טוב.
הב.מ.וו בהודו מתומחר קצת יותר זול - אז גם פה הוא קצת יותר זול.
לא מסכים איתך בקביעה של 30K.
לצורך העניין, szuki sv650 עולה בחו"ל כמעט פי 2 מהדנדש של BMW, ועדיין היבואן מרוויח מהכפלה וקצת של מחיר היצרן. (חושב לפי המחיר בארה"ב שעומד על 7000$, מאמין שהוא מעט יותר זול ליבואן, מניח שיותר מ20000 ש"ח)


מי אנחנו שנצליח לחשב עלויות אחזקה של יבואנים. אבל מיסים ומחיר התחלתי אנחנו בחלט יכולים לחשב, וזה נראה מכאן שדלק מוטורס לוקחים נתח משמעותי על ההוצאות הנלוות והרווח. (40% בערך)

ובנימה שונה, אחד מהדברים שמחזיקים את המותג זה המחיר שלו. לא בטוח עד משתלם להם להנגיש יותר מדי את המותג. (הכותב הינו אדיוט, ולא מבין הרבה.)