טוב, אני רואה שאתה לא מקבל תשובות, ולמרות שהכותרת חסרת כל משמעות וממש לא לרוחי, לא רוצה להשאיר שרשור מוזנח. מצאתי גם כותרת יותר סבירה לכל השאלות שלך - להבא תשתדל להפעיל קצת את המחשבה בעצמך.
1. היחס בין התערובת שנכנסת למנוע, העוצמה שמופקת ממנו, והאנרגיה שמושקעת במעבר ממצב מהירות א למצב מהירות ב (האצה\האטה * זמן) - לא לינארי. ככל שתפתח את המצערת יותר - המנוע ישאב יותר תערובת ויפיק יותר הספק, אבל שני אלה לא זהים, יכול להיות שהמנוע "יאכל" הרבה יותר דלק ויפיק טיפה יותר הספק. זה תלוי מנוע, תלוי מצב מצערת, ולא ניתן לחיזוי\חישוב, רק למדידה עבור כל מקרה ומקרה.
2. כן, ולהחליף כל יום זה עוד יותר בריא למנוע. אבל זה כמעט לא יועיל למנוע ומאוד יזיק לכיס. אז היצרן מגדיר את המינימום הנדרש של הנזק לכיס שישאיר את הכל עובד בצורה תקינה, כל השאר בידי המשתמש, רוצה להחליף כל יום - תפאדל.
3. שחיקה מופחתת. סל"ד עולה - הספק עולה - כוחות שפועלים בתוך המנוע עולים - הכוחות האלה עוברים דרך כל מיני רכיבים מכניים ושוחקים אותם. פחות כוחות - פחות שחיקה. שוב, השחיקה היא מחושבת ע"י היצרן וכל עוד אתה לא מביא את הסל"ד לתחום האדום - אתה לא אמור להזיק לקטנוע, ז"א אתה סתם "מבזבז" את הקטנוע שלך ולא לוקח את מה שהוא יכול לתת. מצד שני, לאף אחד אין שום מספר קסם שיגיד לך "סע 90 ולא יקרה כלום, סע 100 והקטנוע ישפוך מנוע", ואם יש מישהו שאומר לך ככה - כנראה שאין לו מושג באמת.