אהלן חברים

הכלי המדובר הוא זה שבכותרת אולם השאלות הן טכניות כלליות.

1. למה כשפותחים מצערת ב"פול גז" או איך שנהוג לומר "קיק-דאון" צריכת הדלק גדולה יותר מאשר פתיחות מצערת רגועות? מה ההסבר המכני לזה?
2. אני מחליף שמן מנוע כל 1000 קילומטר - האם הדבר תקין ובריא יותר למנוע או שעדיף לתת לשמן שהוחלף לעבוד במנוע יותר מאשר 1000 קילומטר?
3. גם בנוגע לפתיחות מצערת אבל בהקשר אחר - אני רוכב רגוע מאוד על הקטנוע - פתיחות מאוד רגועות והדרגתיות, בעיר בחיים לא יצא לי לעבור את
ה60 קמ"ש (בד"כ נוסע על 40-50 גז קבוע) ומחוץ לעיר לא עברתי בחיים את ה80 (כן, נוסע ממש כמו זקן אבל זה לא מפריע לי לשמור על בריאות
הקטנוע ועל החיים שלי על הדרך). השאלה לסעיף זה היא מה ההסבר המכני לכך שרכיבה רגועה ולא אגרסיבית תשמור יותר על המנוע/צילינדר/וריאטור
וכו'?

תודה רבה.