גם תשובות לחלק מהשאלות יעזרו מאוד![]()
שלום לכולם,
אני חדש כאן ולאחרונה חזרה התעניינותי לגבי מעבר לדו״ג.
כיום אני נוסע בסוזוקי אלטו קטנה וחמודה, שמספיקה לי לנסיעה לעבודה ומדי פעם להורים, די חסכונית בדלק ותכלס סבבה לכל סוג נסיעה.
אני גר ועובד בתל אביב וכולם מכירים את מצוקת החניה והתחבורה שיש בעיר.
אז גם מסיבות כלכליות של תחזוקת רכב שאני נוסע עליו בערך 10 ק״מ מקסימום כל יום בתוך העיר, גם מסיבות החניה, וגם מההרגשה שאני מתגעגע אליה בתור ילד לרכב על דו״ג, החלטתי לבצע את המעבר.
השיקולים בהתחלה היו אופניים חשמליים או קטנוע, אך מאחר שאני לא אוהב את הקונספט של האופניים החשמליים, גם המחיר, גם ה״גניבות״, גם הבטיחות הירודה, גם חוסר התקנון החוקתי שלהם ועוד מליון סיבות, הבנתי שקטנוע זה מה שאני צריך.
אז הייעוץ שאני צריך הוא כזה:
1. יש לי כבר רשיון a2 שעשיתי לפני 4 שנים, אך מעולם לא נסעתי בארץ על קטנוע, (עשיתי רשיון וקניתי בסוף רכב). האם יש איזושהי סיבה משמעותית להרחיב לa1?
2. האם יש צורך באיזשהו שיעור נהיגה ל״רענון״ לפני שרוכשים כלי כזה?
3. לאחר כל מיני בירורים לא בדיוק הבנתי מה מחירי הביטוח ואיך זה שונה מרכב, אז מחיר ממוצע לביטוח חובה 125 סמק ומחיר ממוצע למקיף (אם יש דבר כזה) ואיזה סוגי ביטוחים יש?
4. דגם - שמעתי הרבה טובות מחברים על ג׳וירייד, ג׳י דינק, ודיאלים s3, אני בטוח שגם כאן הדעות יהיו חלוקות לפי הנסיון של כל אחד, אבל עדיין אם יש למישהו חוויות אישיות עליהם אשמח לשמוע ממקור ישיר ולא מכתבות ממומנות.
5. מכיוון שאני מתכנן למכור את הרכב, יהיה לי את הכסף להשקיע בקטנוע חדש מסוכנות, השאלה היא אם זה בכלל משמעותי בשבילי, לנסיעות עירוניות של מס׳ ק״מ בודד כל יום, או שעדיף לחסוך ולקנות משומש במצב טוב בכמה אלפים פחות?
6. אם יד שניה, למה כדאי לשים לב בחיפושים?
7. חורף, יש מה לחשוש? יש סיבה לשקול שוב את המעבר בגלל זה? (שוב, נסיעות בתוך העיר מהירויות נמוכות וכו)
תודה מראש![]()
גם תשובות לחלק מהשאלות יעזרו מאוד![]()
אריאל שלום וברוך הבא לפורום!
1. אם כל הנסיעות שלך הן בתוך העיר, אין צורך ממשי בהגדלת הרישיון או קטנוע גדול יותר.
עם זאת קח בחשבון שקטנוע 125 הוא לא הכלי האולטימטיבי לנסיעות בינעירוניות ולכן אם אי פעם תרצה לצאת מהעיר עדיף שתיקח רכב.
2. אני ממליץ על לקחת שיעור או שניים לרענן את החושים. זה בטוח לא יכול להזיק.
3. לגבי ביטוח החובה היכנס לפה: http://car.mof.gov.il/
לגבי המקיף - הוא נגזרת של מחיר הקטנוע, ולמיטב זכרוני מדובר על כ-10% מהערך.
4. הג'וירייד הוא אחד הקטנועים הנפוצים ומניסיוני איתו הוא קטנוע מוצלח למדי, ואני באופן אישי מחבב אותו.
זמינות חלקים גבוהה, שוק פעיל, כל המוסכים מכירים את הקטנוע הזה...
5. אם תצליח למצוא קטנוע עם מעט מאוד ק"מ משנתון חדש (2014-15) אז תוכל פשוט לחסוך את ירידת הערך הראשונית.
אם לא (ואין לך זמן לחפש ולהתעסק עם זה) תמיד תוכל לקנות קטנוע חדש.
6. יש מגוון מכלולים בקטנוע שצריך וחשוב לבדוק, אבלבמידה ואין לך ניסיון בתחום הזה,
שווה לקחת מישהו ש"מבין" כדי שיוכל לבדוק איתך את האופציות בצורה טובה יותר.
7. אין מה לחשוש מהחורף, בהחלט צריך להיזהר יותר ולהתלבש היטב.
אני באופן אישי נמנע מלרכב על האופנוע בימים גשומים.
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
אחזק את ההמלצות
קח שיעור רכיבה על מנת לרענן , או קטנוע ישן ותתאמן קצת במגרש.
מומלץ בעוד חודש חודשיים קח קורס רכיבה מתקדמת שאחד משני בתי הספר שיש, פרו רייד או אופנוען מאומן.
קנה ציוד מיגון תקין.
לגבי הקטנועים כולם פחות או יותר זהים, אין פה איזה קטנוע שהוא ממש שונה מהאחרים. מדובר בקטנועי 125 שמשמים לעיר.
אם כבר אתה רוצה קצת משהו שונה יש לך ימאהה טריסיטי, וימאהה Nmax שיש לו ABS
גילוי נאות
אין לי קשר לאף חברה (-: (גם לא ל loncin)
תשובות מעולות, תודה רבה על העזרה![]()
יש רפורמה במס בדרך
3000 שקל הנחה במס לדו גלגל עם abs
לא יודע מתי זה יהיה פה, אבל אם אתה קונה חדש יתכן שנראה הוזלה משמעותית.
כמובן שגם יתכן שלא נראה אחת.
http://wheelz.co.il/forums/showthrea...A0%D7%95%D7%A2
איזה כלים 125 יש היום עם abs?
רק זה?
- nmax 125, הקטנוע העירוני החדש של ימאהה הגיע לישראל ויציע תזמון שסתומים משתנה במנוע, abs כסטנדרט, פנסי לד, יותר מ-45 ק"מ לליטר דלק ועוד. המחיר, 19,985 שקל
אגב, גם הטרייסיטי שלהם זכאי להנחה אפילו שאין לו abs
טריסיטי זה לא יקר באופן חריג לעומת הקטנועים האחרים? אמנם בטיחותי הרבה יותר אבל באמת צריך את זה?
לא יודע אפילו אם הטרייסיטי הרבה יותר בטיחותי מקטנועים אחרים.
אין לו abs ואין לו נעילה של הגלגלים הקידמיים כמו שיש ב mp3 למיניהם
כל מה שאמרתי זה שיש לו הנחה.
הוא גם כבד יותר ויקר יותר לאחזקה
טוב בכל מקרה עם כמה שמגניב התלת גלגלי, זה לא הכיוון.
אני נוטה לכיוון ג׳וי רייד / vs125 / דיאלים s3. ראיתי מבחן השוואה שלא היה חד משמעי והבנתי שלא משנה מה אבחר מבניהם זה יספיק לי, אז כנראה שאבחר לבסוף לפי נראות ותקינות הכלי.
לגבי ההמלצה לרכיבה מתקדמת, מה עושים שם ולמה זה טוב? (מחירים פלוס מינוס למי שבקיא)
לומדים לרכוב, מה שלא ניתן להגיד על שיעורי רכיבה לרשיון
בשיעורים אתה לומד לשמור על שיווי משקל וזהו.
בקורסים אתה לומד לרכוב נכון, איך לבלום נכון במצבים שונים, תנוחת רכיבה, להבין את היגוי הכלי ועוד
http://proriding.co.il/
http://www.ofnoan.co.il/
מעולה, אתעניין בזה גם![]()
מסכים.
הג'ויריד באמת אחלה כלי, אבל אני באופן אישי מחבב יותר את הs3. יש אותו לאחי ובכל מה שקשור לאמינות, הוא מרגיש לי לפעמים כמה רמות מעל כולם. לא רואה מוסך ובאופן כללי מאוד נוח. כמו שכתבת, אתה תשמע הרבה דעות לכאן ולכאן, בסופו של דבר שום דבר לא יחליף את ההרגשה שלך ולכן הייתי ממליץ לקחת אותו לנסיעת מבחן לפני הרכישה.
אין שום סיבה לחשוש מנסיעה בחורף אם כי כדאי להמנע מנסיעה לאחר גשם ראשון (הכבישים מאוד חלקים).
תודה רבה, ממה שראיתי ה s3 קצת יותר מאסיבי מחבריו לקטגוריה, זה לא משפיע על יכולת התמרון? (מצטער על הבורות, מעבר ללימוד לרישיון לא נסעתי על דו״ג)