אני מאוד אוהב מקוררי אוויר, ואכן הקדמה (בדמותן של תקנות הפליטה) עושה רע למנועים. אין לי מה להעיד על הביואל - לא רכבתי עליו, אבל אני מאוד אוהב את המנוע 1100 של הדוקאטי שלי (בלתי נסבל בסל"ד נמוך עקב אותן תקנות פליטה) ושל הבנדיט 1200 שהיה לי.
אני לא יודע איך אתה מגדיר "יעילות". ההגדרה שלי (שאני מניח, שהיא גם ההגדרה הרווחת) למנוע יעיל - הינה מנוע חזק מספיק עבור שימושי המכונה שבה הוא מותקן, ובו זמנית - חסכוני בדלק, שקט, עם טווח סל"ד שימושי רחב, ללא ויברציות, עם פליטת חום מינימלית.
המנוע של ה-V7 לא יעיל בפרמטרים האלה. הוא לא יעיל בשום פרמטר, פרט לפשטות תחזוקה. המנוע הזה מווברץ מאוד, צורך לא מעט דלק יחסית לביצועים שהוא מספק, פולט חום רב בתנועה עירונית צפופה ומשמיע מגוון רעשים מכאניים.
ה-V7 אחלה אופנוע, עם טונות של אופי וכאריזמה, והמנוע שלו מתאים בול לאופנוע. מאוד נהניתי לרכב עליו, מאוד אוהב את צליל המנוע הגס, ואת התנודות גל-הינע כשנותנים מכות גז בעמידה, ואת הדחיפה שהוא מספק (עד שהוא נגמר, מוקדם מדי). אם זאת, בפרמטרים רציונליים - המנוע שלו רחוק מאוד מלהיות "פנינה". לראיה, אף אחד לא רץ להעתיק את ה"פנינה" הזאת.
וי-טווין "פנינה" - זה המנועו של הוי-סטרום 650. מנוע שמצליח להיות גם יעיל, וגם לא משעמם.



ציטוט ההודעה בתגובה