אל תשכחו שאף אחד לא הבטיח שכל הירידה במיסוי תגיע לצרכן... יש כמה יבואנים באמצע, הם אוהבים כסף ואין להם תחרות של ממש.
אל תשכחו שאף אחד לא הבטיח שכל הירידה במיסוי תגיע לצרכן... יש כמה יבואנים באמצע, הם אוהבים כסף ואין להם תחרות של ממש.
מישהו יודע איך זה עובד, אם היבואן כבר רכש הרבה כלים, האם הוא יקבל החזר על המס?
או שאת המס משלמים רק כשהלקוח קונה?
היקרים יתייקרו , רק קטנועי השקל תשעים יעלו שקל שמונים... נשמע כמו עוד רפורמה בהפוך.
גם כל האופנועי אמצע ירדו במחירים.
250-500 כולם צפויים לירידה קלה, במיוחד אלה עם abs
עריכה: אתה צודק שהקטנועים היקרים רק ימשיכו להתייקר. טי-מקס וחבריו.
הם טוענים שאופנועים יקרים לא יתייקרו עוד. ואלה עם ABS יוזלו.
נערך לאחרונה על ידי nihrider; 24-08-2015 בשעה 13:09.
חדשות טובות אבל מה שמצחיק אותי זה ש:
מס קנייה - נקבע לפי הספק בקילוואט.
רשיון נהיגה - לפי הספק בכח סוס.
ביטוח - לפי נפח מנוע.
סלח לי - איך אני מגיע לחלם?
אולי שר האצר לא יודע שהמפקח על הביטוחים הוא איש האוצר? אבל חברות הביטוח עושות מה שבא להן.
אבל למה למה היהבואנים האלה כאלה חזירים ?!?!?!
אני בטוח שלא נרגיש את זה לידי ביטוי!!! אולי 5% הנחה בגג .
כי אם נחשב את ה abs ואת ה הנחה במיסוי זה יוצא איזה 20% הנחה לפחות ל cbr500.
הנחה של 11 אלף שקל לפחות!!
אבל מה ? אני רץ לכם ערום אם נקבל אותו ב 11 אלף שקל פחות .
נקבל אותו יותר בכיוון של 1000 שקל בלחץ
מדובר על הנחה של בין 6.5 ל-12 אש"ח, אני אפרט, אשמח אם תמצאו טעויות:כי אם נחשב את ה abs ואת ה הנחה במיסוי זה יוצא איזה 20% הנחה לפחות ל cbr500.
הנחה של 11 אלף שקל לפחות!!
Cb500x עולה 54,400 ₪ עם מע"מ ללא אגרות (באתר החברה)
כלומר 72 אחוזי מס קניה ו-18 אחוזי מע"מ והשאר זה הכסף שהולך ליבואן (אבל לא הרווח שלו, יש לו הוצאות כמובן)
אז נחשב:
18 +72 + 100 = 190% מהמחיר המקורי זה 54,400 ש"ח
100% שזה המחיר המקורי זה 28,631.5 ש"ח (הלוואי על כולנו, וזה עוד אחרי המחיר של השלוח וכל העמלות וההרכבה וכו')
מע"מ 18% זה: 5,153.7 ש"ח
מס 72% : 20,614.7 ש"ח
ע"פ הכתבה, המס על אופנוע 471 סמ"ק ינוע בין 40 ל-70 אחוז
מאחר וה cbr הוא יחסית חזק עם 47 כ"ס אפשר לצפות למס של 60 אחוז עליו (אני מנחש) אבל נתחיל עם חישוב של המצב הכי טוב, 40%
40 אחוז זה אומר שהמס יורד מ72 אחוז ל40, כלומר העלות של המס תהיה:
מס 40%: 11452.6 כלומר 9162.1 ש"ח הנחה
מס 50%: 14315.8 כלומר 6299 ש"ח הנחה
מס 60%: 17,179 כלומר 3435.7 ש"ח הנחה
לזה אפשר להוסיף עוד 3000 שקלים כי יש לו abs.
המחירים האפשריים לאחר ההנחה, ללא פגיעה ברווחי היבואן:
40%: 42,237.9 ש"ח
50%: 45,101 ש"ח
60%: 47,964.3 ש"ח
אל תיעלב אבל אני מהמר שאתה בחור די צעיר.
כל החישוב שלך מבוסס על ההנחה שהיבואנים ימשיכו להרוויח את אותו האחוז שהם מרוויחים כיום.
אל תצחיק אותי.
הם יחגגו על ההוזלה הזו ואנחנו נראה מזה מעט מאד. אני מהמר שאפילו לא חצי ממה שחישבת.
אותו הדבר קרה גם בהחלטות קודמות על יבוא מוצרי חשמל.
מה שאיכשהו שבר את מחירי מוצרי האלקטרוניקה הוא היבוא המקביל.
כשדבר כזה יקרה בשוק האופנועים בצורה מאסיבית, אולי נזכה לראות הוזלה משמעותית.
אם אתה חושב אחרת, אז אני חייב לספר לך שבעבר יצא לי להיות בהרצאה של אברהם לבנת (מייסד חברת "תעבורה") שאמר בעצמו שזה שהמדינה נותנת לו להיות יבואן בלעדי של חברת daf (חברת משאיות) זה לא הגיוני ופוגע במחירים.
דווקא קראתי מההתחלה והיטב.
נראה לי שנעלבת בכל זאת, ואם כן אז אני מתנצל.
הדגשת "המחירים האפשריים לאחר ההנחה, ללא פגיעה ברווחי היבואן:" ואז חישבת אחוזי רווח.
ההבדל בינינו הוא שהשנים הפכו אותי למעט ציני ולכן אני לא קופץ משמחה עד שלא ראיתי הוכחות בשטח.
בדיוק היום רץ פה פוסט על זה שהשר כץ הצהיר שמותר לדו"ג לנסוע בנת"צ, חלק מהגולשים שמחו וקפצו על המציאה, והמשטרה שמחה עוד יותר וקטפה את הפרי הבשל שנפל לה ישר לתוך הפה.
איך זה קשור? זו בדיוק התגובה שלי.
אתה מניח שאפילו יבואן חזיר שידפוק רווח של 60% עדיין ייתן הנחנה משמעותית.
אני אומר - אין לך מושג עד איזה רמה החזירות מגיעה.
מתנצל על הציניות, היא מגיעה מתוך שנים של ניסיון מר והבטחות שווא.
אני רק אפשט, אם אתם רוצים לחשב הנחת מס על אופנוע מסויים אתם צריכים:
1. לקחת את המחיר באתר ולחלק ב:א. 190 אם זה אופנוע לא אסייאתי (לא כולל יפן כנראה)ב. 198 אם זה אופנוע הודי או משהו בסגנון (+8 אחוז מס)2. להוריד מ190 את ההפרש במס, כלומר אם במקום 72 זה עכשיו 50 אחוז מס, אז מפחיתים 22 ומקבלים 168.
3. מחלקים את מחיר האופנוע ב190 ואז מכפילים ב178 ומקבלים את המחיר לאחר הנחה
למשל, 54400 לחלק ב 190 = 286.315
כפול 168= 48101
מחסירים 3000 על abs ומקבלים = 45101 ש"ח