ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
מדובר על הנחה של בין 6.5 ל-12 אש"ח, אני אפרט, אשמח אם תמצאו טעויות:

Cb500x עולה 54,400 ₪ עם מע"מ ללא אגרות (באתר החברה)

כלומר 72 אחוזי מס קניה ו-18 אחוזי מע"מ והשאר זה הכסף שהולך ליבואן (אבל לא הרווח שלו, יש לו הוצאות כמובן)

אז נחשב:

18 +72 + 100 = 190% מהמחיר המקורי זה 54,400 ש"ח
100% שזה המחיר המקורי זה 28,631.5 ש"ח (הלוואי על כולנו, וזה עוד אחרי המחיר של השלוח וכל העמלות וההרכבה וכו')
מע"מ 18% זה: 5,153.7 ש"ח
מס 72% : 20,614.7 ש"ח

ע"פ הכתבה, המס על אופנוע 471 סמ"ק ינוע בין 40 ל-70 אחוז
מאחר וה cbr הוא יחסית חזק עם 47 כ"ס אפשר לצפות למס של 60 אחוז עליו (אני מנחש) אבל נתחיל עם חישוב של המצב הכי טוב, 40%

40 אחוז זה אומר שהמס יורד מ72 אחוז ל40, כלומר העלות של המס תהיה:
מס 40%: 11452.6 כלומר 9162.1 ש"ח הנחה
מס 50%: 14315.8 כלומר 6299 ש"ח הנחה
מס 60%: 17,179 כלומר 3435.7 ש"ח הנחה

לזה אפשר להוסיף עוד 3000 שקלים כי יש לו abs.

המחירים האפשריים לאחר ההנחה, ללא פגיעה ברווחי היבואן:
40%: 42,237.9 ש"ח
50%: 45,101 ש"ח
60%: 47,964.3 ש"ח
אל תיעלב אבל אני מהמר שאתה בחור די צעיר.
כל החישוב שלך מבוסס על ההנחה שהיבואנים ימשיכו להרוויח את אותו האחוז שהם מרוויחים כיום.
אל תצחיק אותי.
הם יחגגו על ההוזלה הזו ואנחנו נראה מזה מעט מאד. אני מהמר שאפילו לא חצי ממה שחישבת.
אותו הדבר קרה גם בהחלטות קודמות על יבוא מוצרי חשמל.
מה שאיכשהו שבר את מחירי מוצרי האלקטרוניקה הוא היבוא המקביל.
כשדבר כזה יקרה בשוק האופנועים בצורה מאסיבית, אולי נזכה לראות הוזלה משמעותית.
אם אתה חושב אחרת, אז אני חייב לספר לך שבעבר יצא לי להיות בהרצאה של אברהם לבנת (מייסד חברת "תעבורה") שאמר בעצמו שזה שהמדינה נותנת לו להיות יבואן בלעדי של חברת daf (חברת משאיות) זה לא הגיוני ופוגע במחירים.