תוצאות 1 עד 4 מ 4

אשכול: התיעצות: אופנוע מול קטנוע

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2017
    הודעות
    2

    Question התיעצות: אופנוע מול קטנוע

    היי,
    אני בעל רשיון A1 ולא קניתי קטנוע/אופנוע אף פעם.
    אני עושה יחסית הרבה ק"מ, לפעמים גם 135 ביום בחלקים, הנסיעה הכי ארוכה שלי היא 60 ק"מ- נתניה למודיעין.
    אני מתלבט בין:
    1. דאוןטאון 350 שיש לו מקום אכסון ענק ומגיע למהירות של מעל 130 קמ"ש.
    2. קוואסאקי ורסיס 300 שהוא מהיר ופרקטי.
    3. XMAX 300 שהוא "יצירת אומנות" לפי הביקורות.
    (אם אני טועה בעובדות על הכלים עצמם תתקנו אותי)

    חשוב לי:
    1. בטיחות! מה יותר בטוח? אני מדבר על הקווסאקי בצורת האדוונצ'ר כי נראלי שהוא מתמודד טוב יותר עם הכביש שהוא לרוב משובש והוא נחשב בטוח יותר מהקטנועים. (בכללי מה בטוח יותר- קטנוע או אופנוע). אני לא מסתכל על נייקדים כי נראלי שהאדוונצ'ר יותר בטוח.
    2. פרקטיות- לא מבאס שאין בגאז' כזה מפנק?... אגב, אני בגובה 174 ס"מ.
    3. כוח- רוב הזמן אני נוסע בכבישים מהירים ובא לי כלי שיביא אותי מעבר ל120 בסבבה(בגלל זה אני לא הולך על ה250 שלרוב בקושי מגיעים למהירויות האלה)

    יכול להיות שאני קצת מערבב עובדות ומסתכל על הדברים לא נכון- תעשו לי קצת סדר בבקשה

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    אופנוע כיפי יותר לרכיבה, מספק שדה ראיה גבוה יותר, מתלים טובים ותר וחיבור טוב יותר של הרוכב למכונה.
    קטנוע מרגיש יותר דומה לרכב - מנתק אותך מהכביש, יש אכסון, אתה מרגיש "סגור" יותר.
    מכאן - זה עניין של העדפה אישית. יש את אלה שאוהבים את האופי הלא-מחייב של הקטנועים, לזרוק את הדברים לבגאז', לתת סטארטר ולהתחיל נסיעה בלי יותר מידי "דיאלוג" עם המכונה, ובלי להתעמק בניואנסים של חיבור למכונה והתנהגות כביש.
    יש את אלה שאוהבים דווקא להתנייד על אופנוע - ברכיבה שמרגישה יותר "מעורבת", יותר עבודה עם המכונה, יותר יכולות שצריך ללמוד לנצל.
    אני אישית אדם של אופנועים.
    עם זאת, משום שהאופנוע הוא כלי תחבורה עיקרי - אני לא מתפשר על הצד פרקטי - וכך אני פותר את "נקודות החולשה" של האופנוע:
    1. בחירת האופנוע: אחרי שנים עם אופנועי כביש סטנדרטיים, כיום אני מעדיף אופנועים בסגנון "אדוונצ'ר" - שמציע תנוחת רכיבה זקופה וגבוהה, ומתלים בעלי יכולת ספיגה טובה גם על אספלט משובש.
    2. התאמת האופנוע: על האופנוע שלי מותקן ארגז אחורי גדול, שמכיל בלי בעיה תיק גב עם לפטופ+ כמה שקיות מהסופר, או לחילופין קסדה ומעיל קורדורה למורכב. תיק על הגב זה למתחילים.
    לטיולים ארוכים בזוג, אני מתקין ארגזי צד (המנשאים תמיד על האופנוע, הארגזים עולים בקליק אחד). זוג ארגזי צד בגודל בינוני מכיל את כל הציוד שזוג צנוע צריך לטיול של 3-4 ימים.

    אם תרצה אופנוע, אז הורסיס 300 בהחלט יכול לתת לך מענה טוב. אני נוטה להאמין שהוא מסוגל לשייט 120-130, קח בחשבון שזה יהיה בסל"ד מאוד גבוה.
    לכן, הייתי פוזל יותר לכיוון סדרת ה-500 של הונדה. אלה כלים שיכולים לשייט ללא מאמץ בטווח שבין 120-140, וכבר הספיקו להוכיח אמינות ועמידות נאה לאורך זמן.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2017
    הודעות
    2
    שמע אחי קלעת בול.
    תודה רבה על הייעוץ, אני מעדיף את האופנוע (ובמיוחד סוג האדוונצ'ר) בדיוק בגלל היתרונות שהצגת פה!
    בתור כלי ראשון אני אתחיל מקטנוע יד 2 ואם אני אסתדר עם הדו גלגלי אני אלך על משהו יותר רציני.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    30
    אם בתקציב שלך תבדוק את HONDA CB500X

אשכולות דומים

  1. התיעצות לגבי אופנוע ועלויות
    על ידי sproker בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 07-10-2017, 13:35
  2. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 11-09-2016, 17:36
  3. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 28-12-2015, 10:35
  4. התיעצות לגבי רכישת אופנוע ראשון
    על ידי yanivmi בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 19-10-2015, 16:11
  5. רכישת קטנוע 50 סמק התיעצות
    על ידי saharbd בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 22-06-2015, 19:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO