אופנוע כיפי יותר לרכיבה, מספק שדה ראיה גבוה יותר, מתלים טובים ותר וחיבור טוב יותר של הרוכב למכונה.
קטנוע מרגיש יותר דומה לרכב - מנתק אותך מהכביש, יש אכסון, אתה מרגיש "סגור" יותר.
מכאן - זה עניין של העדפה אישית. יש את אלה שאוהבים את האופי הלא-מחייב של הקטנועים, לזרוק את הדברים לבגאז', לתת סטארטר ולהתחיל נסיעה בלי יותר מידי "דיאלוג" עם המכונה, ובלי להתעמק בניואנסים של חיבור למכונה והתנהגות כביש.
יש את אלה שאוהבים דווקא להתנייד על אופנוע - ברכיבה שמרגישה יותר "מעורבת", יותר עבודה עם המכונה, יותר יכולות שצריך ללמוד לנצל.
אני אישית אדם של אופנועים.
עם זאת, משום שהאופנוע הוא כלי תחבורה עיקרי - אני לא מתפשר על הצד פרקטי - וכך אני פותר את "נקודות החולשה" של האופנוע:
1. בחירת האופנוע: אחרי שנים עם אופנועי כביש סטנדרטיים, כיום אני מעדיף אופנועים בסגנון "אדוונצ'ר" - שמציע תנוחת רכיבה זקופה וגבוהה, ומתלים בעלי יכולת ספיגה טובה גם על אספלט משובש.
2. התאמת האופנוע: על האופנוע שלי מותקן ארגז אחורי גדול, שמכיל בלי בעיה תיק גב עם לפטופ+ כמה שקיות מהסופר, או לחילופין קסדה ומעיל קורדורה למורכב. תיק על הגב זה למתחילים.
לטיולים ארוכים בזוג, אני מתקין ארגזי צד (המנשאים תמיד על האופנוע, הארגזים עולים בקליק אחד). זוג ארגזי צד בגודל בינוני מכיל את כל הציוד שזוג צנוע צריך לטיול של 3-4 ימים.
אם תרצה אופנוע, אז הורסיס 300 בהחלט יכול לתת לך מענה טוב. אני נוטה להאמין שהוא מסוגל לשייט 120-130, קח בחשבון שזה יהיה בסל"ד מאוד גבוה.
לכן, הייתי פוזל יותר לכיוון סדרת ה-500 של הונדה. אלה כלים שיכולים לשייט ללא מאמץ בטווח שבין 120-140, וכבר הספיקו להוכיח אמינות ועמידות נאה לאורך זמן.