
נכתב במקור על ידי
DRMANIA
לא מדויק לגמרי. אין ספק שהחלטת הירוקים לרדת מקרקס ה-GP השתלמה להם מאוד בגזרת הסופרבייק - ה-ZX10R מאז 2011 (לא באמת השתנה יותר מדי ב-2016) הינו ללא ספק הסופרבייק הכי מצליח שלהם מאז ה-ZXR750 של תחילת שנות ה-90'. והוא מצליח לא רק בסופרבייק העולמי, אלא גם במלא אליפויות לאומיות. אבל היות שאנחנו כבר יודעים שאופנוע מפעל בסופרבייק דומה לאופנוע עליו הוא מבוסס רק בשלדה המרכזית, בבלוק מנוע ובמדבקות הפנסים על הפיירינג (עוד ניגע בנושא הזה), אין ספק שקאוואסקי השקיעו והצליחו לייצר אופנוע וקבוצה שפשוט מביאים תוצאות. אך אל תחשוב שהיצרנים האחרים לא משקיעים. העובדה שלרוב הם לא מצליחים, למרות כל הנסיונות, היא מה שהופך את סיפור ההצלחה הזה לדי מדהים.
טן קאטה היא קבוצת מפעל רשמית לחלוטין, גם היום (או אולי כדאי לומר במיוחד היום, מאז שהוצג ה-CBR1000RR האחרון). בוא לא נשכח, החבר'ס האלה לקחו את האליפות האחרונה של הונדה ב-2007, אך מאז ה-CBR של 2008 פשוט לא הצליחו לייצר את אותה הצלחה יציבה הנדרשת ללקיחת אליפות. ולא שה-CBR הוא אופנוע כישלון. הדגם הזה לקח לא מעט אליפויות ונצחונות, כולל ב-BSB ובמרוצי הכבישים כמו ה-TT (שם האופנועים, כידוע או לא, הינם אופנועי מפעל כמעט זהים לאלה מאליפות הסופרבייק העולמית).
גם ראיי ניצח עם האופנוע הזה - אך לא מעט פעמים אכן היה נראה שהוא נאלץ לאנוס אותו כדי להגיע לטופ, התרסק לא מעט בדרך לשם ובעיקר ככל הנראה לא היה מחובר. למען האמת, נראה שנשאר עם הקבוצה בעיקר כי היה בן טיפוחים של הכנף האדומה מאז שהחל להתחרות במרוצי אספלט (היה רוכב מוטוקרוס מצליח לפני כן) וזוהי בכל זאת...קבוצת הונדה הרשמית. גם אם טן קאטה בונים את המנועים ולא מקבלים מנועים סגורים מיפן. הטכנולוגיה שם,הפיתוח שם, והכבוד של HRC עדיין מונח על השולחן. ואותו הדבר אצל ימאהה, במיוחד מאז הוצג ה-R1 החדש לגמרי ב-2015. המעורבות של המפעלים האלה אינה פחותה מזו של הירוקים, והעובדה שהם לא מצליחים להתקרב אליהם בתוצאות לאורך השנה רק מראה כמה החיבור בין הרוכבים למכונה ולקבוצה מוצלח בקאוואסקי.
אגב כסף, צריך לזכור שני דברים חשובים: 1. ספונסרים בעולם המרוצים קשים להשגה היום - גם קאוואסאקי היו מאושרים אם היה להם ספונסר גדול לשים על הפיירינג, וזה קורה בשנים האחרונות גם לקבוצות שלוקחות אליפויות. הכסף שספונסר גדול שם מפנה מקום ליצרן להשקיע, אך כמו שניתן לראות למשוואה הזו יש עוד צדדים.
2. האופנועים הסדרתיים היום צמצמו מאוד את הפער לאופנוע מפעל - ההבדל היום הרבה פחות משמעותי משהיה לפני 15 שנה. הנדסת השלדה, האלק', יכולות המנועים... שמנוע סדרתי מוציא 200 כ"ס ומגיע עם טלטלי טיטניום ומאותתים, השינויים כבר הרבה פחות משמעותיים והיצרנים יכולים לקצור הצלחה על הבסיס החזק אותו יצרו (כלומר, להשקיע פחות כסף בקבוצת מפעל).