זווית היגוי אינה trail אלה rake והיא הזוית בין ציר ההיגוי לאנך (ניצב ב-90 מעלות לקרקע). מעבר לזה כל מה שהמלומדים מעלי כתבו הוא נכון.
ה-trail הוא המרחק בין המשכו הדימיוני של ציר ההיגוי לבין הניצב לציר הגלגל - נקרא אאל"ט 'מפסע', ויש לו השפעה הרבה יותר גדולה על קלות ההיגוי.
אופנוע עם זווית היגוי כהה אבל מפסע קצר יהיה יותר קל להיגוי (אבל פחות זריז) מאופנוע דומה עם זווית היגוי חדה ומפסע ארוך.

מתוך הלינק של R86:



הגורם השלישי בחשיבותו הוא אורך בסיס הגלגלים. רק אחרי זה מגיעים הצמיגים, מרכז כובד, משקל ועוד...

שים לב שזווית ההיגוי אינה שווה בהכרח לזווית המזלג כמו שאפשר לראות כאן:


באופנוע הנ"ל יהיה קל מאוד לשנות את כיוון הגלגל אבל יקח קצת זמן עד ששאר האופנוע יעקוב אחריו (גם בסיס הגלגלים הארוך לא עוזר).
לסיכום:

זווית ההיגוי קובעת כמה מהר האופנוע יעקוב אחר התנוע של הגלגל הקדמי. מפסע קובע כמה קל/קשה יהיה לשנות את הכיוון של הגלגל הקדמי