תוצאות 1 עד 12 מ 12

אשכול: טרייל? גאומטריית דו"ג

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    23

    טרייל? גאומטריית דו"ג

    האם מישהו יכול להסביר הסבר מעמיק על איך השינוי בטרייל משפיע על האופנוע? מה קורה שמגדילים ומקטינים אותו? מהן ההשפעות הנגררות משאר הגורמים בהגדלת/הקטנת הטרייל כמו המרחק בין הצמיגים וכו'?

    ניסיתי לקרוא חומר מהאינטרנט, אך לא ירדתי לסוף העניין כל כך.

    טרייל הכוונה לtrail אם זה לא היה ברור, מצ"ב תמונה

    http://www.ducati.org/forums/attachm..._and_trail.jpg

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    אתה מתכוון לזוית ההיגוי.
    ובכן,זוית קהה תגרום להיגוי איטי ותגובות עצלות משהו מה שמתחבר במידי לאופנועי תיור סטייל צ'ארלי,vn900 וכאלה.
    ככל שתקטין אותה תיאורטית,כך תקבל היגוי מהיר סטייל אופנועי ספורט או מוטוקרוסרים.
    מה שבאמצע זה כל היתר.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    בנוסף למה שאמר הפלג,
    זווית חדה יותר תגרום לאופנוע עצבני ועל סף הבלתי נשלט במהירויות גבוהות,אבל תתן התנהגות כביש מדהימה
    אותו הדבר בזווית קהה יותר,אופנוע "עצלן" ו"כבד" אבל מאוד יציב
    לראיה
    אופנועי דראג (קו ישר): https://www.google.co.il/url?sa=i&rc...40529621017522
    http://images.trucktrend.com/feature...ed_record+.jpg
    אופנועי מסלול (GP וכו'):
    http://images.gizmag.com/hero/honda-...-prototype.jpg
    ובאתי להמשיך לכתוב על זה שגם בסיס הגלגלים,רוחב הצמיגים,וכו וכו' משפיעים ואז נזכרתי שיש גוגל
    http://www.autoevolution.com/news/a-...t-1-83482.html
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  4. #4
    חבר מערכת FullgaZ הסמל האישי של uriar
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,850
    זווית היגוי אינה trail אלה rake והיא הזוית בין ציר ההיגוי לאנך (ניצב ב-90 מעלות לקרקע). מעבר לזה כל מה שהמלומדים מעלי כתבו הוא נכון.
    ה-trail הוא המרחק בין המשכו הדימיוני של ציר ההיגוי לבין הניצב לציר הגלגל - נקרא אאל"ט 'מפסע', ויש לו השפעה הרבה יותר גדולה על קלות ההיגוי.
    אופנוע עם זווית היגוי כהה אבל מפסע קצר יהיה יותר קל להיגוי (אבל פחות זריז) מאופנוע דומה עם זווית היגוי חדה ומפסע ארוך.

    מתוך הלינק של R86:



    הגורם השלישי בחשיבותו הוא אורך בסיס הגלגלים. רק אחרי זה מגיעים הצמיגים, מרכז כובד, משקל ועוד...

    שים לב שזווית ההיגוי אינה שווה בהכרח לזווית המזלג כמו שאפשר לראות כאן:


    באופנוע הנ"ל יהיה קל מאוד לשנות את כיוון הגלגל אבל יקח קצת זמן עד ששאר האופנוע יעקוב אחריו (גם בסיס הגלגלים הארוך לא עוזר).
    לסיכום:

    זווית ההיגוי קובעת כמה מהר האופנוע יעקוב אחר התנוע של הגלגל הקדמי. מפסע קובע כמה קל/קשה יהיה לשנות את הכיוון של הגלגל הקדמי

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    יש בסרטון הזה הסבר על איך הטרייל משפיע על היציבות של האופנוע (מודגם על אופניים)

    https://youtu.be/oZAc5t2lkvo?t=1m6s

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    מתחיל להסתמן פה אחלה שירשור

  7. #7
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    איפה סטרלוק כשצריך אותו..?
    שמישהו ידליק את הזרקור של בטמן...

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    23
    תודה חבר'ה, די מסביר את העניין

  9. #9
    http://i65.photobucket.com/albums/h2...pse68ce411.jpg

    שאלה:
    offset במשולשי היגויי ("מרחק" על גבי המשולש בין מוט ציר ההיגוי לבין קו דימיוני המחבר את הבולמים) נועד כדי ליצור trail גדול יותר אפילו בהינתן זוית rake צרה?

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    יש יחס הפוך בין זוית ההיגוי לבין משקל האופנוע.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    הודעות
    30
    ציטוט נכתב במקור על ידי קוקוריקו נגד קופיקו צפיה בהודעה
    http://i65.photobucket.com/albums/h2...pse68ce411.jpg

    שאלה:
    offset במשולשי היגויי ("מרחק" על גבי המשולש בין מוט ציר ההיגוי לבין קו דימיוני המחבר את הבולמים) נועד כדי ליצור trail גדול יותר אפילו בהינתן זוית rake צרה?
    OFFSET במשולשים אכן משפיע על ה-TRAIL ללא שינוי בזווית ציר ההיגוי (זה הולך כמובן לשני הכיוונים) - OFFSET גדול יותר מקצר את ה-TRAIL, קטן יותר מאריך את ה-TRAIL. המשמעות ה"יבשה" של ההשפעה על ההיגוי היא שיותר OFFSET ייצר היגוי מהיר יותר, ונהפוכו. העניין הוא שההשפעה של ה-OFFSET במשולשים לא נגמרת ב-TRAIL, ואת זה גילו בעולם המרוצים ב-50-60 האחרונות. OFFSET גדול יותר אכן מקצר לנו את ה-TRAIL, אבל מגדיל את המומנט בתזוזה של המזלג (המזלג "מתרחק" מהרוכב), וזה גורם לתחושת היגוי "כבדה". נוסף לכך, TRAIL מקוצר נותן למעשה שטח מגע קטן יותר של הגלגל הקדמי בקרקע (מאחורי אותו קו דמיוני של ציר ההיגוי), אשר גורם לאותה זריזות היגוי/חוסר יציבות, זאת מכיוון שהשינוי ב-TRAIL מוביל לשינוי בחלוקת המשקל בין הגלגל הקדמי לאחורי. השינוי בחלוקת המשקל הזה הוא קריטי בהתנהגות האופנוע, מכיוון שאופנוע צריך יותר משקל על הגלגל הקדמי שלו בשביל לפנות כמו שצריך (הן בכביש והן בשטח). זהו גורם תכנוני חשוב מאוד בשלדה, ובשל כך רואים את השינויים באופנועים המיוצרים ב-15 שנים האחרונות, אם זה בהנמכת מרכז הכובד, מנועים שמותקנים כמה שיותר קדימה ועוד כל מיני פתרונות. אם כבר OFFSET, אגב, מבחינה הנדסית, עדיף לשנות את ה-OFFSET של ציר הגלגל הקדמי (ביחס לזווית ההיגוי/מזלג - קדימה או אחורה) - כך אין את ההשפעה עם "מומנט" המזלג על הרוכב, ועדיין משחקים עם -TRAIL. בייצור אתה תבחין בכך בעיקר באופנועי שטח ובקטנועים, במרוצים אפשר היה לראות זאת גם ברמות הגבוהות כמו ב-MOTO GP וב-SUPEBIKES (איפה שיש כסף לשחק עם דברים כאלה).

    בכל מקרה, צריך לזכור ששינוי ה-TRAIL דרך המשולשים אכן משפיע, אך לא בהכרח תקבל את השינוי שהנתונים היבשים מצביעים עליו, יש המון פרמטרים בדרך. כיף!

  12. #12
    תודה על התשובה המפורטת.
    הנקודה של יצירת offset דווקא בציר גלגל היא מעניינת.
    מה הטרייד אוף/החסרון?
    במילים אחרות: למה לא עושים תחתיות בולמים עם axle lug ממש ארוך? (עם הרבה offset) ? כי כפי שאתה מציג את הדברים - זה נשמע כמו "הטוב משני העולמות".

    שאלה נוספת:
    מה החשיבות (מבחינת היגוי, ומכל בחינה אחרת) של רוחב משולשי היגוי (מרחק בין הבולמים) וכפועל יוצא גם של אורך ציר גלגל קדמי?

אשכולות דומים

  1. המרת אופנוע דו"ש לאופנוע בסגנון "ראלי"?
    על ידי BassOutcast בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 04-04-2016, 19:11
  2. תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 03-04-2016, 21:26
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 08-09-2015, 20:09

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO