ציטוט נכתב במקור על ידי קוקוריקו נגד קופיקו צפיה בהודעה
http://i65.photobucket.com/albums/h2...pse68ce411.jpg

שאלה:
offset במשולשי היגויי ("מרחק" על גבי המשולש בין מוט ציר ההיגוי לבין קו דימיוני המחבר את הבולמים) נועד כדי ליצור trail גדול יותר אפילו בהינתן זוית rake צרה?
OFFSET במשולשים אכן משפיע על ה-TRAIL ללא שינוי בזווית ציר ההיגוי (זה הולך כמובן לשני הכיוונים) - OFFSET גדול יותר מקצר את ה-TRAIL, קטן יותר מאריך את ה-TRAIL. המשמעות ה"יבשה" של ההשפעה על ההיגוי היא שיותר OFFSET ייצר היגוי מהיר יותר, ונהפוכו. העניין הוא שההשפעה של ה-OFFSET במשולשים לא נגמרת ב-TRAIL, ואת זה גילו בעולם המרוצים ב-50-60 האחרונות. OFFSET גדול יותר אכן מקצר לנו את ה-TRAIL, אבל מגדיל את המומנט בתזוזה של המזלג (המזלג "מתרחק" מהרוכב), וזה גורם לתחושת היגוי "כבדה". נוסף לכך, TRAIL מקוצר נותן למעשה שטח מגע קטן יותר של הגלגל הקדמי בקרקע (מאחורי אותו קו דמיוני של ציר ההיגוי), אשר גורם לאותה זריזות היגוי/חוסר יציבות, זאת מכיוון שהשינוי ב-TRAIL מוביל לשינוי בחלוקת המשקל בין הגלגל הקדמי לאחורי. השינוי בחלוקת המשקל הזה הוא קריטי בהתנהגות האופנוע, מכיוון שאופנוע צריך יותר משקל על הגלגל הקדמי שלו בשביל לפנות כמו שצריך (הן בכביש והן בשטח). זהו גורם תכנוני חשוב מאוד בשלדה, ובשל כך רואים את השינויים באופנועים המיוצרים ב-15 שנים האחרונות, אם זה בהנמכת מרכז הכובד, מנועים שמותקנים כמה שיותר קדימה ועוד כל מיני פתרונות. אם כבר OFFSET, אגב, מבחינה הנדסית, עדיף לשנות את ה-OFFSET של ציר הגלגל הקדמי (ביחס לזווית ההיגוי/מזלג - קדימה או אחורה) - כך אין את ההשפעה עם "מומנט" המזלג על הרוכב, ועדיין משחקים עם -TRAIL. בייצור אתה תבחין בכך בעיקר באופנועי שטח ובקטנועים, במרוצים אפשר היה לראות זאת גם ברמות הגבוהות כמו ב-MOTO GP וב-SUPEBIKES (איפה שיש כסף לשחק עם דברים כאלה).

בכל מקרה, צריך לזכור ששינוי ה-TRAIL דרך המשולשים אכן משפיע, אך לא בהכרח תקבל את השינוי שהנתונים היבשים מצביעים עליו, יש המון פרמטרים בדרך. כיף!