עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 28

אשכול: רגע לפני יאוש - לא מצליח שמניות רישיון a

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    169

    רגע לפני יאוש - לא מצליח שמניות רישיון a

    אז אחרי 6 שנים של רכיבה הגיע הזמן להשתדרג!!
    כבר מעל לחודש וחצי שאני עושה3-4 שיעורים בשבוע והכל סבבה חוץ מהשמניות. כאילו האופנוע לא נוח לי או שאני מפחד מימנו. לא מוריד רגליים אבל כל סיבוב בגודל משאית.

    לומד על Mt-07.

    מה ניתן לעשות לשפר את הביטחון בלי ולהצליח?

  2. #2
    להתאמן. המורה לא עוזר? תחליף מורה

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    לאן אתה מסתכל כשאתה עושה שמיניות?

    אתה אמור להסתכל לאן שאתה רוצה להגיע בעוד כמה שניות, שזה אומר להסתכל רחוק לתוך השמיניה בהמשך, תוך כדי סיבוב הראש בכמות נדיבה.
    להסתכלות עם הראש יש מטרה, אל תסובב אותו סתם. תסתכל לאן שאתה רוצה להגיע.

    בשלבים:
    תחשוב שאתה עומד מול מלבן השמיניה. אני בדרך כלל נכנס מצד ימין, נותן גז, עושה פרסה שמאלה, מגיע ל-x, עושה פרסה ימינה וחוזר חלילה.
    הנקודה שאתה נכנס ממנה היא 1.
    הפניה הראשונה שמאלה היא 2
    הפניה השניה שמאלה היא 3.
    מגיעים ל-x במרכז
    פניה ראשונה ימינה היא שוב בנקודה 1
    פניה שניה ימינה היא 4.


    כשאתה נכנס למלבן ב1 אתה נותן טיפה גז ותופס מהירות בסיסית.
    בערך באמצע המלבן, בין 1 ל-2, עוד לא הגעת לפניה, אתה כבר צריך להסתכל על הפינה הרחוקה ממך בנקודה 2.
    כלומר לא ישר קדימה, אלא שמאלה אל הפינה.
    ברגע שהשכבת לתוך הפניה אתה כבר מעביר את המבט אל ה-x שהוא מרכז השמיניה.
    לקראת סיום פניית הפרסה בנקודה 2(הרבה לפני ההגעה ל-x) אתה כבר מעביר את המבט שלך לפינה הנגדית שהיא נקודה 1
    עברת את ה-x אתה כבר מסתכל על נק' 4 ואז מגיע ל-x שוב.

    וחוזר חלילה

    שליטה בגז:
    גז אתה נותן רק עם קלאץ בנקודה, לא עם קלאץ מלא כי המהירות נמוכה והאופנוע יקרטע לך. גם מאוד קל לתת יותר מדי גז ואז תצא מהשמיניה.

    תנוחת גוף:
    בגדול אמור לזרום לך ברגע שהמבט יהיה נכון.
    שמעתי המלצות להישאר ישר לעומת הקרקע, כלומר לא להטות את הגוף בכלל, לתת רק לאופנוע ליטות ולתת לו קונטרה עם הגוף.
    לצורך זה אפשר קצת להזיז את התחת לחלק הגבוה של האופנוע בפניה. כלומר אם פנית שמאלה, תזיז טיפה את התחת ימינה (בקטנה(

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    12
    ציטוט נכתב במקור על ידי nihrider צפיה בהודעה
    לאן אתה מסתכל כשאתה עושה שמיניות?

    אתה אמור להסתכל לאן שאתה רוצה להגיע בעוד כמה שניות, שזה אומר להסתכל רחוק לתוך השמיניה בהמשך, תוך כדי סיבוב הראש בכמות נדיבה.
    להסתכלות עם הראש יש מטרה, אל תסובב אותו סתם. תסתכל לאן שאתה רוצה להגיע.

    בשלבים:
    תחשוב שאתה עומד מול מלבן השמיניה. אני בדרך כלל נכנס מצד ימין, נותן גז, עושה פרסה שמאלה, מגיע ל-x, עושה פרסה ימינה וחוזר חלילה.
    הנקודה שאתה נכנס ממנה היא 1.
    הפניה הראשונה שמאלה היא 2
    הפניה השניה שמאלה היא 3.
    מגיעים ל-x במרכז
    פניה ראשונה ימינה היא שוב בנקודה 1
    פניה שניה ימינה היא 4.


    כשאתה נכנס למלבן ב1 אתה נותן טיפה גז ותופס מהירות בסיסית.
    בערך באמצע המלבן, בין 1 ל-2, עוד לא הגעת לפניה, אתה כבר צריך להסתכל על הפינה הרחוקה ממך בנקודה 2.
    כלומר לא ישר קדימה, אלא שמאלה אל הפינה.
    ברגע שהשכבת לתוך הפניה אתה כבר מעביר את המבט אל ה-x שהוא מרכז השמיניה.
    לקראת סיום פניית הפרסה בנקודה 2(הרבה לפני ההגעה ל-x) אתה כבר מעביר את המבט שלך לפינה הנגדית שהיא נקודה 1
    עברת את ה-x אתה כבר מסתכל על נק' 4 ואז מגיע ל-x שוב.

    וחוזר חלילה

    שליטה בגז:
    גז אתה נותן רק עם קלאץ בנקודה, לא עם קלאץ מלא כי המהירות נמוכה והאופנוע יקרטע לך. גם מאוד קל לתת יותר מדי גז ואז תצא מהשמיניה.

    תנוחת גוף:
    בגדול אמור לזרום לך ברגע שהמבט יהיה נכון.
    שמעתי המלצות להישאר ישר לעומת הקרקע, כלומר לא להטות את הגוף בכלל, לתת רק לאופנוע ליטות ולתת לו קונטרה עם הגוף.
    לצורך זה אפשר קצת להזיז את התחת לחלק הגבוה של האופנוע בפניה. כלומר אם פנית שמאלה, תזיז טיפה את התחת ימינה (בקטנה(
    המורה אומר לי שהקלאץ צריך להיות סגור בסיבוב אחרת הבוחן יכשיל. האם נכון הדבר?
    חוץ מזה הסבר מעולה.
    תודה

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    לא יודע מה עובר לבוחן בראש

    מי המורה שלך?

  6. #6
    Junior Member הסמל האישי של robif
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    37
    אני הייתי בדיוק במצב שלך לפני שלושה חודשים. העניין ל"שחק" עם ה קלאץ. שאתה מגיע לתחילת הסיבוב לעבוד עם ה קלאץ, שיוצא לתת מעט גז בכדי שיהיה לך קצת כל לסיבוב הבא. לחבוק את מיכל הדלק עם הרגליים ולשחרר את הידים.
    בהצלחה.

  7. #7
    העצות שקיבלת למעלה הן מעולות וההסבר הוא מפורט ויפה מאד, אבל לדעתי האישית אתה לא צריך להסתבך יותר מידי.
    לדעתי חלק מהבעיה היא פסיכולוגית. כלומר, פחד לא רציונאלי, מהיכרות פחות טובה עם הכלי, שגורם לנהיגה לא נכונה.
    על מה נהגת במשך 6 שנים? על אופנוע קטן או קטנוע?
    אם רכבת בעבר על אופנוע קטן אז זה ממש אותו הדבר, טיפה יותר מסורבל אבל זה הכל.
    אם זה קטנוע, אז תלמד טיפה בצד את נושא ההילוכים וכשזה יבוא בקלות לא אמורה להיות בעיה.
    בשורה תחתונה - אל תחשוב על זה שאתה על כלי כבד, האופנוע מסוגל לעשות את מה שצריך, תסמוך עליו ותיסע באופן טבעי כמו שנסעת עד היום.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של ItayK
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ג'רוזליים
    הודעות
    637
    רק תיקון, קלאץ לחוץ ב״קו הישר״ (על האיקס) והוא בפעולה בתוך הסיבוב.


    Sent from my iPhone
    החילזון מהשפן!!
    ג'יימס - GS500E 2002-2015
    ת.נ.צ.ב.ה

    אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס

    היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של ItayK
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ג'רוזליים
    הודעות
    637
    תיקון לתיקון. בדיוק הפוך!


    Sent from my iPhone
    החילזון מהשפן!!
    ג'יימס - GS500E 2002-2015
    ת.נ.צ.ב.ה

    אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס

    היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    92
    קטונתי מלתת עצות באופנוע כבד, אבל בתור אחד שסבל מאותה בעיה על קטנוע:

    כדי לעשות את השמיניות אתה צריך להטות את האופנוע יותר - היות ואתה מפחד אתה נאבק בו וככה אתה סתם מתעייף ומגדיל את הפניה.
    הטריק שעזר לי זה לעשות עיגולים (בערך בגודל של חצי השמונה) ברצף וככה אתה מתרגל להיות בנטיה הנכונה עבורה שמיניות בלי הלחץ של לעבור את ההטיה מצד לצד.

    אחרי זה הייתי מרוכז בלאן אני רוצה להגיע במקום בסיבוב ואז השמיניות הלכו בצורה אוטומטית

    בהצלחה

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    310
    תן את פקודת ההיגוי שהגז סגור והקלאץ' משוך.
    ההיגוי בתנועה איטית הוא "רגיל" ולא הפוך.
    אחרי שהגעת למצב כידון רצוי שלוט בהמשך הסיבוב עם הגז\קלאץ'

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    51
    גם לי היית את בעיה הזאת בעבר דווקא בa1 המורה אמר לי לפתוח ברך לכיוון השמינית. זה עזר לי. אחרי 6 שנים הוצאתי לa פשוט רכבתי כמו שאני תמיד רוכב.

  13. #13
    Member הסמל האישי של שאול ה
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גליל תחתון
    הודעות
    134
    תנסה לתרגל את זה מעט עם אופנוע a1 שהוא קל יותר לתפעול.
    בנוסף, אפשר לנסות להשתמש מעט בבלם האחורי תוך כדי השמיניה כדי לייצב את האופנוע.
    האם התנוחה באופנוע הזה נוחה לך מבחינת רכיבה?
    כמה רכבת עם האופנוע הזה בעיר כדי ״להתחבר״ אליו?


    Sent from my iPad using Tapatalk
    BMW F800 GSA

  14. #14
    Member הסמל האישי של Ritalin
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    150
    אני לא נגעתי בגז בכלל. כמובן שזה משתנה בין אופנוע לאופנוע.
    אם הגז מכוון טוב לא אמורה להיות בעיה לעשות שמיניות בלי לנגוע בו
    רק נגיעות קטנות בקלאץ כשרציתי להאט

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    139
    גם אני עשיתי על a לפני כמה שבועות,3 שיעורים ראשונים השמיניות היות קשות,אחכ זה רץ,תלמד את האופנוע ותעזר במורה נהיגה,בשביל זה הוא שם.

אשכולות דומים

  1. החיים בלי אופנוע - טבלת יאוש
    על ידי אברי בפורום כללי
    תגובות: 76
    הודעה אחרונה: 22-03-2016, 01:53
  2. לא מצליח לפתוח את הווריאטור
    על ידי Nasty בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 26-11-2015, 10:15
  3. לא מצליח להעלות תמונות
    על ידי רוכב על 2 בפורום תמיכה טכנית באתר ובאפליקציה
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 24-07-2015, 21:52
  4. לא מצליח למצוא צינור בקוטר 3/16
    על ידי Dvir בפורום פורום טכני
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 27-06-2015, 18:07
  5. לא מצליח להגיב לכתבות
    על ידי משה בפורום אוף טופיק
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 28-05-2015, 12:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO