לאחר שראיתי xevo 250 לפני רכישה שמתי לב כי ישנה הזעה מהאזור העליון של הגיר (ככל הנראה נשם הגיר) מצרף תמונה
רציתי לדעת מאיפה זה מגיע והאם כדאי להתרחק מהקטנוע.
מה סדר גודל של תיקון כזה?
![]()
לאחר שראיתי xevo 250 לפני רכישה שמתי לב כי ישנה הזעה מהאזור העליון של הגיר (ככל הנראה נשם הגיר) מצרף תמונה
רציתי לדעת מאיפה זה מגיע והאם כדאי להתרחק מהקטנוע.
מה סדר גודל של תיקון כזה?
![]()
זה לא נראה מהנשם...
אולי בורג מעט משוחרר ולכן דולף, אולי אטם יבש שמזיע ואולי הברגה שנדפקה ומזיעה.
הדרך הנכונה לזהות מתחילה בניקוי יסודי ואז הפעלה על נקי ומציאת מקור הבעיה.
אבל, זה לא קטנוע שלך בשביל לבדוק... אם כבר זה מעיד על אופי החיים שעבר עליו אצל הבעלים עד כה (תחזוקת שבר ולא טיפול מונע/ מוקדם).
לא חסרים Xevo על הכביש ובלוחות - חפש אחד שדאגו לו יפה והוא מתוקתק.
...
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
זה מאזור הפילטר אויר.
מוסכים יטענו בארץ שזו בעיה נפוצה בקטנוע.
אני שמתי לב שברגע שמשתמשים בשמן 10w40 וממלאים יותר ממה שרשום בהוראות יצרן, זה קורה.
היצרן אומר על 250 סנטימטר בשלישית, שזה 250 מיליליטר (או רבע ליטר), ושמן בתקן Cuda (משהו) של 5w40.
רצוי להקפיד על הוראות יצרן אחרת התוספים שיש בשמן גומרים לבעיות כאלו (ממה שקראתי באינטרט) ולגרום לבוכנה להיהרס מהר יותר.
לשאלתך:
מוסכים בארץ יגידו שהבעיה היא מטבעות של הבוכנה וזה דורש החלפה שלהן.
הם ירצו סביבות 1000 ש"ח על פירוק מנוע ותחזוקתו.
תנסה להחליף שמן, פילטר לפי ההוראות יצרן ותראה כמה זה מניב תוצאות אם בכלל (כל העסק צריך לעלות לך לבד - 100 ש"ח)
ההזעה של השמן הגיעה עד לחיבור בין הגלגל לציר שאליו הוא מתחבר, קצת הטריד אותי העניין.
אז ממה שאני מבין זה שמן מנוע שעובר דרך הפילטר אויר ומגיע לאזור הגלגל האחורי על הכיסוי של הגיר?
מבדיקה שעשיתי הקטנוע מטופל בזמן במוסך מורשה וטופל כראוי.
אין קשר לגיר.
כמו שנאמר זו בעיה נפוצה במנוע הזה ומקורה בטבעות הבוכנה,אבל אין קשר לסוג השמן או הטיפול,וגם אין דבר כזה CUDA.
השמן והתקן של המנועים האלו הוא 5W40 יעודי לאופנועים.
הכמות היא 1.2 ליטר ולא 250 מ"ל.
הטבעות אמורות לחצוץ בין אזור האגן לתא השרפה.
השמן מורם מהאגן בגלל זליגת גלי הדף מתא השרפה ומועף אל נשם ה PCV שמחובר לתיבת אוויר,במצב התקין רק אדי שמן מגיעים לשם על מנת להגיע לשרפה חוזרת ללא יציאה לאטמוספרה.
לגבי מחיר השיפוץ - 1000 שקלים זה מחיר זול בצורה לא הגיונית,רק האטמים והטבעות יגיעו לכ 600 שקלים.
תיקון כזה יעלה לפחות 1500 שקלים.
טרייבל, אז מה הפתרון לבעיה במעבר שמן דרך הנשם אל פילטר האויר?
ממה שהבנתי יש כשל או אורך חיים קצר לרינגים (טבעות הגריפה שעל הבוכנה) ולכן כדאי לקחת קטנוע מהדגם הזה לבדיקה במוסך טרם הרכישה כדי שיבדקו קומפרסיה אם במכון/מוסך עושים את זה בבדיקה לפני קניה.
אחרי כמה ק"מ בערך מחליפים את הרינגים הבעיתיים האלה?
סוג של שיפוץ מנוע עליון?
שווה להיכנס להרפתקאה? או לעבור לקטנוע הבא?
אם שווה זה שיקול שלך,במצב כזה השמן מזדהם מהר יותר ומגן לפרק זמן קצר יותר מאשר במנוע ללא חדירה מוגברת של גזים,אבל לא מדובר בבעיה אקוטית.
אפשר לחיות עם זה,רק להקפיד למלא את החסר.
אז כן,סוג של.
למוסך מנוסה זה יקח כשעתיים שלוש עבודה ולך זה יקח כמה מאות ק"מ הרצה.
תודה על התיקון
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
ידוע לכם מה יכולה להיות הסיבה בהחלפת מכסה גיר לא כתוצאה מהחלקה/נפילה?
תוך כדי טיפול נמצא שהחלק הפנימי שלו נשבר/נסדק.
לי נשמע שאתה משקיע יותר מדי אנרגיה בקטנוע שאין שום סיבה לקנות.
דפדף הלאה. לא חסרים אקסאיבואים למכירה.
אל תתפתה ל"מציאןת" כי אין מתנות חינם.