יצא לי להירדם פיזית במהלך נסיעה על אופנוע כמה פעמים.
זה נחשב משעמם?
הרבה כותבים בחוות דעת על אופנועים שהאופנוע משעמם....מה כוונת המשוררים? נרדמים איתו בסרט? לא רוקד במסיבות?
יצא לי להירדם פיזית במהלך נסיעה על אופנוע כמה פעמים.
זה נחשב משעמם?
מי זה כותבים? תביא דוגמאות. זה והכותרת זיכו את השרשור בהעברה לאוף.
עושה מה שמבקשים, לא חווה דעה, לא מתקשר מיוזמתו. לא מלהיב ולא מרגש.
הונדה, בקיצור.
זאת הסיבה, שכשקניתי VFR750 העפתי אותו אחרי שבוע, והלכתי לקנות דוקאטי שאיתה אני חי באושר כבר שנתיים.
לא מצטער, למרות שה-VFR ידע לקחת פניות באותה מהירות, להאיץ באותה מהירות ועלה רבע.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא מבין למה נושא די חשוב הועבר לשוליים? רק בגלל נושא הומוריסטי? סך הכל ניסיתי למשוך קוראים לענות ולהשתתף בדיון,
אני רוכב די חדש (שנה וכמה חודשים), קורא די הרבה ביקורות על אופנועים (כרגע חושב אולי לשדרג- רוכב על cb500x) ולא מצליח להבין למה אומרים על אופנוע משעמם.
על האופנוע שלי גם כתוב משעמם, למה? לא יודע להשכיב? אם תאוצה והילוך מתאימים לא יודע לצאת מסיבוב בכייף? שמחה ושעמום זה לדעתי מה הרוכב יודע לעשות עם הכלי!
אבל בכל זאת, אולי גם מנהל הפורום יועיל בטובו לענות על השאלה הזו? האם יש הגדרה מה זה משעמם? כשכותבים ביקורת באחד האתרים, מה כוונת המשורר?
הנושא הועבר לאוף כי פתחת אותו בצורה לא רצינית. אם הנושא הומוריסטי - מקומו באוף. אם הנושא רציני אז תשקיע בכותרת מעט יותר ברורה ובעיקר - בפוסט פתיחה יותר מוסבר ומנומק כמו התגובה האחרונה שלך. אני אחזיר את הנושא לכללי ואענה לך ברצינות.
משעמם או שמייח זה הכל יחסי. מי שרוכב על מספיק אופנועים ומספיק מנוסה מפתח טעם יותר עדין ממי שחסר ניסיון. הנה גם אתה כבר חושב לשדרג את ההונדה שלך שהוא אופנוע מעולה, אבל חסר לו משהו... אפשר לכייף גם עליו. אפשר לכייף גם על טוסטוס 50 סמ"ק. הרבה מהחיוכים שנמרחו אצלי על הפנים (הייתי כותב "מתחת לקסדה" אבל לא תמיד הייתה קסדה) היו על אופנועים וקטנועים קטני נפח אבל הם היו קלילים וכיפים והתאימו למקום ולתקופה. באיזשהו שלב, כשתרכב מספיק זמן גם על אופנועים חזקים ומהירים בהרבה מההונדה שלך תראה שגם אותך יותר מסעיר אופנוע אחד ואחר, חזק לא פחות, משעמם, צפוי, קל מידי. ועדיין תוכל לכייף גם על טוסטוס אם זה יהיה בתיזמון הנכון - חופשה בגואה למשל. אין הגדרה למה זה משעמם וזה גם די אינדווידואלי אבל לרוב ההסכמה הכללית תהיה זהה לגבי איזה אופנוע משעמם ואיזה לא. אופנוע תקציב או אופנוע רך וצפוי לרוב ישעממו במוקדם או במאוחר. כשתחליף את ההונדה תחזור ותגיד אם ביחס במבט לאחור הוא באמת היה משעמם או לא ואם היית מוכן לקנות אותו שוב.
שאתה פותח גז עד הסוף והכוח לא מספיק לך אז אתה משתעמם. בעצמך רשמתה שאתה חושב להחליף את ה500 שלך.
ההבדל בין אוגר לחולדה הם שלאוגר יש יחסי ציבור טובים יותר!
ככה גם הכלי רכב, אלפה רומאו בשנות השישים והשבעים נחשב בכל העולם
גם כאן לרכב עם אופי...מהו האופי זה כבר נושא לוויכוח הרבה מהרוכשים מכרו
את הרכב בגלל בעיות אמינות לכאורה ועברו לסובארו שנתן להם פחות אוטו ויותר
אמינות ושקט וחייו חיים מלאים.
יש רוכשים שמסכלים על אופנוע דרך הארנק, זה פלח שוק שאי אפשר להתעלם ממנו
בדיוק כמו שוק הקטנועים. והם מקבלים בדיוק על מה שהם משלמים.
אתה חדש בתחום ולכן עדיין מתלהב מהרכיבה עצמה, מבחינתך כל רכיבה היא חוויה
וזה נהדר, אצלי היה אותו הדבר, רק שאחרי כ-35 שנות רכיבה אתה מתחיל לפתח
טעם ברכיבה, יש לך העדפות מסוימות ואתה אוהב דברים נוספים.
בפעם הראשונה שאתה טס למקום חדש אתה מתלהב, בפעם השנייה והשלישית אתה
נהנה, בפעם הרביעית את מתחיל לפתח העדפות מסוימת ואח"כ זה כבר הופך לשגרה.
בכדאי לשבור את השגרה אתה מחפש עניין כבר לא מספיקה הביקור עצמה. צריך בונוס.
אופנוע משעמם הוא אופנוע שעושה הכל, עד גבול מסוים וברור ו...זהו.
מבחנתי אופנוע אוטומטי/חשמלי כזה שלוקח אותך מנקודה א' לנקודה ב' הוא משעמם.
יש לי חבר שזה החלום שלו הונדה 750 שקר כלשהו אוטומט...
עכשיו, זוכר את ההבדל בין האוגר והחולדה?
הארלי דיווידסון לקחו את יחסי הציבור האלה והפכו את הכלים שלהם למרות כל
החסרונות למשהו "אחר", אף אחד לא יחשוד בהם כמשעממים, כך גם האופנועים מאיטליה
אלה עם השמות האקזוטיים עבר המפוקפק שלפני עשור או שתיים איש לא היה סופר אותם.
היום תרעה (הטעות במקור) אותם עדרים עדרים....
אני אוהב לרכוב רגוע, לשיט, ליהנות מהדרך והנוף, אבל מתחת לקסדה מסתתר גם
הג'ינג'י הקוף ומדי פעם הוא מצליח להשתחרר ואז נפתחים שערי הגיהינום. וכשאלה נפתחים, רצוי
שתחזיק את נשק יום הדין, בין הרגליים. (ההבחנה מדברת לנשים וגברים כאחד!).
אופנוע קונים מאהבה, הוא קנייה רגשית, מהלב. הלב רוצה מה שהלב רוצה ואתה עיוור לדברים
אחרים. אז אם זה מה שאתה רוצה וזה מה שעושה לך טוב, לך עם הרעל שלך ושכל מי
שמסביב יתפוצץ. מה אכפת לך.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 14-10-2017 בשעה 07:37.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
WOW, תודה רבה על ההסבר, סידרתם לי כמה ברגים בראש... אז אמשיך להתקדם במעלה הסמ"ק, אולי רק מהסיבה שהקוף מתחת לקסדה לפעמים כן משתחרר, אבל כאן מגיעה גם הדילמה שהכלי הקטן והחמוד די שמר על הבריאות שלי עד עכשיו....
בילבלת אותי, אז אם אין קשר, אז זה כמו שאמרתי בהתחלה....כל העניין ברוכב?
אולי "נתקוף" את הנושא מהכוון השני, כמו שאמרתי בהתחלה, אני התחלתי לקרוא חוות דעת על האופנועים לא סתם, אלא כי רוצה להחליף. הצבתי לפני כמה פרמטרים חשובים(יש גם פוסט אחר שלי :"בעיית גובה (חסר כמה ס"מ)" והתחלתי לחפש אופנוע שעונה לדרישות שלי, אז נקח דוגמה: עשיתי רכיבת מבחן על ה-tracer MT07, וה-NC750' כלים די דומים ברכיבה, לפחות מבחינתי, על ההונדה כתוב משעמם ועל הימהה לא! המחיר דומה, ההתנהגות כביש גם, הסחיבה לדעתי בהונדה יותר טובה, אז בקיצור אם בוחנים את הקטגוריה של האדוונצר, אז כל הקטגוריה משעממת? לדעתי לא...
אולי למכרסם ששמו אוגר יש יחסי ציבור טובים יותר מהמכרסם ששמו חולדה כי האוגר אינו אחראי לשתיים מהמגפות הגדולות בהיסטוריה של המין האנושי. החולדה מנגד, חיסלה מיליונים על מיליונים במגפת דבר במאה השישית ובמגפה השחורה במאה ה 14. רק היתוש קטלני מהחולדה.
מאהבה אני רוכב. את הרגש אני שם בהקפאה כשאני מתעניין באופנוע חדש.
שמייח או משעמם, לטעמי, זה בולשיט מטורף. תוצר של יחסי ציבור ועדת רוכבים שעסוקה בלהזין את יחסי הציבור. ה GS500 של סוזוקי נחשב לוואחד אופנוע משעמם בעוד ה GPZ500 של קוואסקי היה אופנוע מעניין. דינמית, העז היה טוב בהרבה מה GPZ.
אני מסכים שרצוי לרכוש אופנוע שהלב מתחבר אליו אבל מי שאינו נוהג להחליף אופנועים כמו גרביים, רצוי שיבדוק היטב צדדים אחרים.
איללכא...ורכיבות שמחות
כדי לסכם : העניין משעמם או לא אינה שאלה תלויית נפח לדידי. אני רוכב על אופנועי ליטר ++ ורוצה לומר לך שהיה לי אופנוע סיני בנפח 125 סמ"ק מההם עם צמיגים עבים איתו הייתי מטייל מידי יום בשדות המושב. לא היה מקום שלא נכנסתי אליו, עשה הכל כמו פרד צעיר ועקשן. לנסוע איתו על הכביש היה עינוי בגלל צמיגי קוביות שגרמו לקפיצות מעצבנות וערבוב תאי המוח שעוד נותרו לי בראש. מכרתי אותו בגלל פנצ'ר שלא היה לי כוח לתקן (עבודה של חמש דקות על השעון) ... ואני מצר על כך עד היום... את ההנאה שהוא גרם לי באיטיות ובגמלוניות שלו, לא קיבלתי באף אופנוע כביש.
לכן, כשאני בוחן אופנוע אם הוא מתאים לצרכי, אני שואל עצמי מה השימוש שיהיה בו. אני רוכב עשרות (ויותר) ק"מ על בינעירוני מידי יום לכן חייב אופנוע נוח וחזק. החלום שלי GL1800 או GTL1600 או אחד ממשפחת ה R1200 של BMW , אלו אופנועים שלא ישעממו אותי, אבל יעלו פיהוק ענק בקרב חלק מאנשי האתר..
השיעמום או ההנאה בעיני המתבונן בלבד.
GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.