משבר גיל ה50? צירוף מקרים?
מישהו יכול להסביר לי איך זה שאנשים מבוגרים שלרוב אין להם עודף של כסף קונים כלים חדשים ומוכרים אותם אחרי כמה חודשים כשהם בקושי נסעו עליהם??? הרי במקרה הטוב הלכה עשיריה על ירידת ערך, מעיל כפפות מנעול וכו וכו? היום פשוט נתקלתי בחמישה כלים בעל טווח הסמ״קים שמוכרים עם פחות מ5000 קמ כלים שנקנו לפני ארבעה חודשים?? מישהו יכול להסביר לי???
מאוד בגדול לפעמים אנשים מוקסמים, מהתיאור של האופנוע בסוכנות או אפילו בפורומים השונים, נתקעים על טייטלים כמו 'נינג'ה חדש' , 'אדוונצ'ר להרפתקנים בלבד' וכדומה.
ואז הם הולכים לסוכנות, לוקחים נסיעת מבחן שלרוב מסתכמת בחצי שעה שעה של נסיעה בפקקים של העיר בה הסוכנות נמצאת, ובנסיעת מבחן הזאת, המטען הרגשי שהם מביאים לנסיעה הזו גורם להם לחשוב שהאופנוע הזה מתאים למשימה שלה הם מייעדים אותו.
אממה, קונים ואז מגלים שההונדה 500 משעמם מידי, שהנינג'ה 650 הרוצחת שלהם בעצם דיי אנמית, שהטנרה שלהם הוא באמת דו"ש אולטימטיבי - כשאתה מאוד גבוה וחזק ובעל יכולת רכיבה טכנית של ( השלם לפי קלות דעתך).
מצד שני, יכול מאוד להיות - שהכלים האלו - שהם כלים לאופנוענים מתחילים או ותיקים רגועים ( מה זה?) והרוכש ידע את זה, אבל הוא לא ידע על עצמו שכשאתה רוכב - בקיץ אתה נשרף, בחורף אתה קופא, ובניגוד לליסינטומטית שהם מקבלים מהעבודה - אתה כן פתאום צריך להיזהר מלקבל מכות מנהגי הווטסאפ.
יש אנשים שלא מתאים להם לרכב, מתאים להם הטייטל 'אופנוען' בדיוק כמו אנשים שקונים אופנועי הרפתקה כמו הויסטרום ( מישהו אמר אדוונצ'ר?) כדי להיראות אבל להיות בלי.
והם לא מבינים את זה עד שהם קנו.
הכי פשוט זה לשאול את האדם - למה אתה מוכר.
כי אופנוע זה לא אוטו. זה יותר בכיוון של צעצוע ולכן מחליפים אותו מהר יותר.. ויש אנשים שמתלהבים מהמראה וקונים ואז מבינים שזה לא מתאים להם .. חלש להם מידיי או חזק מידיי.. אין איפה לשים ציוד.. יורד גשם לפעמים.. אתה נשרף בקיץ לפעמים.. עוברים מאופנוע כביש לשטח ולהפך. טיסה לתאילנד ל5 שנים וכו
שילוב של כמה דברים - אצל צעירים כי האופנוע נגמר להם מהר מדי ואצל בני ה 45+ שילוב של צרכנות אימפולסיבית אחרי שמשתחררת קרן השתלמות.
...כמה שמתי לב די רואים את זה בהארלי.
למען האמת,גם אני כך או כך עובר את התקופה ואת התהליך ,אבל מתקשה להסביר
פות"ש,
אני מציע לך להיכנס ליד2 ולבדוק כמה רכבים חדשים בני כמה חודשים מוצעים למכירה.
כך שלא נראה לי יש כל קשר בין אופנועים לתופעה הזו.
לי קרה פעם אחת בחיים שמכרתי אופנוע אחרי 3 חודשים בלבד מהקניה, לא חדש אבל התהליך דומה.
נראה לי שזה קורה כאשר הפנטזיה סביב הכלי והחיים איתו מתרסקת בנפילה חופשית לקרקעית תהום החיים האמיתיים.
(2017) BMW R1200GS
(1979) BMW R100/T
שאלה לאברי ,למה אתה מוכר את הסופר טנרה , העלת שרשור שאתה מתחרט ,ומה להגיד לקונה שבא וסגר איתך ,ואז המודעה ירדה ,היום ראית שוב את המודעה בלח יד 2 ,אז למה אתה מוכר?
מוזר כי אם תסתכל אתה תראה שגם בהרבה מודעות מכירה של רכבים פרטיים רושמים שבגלל שקיבלו רכב מהעבודה ואם תחשוב על זה,זה התירוץ הכי טוב ואי אפשר להמשיך לשאול עוד שאלות.
נראה לך שבאמת יבוא המוכר ויגיד לקונה "תקשיב האופנוע לא נוח לי ואחרי 100 ק"מ של רכיבה רצופה ישבר לך הגב"? או משהו בסגנון ?
בדרך כלל המוכר לא יציג בפני הקונה את החסרונות.
מובי זה לא קטנוע,מובי זה אל.
כי לרכוב ממש על אופנוע זה לא כמו בשיעורי נהיגה, פתאום קור וחום מפריעים לך הרבה יותר ממש שחשבת, פתאום האיחסון נורא מפריע לך. מגלים דברים שלא חשבת עליהם
וגם פשוט הם לא מרגישים שליטה מספיק על האופנוע אולי
אני מניח שיש סיבות רבות. בסופרספורט למשל אני מניח שזה בעיקר אנשים שמבינים כמה הכלי לא פרקטי או שפשוט מפחדים ממנו.
אני קניתי R6 שהיה כמה חודשים על הכביש בסה"כ, וזה אופנוע שסופג מכה קשה בערך שלו כשיוצא מהסוכנות.