עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: Dr big 800 כבסיס לפרוייקט

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    340

    Dr big 800 כבסיס לפרוייקט

    שלום כולם

    בזמן האחרון, ולאחר שנדלקתי קשות על תמונה של אופנוע פרויקט שהגיעה לידי, אני שוקל למכור את האופנוע שלי ולקנות במקומו dr big 800, כדי להעביר אותו פרוייקט דומה. כבר הספקתי אפילו להתייעץ עם ליאור ברוך בעניין (לאחר שעה גם פרוייקט נפלא על dr 650) אשר העריך את עלות של פרויקט בכ 10,000-15000 שקלים.

    הרעיון הוא לקנות dr big במחיר של עד 10,000 (אפשרי), וזאת בתנאי שהמנוע כמובן במצב משביע רצון מבחינתי. הפרוייקט אמור להיות בעיקר חיצוני ופחות מכאני (למעט ישור קו ככל שיידרש, וכנראה יידרש).

    לאור העובדה שהרוב המכריע של האינפורמציה הישראלית על הכלי היה מרוכז בפג"ז"ל, אודה אם תעזרו לי בעניין. וכן אני יודע שהכלי המיועד יהיה זקן..ובכל זאת, איך הכלי מבחינת אמינות, בעיות ידועות, למה צריך לשים לב?

    הקיצור, נא לשפוך מידע!

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    לבניית "פרויקט" ללא קשר לסוג האופנוע, צריכה קודם כל להתגבש התובנה
    שמדובר בתעלומה לגבי המחיר והתוצאה.

    גם תכנון קפדני ככל שיהיה, תמיד יהיה בור ללא תחתית שימשוך וימשוך תקציב
    ויהיה מרובה בהפתעות.

    גם בסדנאות מנוסות בחו"ל נותנים תקציב משוער ומעליו תקציב גג, וישנה חלוקה ברורה
    של התקציב לסעיפים שונים.

    צריך להבין שמנוע זקן, גם אם נוסע ונשמע תקין, מסתיר בתוכו תקלות שונות ומשונות
    חלקן אפילו יקרות להחריד. מה גם שצריך לקחת בחשבון שרוב החלקים יגיעו מחו"ל
    מה שמייקר את הפרויקט מאוד.

    גם הזמן העובר בו האופנוע מושבת משחק לרעתך והרבה מיזמים כאלה שהתחילו ברעש
    וצלצולים מסתיימים בקול דממה דקה.

    הדרך הנכונה והיקרה לעשות את זה היא ללא קיצורי דרך או לסמוך על המזל. פשוט
    לפרק למצב אפס ולהתחיל לבנות מחדש, כשכל חלק וחלק מקבל את הטיפול המיטבי.

    גם חלקים שלעתים קרובות לא נלקחים בחשבון כגון דיסקים, בולמים, שיפוץ פרונט,
    הם משאבת כספים משוכללת, ובסופו של יום אתה נשאר עם כלי שבתאוריה שווה המון
    כסף שהושקע בו ובפועל נמכרים במחיר מחירון או קצת יותר (תשאל את מי שמכר פרויקט כזה)
    ההשקעה לא חוזרת.

    שזה לא שאני מצביע לא, לרצון שלך. להפך אני בעד, אבל צריך לקחת בחשבון את החבילה כולה
    ולא רק את ההילה הרומנטית שעוטפת אותה.

    פרויקט נכון שמבוצע במקצועיות יעלה הרבה מעבר ל-15000 שאתה חושב עליהם (לא כולל קנייה)
    ופרויקט שמתבסס על "סמוך" , "יהיה בסדר", "המנוע יעשה עוד 100000 בשקט". ימות או ירושש
    אותך!

    אפשר לבצע שיפוץ או יישור קו במחיר שאמרת, אבל זה לא יביא לך את התוצאה שאתה מבקש.

    מצטער על המקלחת הקרה. - רן
    נערך לאחרונה על ידי השושנים; 03-06-2015 בשעה 18:18.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    340
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    לבניית "פרויקט" ללא קשר לסוג האופנוע, צריכה קודם כל להתגבש התובנה
    שמדובר בתעלומה לגבי המחיר והתוצאה.

    גם תכנון קפדני ככל שיהיה, תמיד יהיה בור ללא תחתית שימשוך וימשוך תקציב
    ויהיה מרובה בהפתעות.

    גם בסדנאות מנוסות בחו"ל נותנים תקציב משוער ומעליו תקציב גג, וישנה חלוקה ברורה
    של התקציב לסעיפים שונים.

    צריך להבין שמנוע זקן, גם אם נוסע ונשמע תקין, מסתיר בתוכו תקלות שונות ומשונות
    חלקן אפילו יקרות להחריד. מה גם שצריך לקחת בחשבון שרוב החלקים יגיעו מחו"ל
    מה שמייקר את הפרויקט מאוד.

    גם הזמן העובר בו האופנוע מושבת משחק לרעתך והרבה מיזמים כאלה שהתחילו ברעש
    וצלצולים מסתיימים בקול דממה דקה.

    הדרך הנכונה והיקרה לעשות את זה היא ללא קיצורי דרך או לסמוך על המזל. פשוט
    לפרק למצב אפס ולהתחיל לבנות מחדש, כשכל חלק וחלק מקבל את הטיפול המיטבי.

    גם חלקים שלעתים קרובות לא נלקחים בחשבון כגון דיסקים, בולמים, שיפוץ פרונט,
    הם משאבת כספים משוכללת, ובסופו של יום אתה נשאר עם כלי שבתאוריה שווה המון
    כסף שהושקע בו ובפועל נמכרים במחיר מחירון או קצת יותר (תשאל את מי שמכר פרויקט כזה)
    ההשקעה לא חוזרת.

    שזה לא שאני מצביע לא, לרצון שלך. להפך אני בעד, אבל צריך לקחת בחשבון את החבילה כולה
    ולא רק את ההילה הרומנטית שעוטפת אותה.

    פרויקט נכון שמבוצע במקצועיות יעלה הרבה מעבר ל-15000 שאתה חושב עליהם (לא כולל קנייה)
    ופרויקט שמתבסס על "סמוך" , "יהיה בסדר", "המנוע יעשה עוד 100000 בשקט". ימות או ירושש
    אותך!

    אפשר לבצע שיפוץ או יישור קו במחיר שאמרת, אבל זה לא יביא לך את התוצאה שאתה מבקש.

    מצטער על המקלחת הקרה. - רן
    אני מודע לחלוטין למה שכתבת, ככה שאני רגיל לעשות לעצמי מקלחות קרות.

    בכל מקרה, האופנוע שייך לבעלים של מוסך אופנועים בחיפה (שכחתי את השם של המוסך אל לבחור קוראים רביב) שטיפח אותו לדבריו בכל אספקט אפשרי. האופנוע עומד נכון להיום אצל ד.ל.ב. בשוקן למכירה במסגרת הסדר מסוים שיש לו איתם..

    ברור שאני לא מתכוון לקנות חתול בשק...אבל זה נשמע שיש פה אופנוע בהחלט שמור מכאנית.

    אני לא הולך להתאבד כלכלית על זה..אבל בהנחה ואכן מדובר במצב מכאני אופטימלי (יחסית לגיל)..אולי זה שווה את זה.

    ביחס לחלקים מחו"ל, בשיחה שהייתה לי עם ליאור ברוך הוא אמר לי שרוב החלקים (החיצוניים) נמצאים אצלו בהישג יד.

  4. #4
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי yonatan.s. צפיה בהודעה
    אני מודע לחלוטין למה שכתבת, ככה שאני רגיל לעשות לעצמי מקלחות קרות.

    בכל מקרה, האופנוע שייך לבעלים של מוסך אופנועים בחיפה (שכחתי את השם של המוסך אל לבחור קוראים רביב) שטיפח אותו לדבריו בכל אספקט אפשרי. האופנוע עומד נכון להיום אצל ד.ל.ב. בשוקן למכירה במסגרת הסדר מסוים שיש לו איתם..

    ברור שאני לא מתכוון לקנות חתול בשק...אבל זה נשמע שיש פה אופנוע בהחלט שמור מכאנית.

    אני לא הולך להתאבד כלכלית על זה..אבל בהנחה ואכן מדובר במצב מכאני אופטימלי (יחסית לגיל)..אולי זה שווה את זה.

    ביחס לחלקים מחו"ל, בשיחה שהייתה לי עם ליאור ברוך הוא אמר לי שרוב החלקים (החיצוניים) נמצאים אצלו בהישג יד.
    אתה מדבר על מוסך התותח.
    יש לו שני drים גדולים. זה עם המדבקה של הדקאר עומד למכירה כבר דיי הרבה זמן. אחד שלו ואחד של חבר שלו לדבריו...
    יש לו הסדר עם ד.ל.ב בשוקן כי הוא הסניף הצפוני של ktm

    בזמנו זכור לי שהמשתמש kkktov אמר שרק להחליף קראנק בדבר הזה עלה לו 8k והוא ושותף לא הצליחו להרים את הפרוייקט הזה לכדי משהו מוצלח.

    באופן אישי - לדוקטורים הגדולים יש קהילות במערב אירופה, בעיקר גרמניה, אז אתה מקווה שאתה 'שפראכן זי דוייטש' אם אתה מתכוון להתעסק עם כלי כזה.
    אני לא הייתי עושה את זה. בטח שלא מחליף xt עם מנוע חדש בדינוזאור ישן כזה.
    למרות שהוא - החליף בזמנו את הXTZ שלו בדינוזאור הזה.
    אם הוא העמיד אותו חזרה למכירה זה אמור להגיד לך משהו.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    אתה מדבר על מוסך התותח.
    יש לו שני drים גדולים. זה עם המדבקה של הדקאר עומד למכירה כבר דיי הרבה זמן. אחד שלו ואחד של חבר שלו לדבריו...
    יש לו הסדר עם ד.ל.ב בשוקן כי הוא הסניף הצפוני של ktm

    בזמנו זכור לי שהמשתמש kkktov אמר שרק להחליף קראנק בדבר הזה עלה לו 8k והוא ושותף לא הצליחו להרים את הפרוייקט הזה לכדי משהו מוצלח.

    באופן אישי - לדוקטורים הגדולים יש קהילות במערב אירופה, בעיקר גרמניה, אז אתה מקווה שאתה 'שפראכן זי דוייטש' אם אתה מתכוון להתעסק עם כלי כזה.
    אני לא הייתי עושה את זה. בטח שלא מחליף xt עם מנוע חדש בדינוזאור ישן כזה.
    למרות שהוא - החליף בזמנו את הxtz שלו בדינוזאור הזה.
    אם הוא העמיד אותו חזרה למכירה זה אמור להגיד לך משהו.
    בניגוד לדעה הרווחת אופנוע/רכב לא משתבח עם השנים ומי שמחפש אופנוע ולא פסל סביבתי
    ימצא שככל שעוברת השנים ההחזקה של הכלי הופכת יקרה יותר ויותר מאתגרת וקשה. גם
    למומחים אמתיים או מומחים בעיניי עצמם.

    זה נכון לדגמים שהיו נפוצים בארץ ובעולם ונכון שבעתיים לכאלה שיוצרו בכמויות קטנות או לשווקים
    מצומצמים.

    אם ברשותך אופנוע bmw ישן קרוב לוודאי שלא תהיה לך בעיה להשיג כל חלק שתחפוץ, מכל מקום
    בעולם. חדש, משומש, מחודש, אפטר מרקט, או nos. לאופנוע אחר יהיה קשה עד בלתי אפשרי
    להשיג חלקים.

    לפעמים חלק שעולה 5 דולר יאלץ אותך לפרוק מנוע שיעלה לך אלפי שקלים ואי אפשר בלעדיו.

    הוצאת עבודות לגורמים חיצונים מייקרת את הפרויקט במיוחד אם את מחפש בעלי מקצוע "נחשבים"
    מומחים, או עבודות אקזוטיות של יחידי סגולה. בקיצור, הכל אפשרי כל עוד הארנק פתוח היד שולפת
    וזה מה שעושה לך את זה....
    נערך לאחרונה על ידי השושנים; 03-06-2015 בשעה 22:16.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של אRני
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    529
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    גם הזמן העובר בו האופנוע מושבת משחק לרעתך והרבה מיזמים כאלה שהתחילו ברעש
    וצלצולים מסתיימים בקול דממה דקה.

    הדרך הנכונה והיקרה לעשות את זה היא ללא קיצורי דרך או לסמוך על המזל. פשוט
    לפרק למצב אפס ולהתחיל לבנות מחדש, כשכל חלק וחלק מקבל את הטיפול המיטבי.

    גם חלקים שלעתים קרובות לא נלקחים בחשבון כגון דיסקים, בולמים, שיפוץ פרונט,
    הם משאבת כספים משוכללת, ובסופו של יום אתה נשאר עם כלי שבתאוריה שווה המון
    כסף שהושקע בו ובפועל נמכרים במחיר מחירון או קצת יותר (תשאל את מי שמכר פרויקט כזה)
    ההשקעה לא חוזרת.

    שזה לא שאני מצביע לא, לרצון שלך. להפך אני בעד, אבל צריך לקחת בחשבון את החבילה כולה
    ולא רק את ההילה הרומנטית שעוטפת אותה.

    אפשר לבצע שיפוץ או יישור קו במחיר שאמרת, אבל זה לא יביא לך את התוצאה שאתה מבקש.

    מצטער על המקלחת הקרה. - רן
    אלוהים יודע שלא רבות הפעמים שאני מסכים עם רן על משהו אבל הפעם אני חותם על כל מילה שלו.

    להיכנס לפרוייקט בלי סכום מזומן בצד - טעות!
    להיכנס לפרוייקט על אופנוע שהוא daily driver - טעות!
    להיכנס לפרוייקט כשהתכנון הוא שיפוץ חלקי - לא באמת עובד במציאות!
    לדעת מראש באמת למה אתה נכנס - כמעט בלתי אפשרי!

    שיפוץ זה דבר מבלבל והפכפך, זה בתולי, זה זנותי, זה כיף, זה עצבים, זה תסכול וזה סיפוק וזה בעיקר מחלה כי מאז גיל 17 אני לא מצליח להפסיק עם זה....שיפוץ זה בית ספר עם יום לימודים ארוך במיוחד.
    אני כבר עם מעל 10 שנים של שיפוצים ועשרות כלי רכב ועדיין כל פרוייקט לומד דברים חדשים, אין לזה סוף וזה חלק מהקטע.

    בנה לעצמך את התשתית הנכונה כדי שתוכל להנות מהתהליך והתוצאה באופן שיתאים לך, אל תתאבד על שיפוץ שאתה לא יודע איך תצא ממנו. רוצה להתחיל בביסים קטנים? קנה 50 סמ"ק כלשהו ושפץ. תתעד את כל העבודות והעלויות שלך ואחרי שתסיים ותמכור תחשוב לאן אתה ממשיך משם.
    רוצה ישר לקבל את התוצאה הסופית? זרוק לליאור ברוך סטפה על השולחן ותן לו לשבור את הראש בשבילך

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    זה רק נראה קל.
    זה יכול להיות אם תשלח את זה לבעל מקצוע אבל אז העלות תהיה יקרה.
    בתמונות זה יותר יפה.

  8. #8
    לא תנסה לא תדע .לך על זה ..
    זרקתי הרבה ״דברים״ לפח עד שבסוף הצלחתי .
    אני בעד . לא יספיק 15 אלף .. שים בצד תמשיך כשיהיה ..
    וקיימת אפשרות גם שזה יספיק אם יש לך מספיק ידיים טובות
    אחרי הכל זה לא bsa 42
    לא חסר נבלות כאלה בשוק .
    ולא ניראה לי שקיימת כזו בעיה גם להזמין מחול
    כמו כן אני מוכן לעזור בכל מה שקשור לריתוך ארגון אלקטרודה או co2
    כיפוף או חיתוך וליטוש
    בהצלחה !

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    93
    יש כמה בעיות עם הביגים, הם כמעט ולא שווקו בארהב ולכן האתרים האמריקאים הזולים לחלקי oem כמו פרטיזלה וכו' לא מחזיקים את החלקים שלהם. מה שהופך את השגת החלקים ליותר יקרה ויותר מסובכת כי צריך להסתמך על אירופה או אוסטרליה.
    באופן כללי יש הרבה חלקים יעודיים רק לדגם הזה וזה גורם להם להיות יקרים ונדירים - בעיקר חלקי מנוע. בוכנות,טלטלים ראש וכו.
    מנגד, יותר קל ופשוט לעבוד על אופנוע עם בוכנה אחת וזה מוריד את רמת הסיבוכיות.
    אולי באמת כדאי ללכת על משהו בסגנון dr60 או אחיו הכבישי יותר פריווינד.

  10. #10
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    באן
    הודעות
    1,023
    וספתא ננה היתה אומרת:
    הושיב תתוכעס שלו על יאממאהה ויממקס אחרי בימר חבוט מהספר זן ואומנות ומרגיש מלך.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    ציטוט נכתב במקור על ידי קסד צפיה בהודעה
    וספתא ננה היתה אומרת:
    הושיב תתוכעס שלו על יאממאהה ויממקס אחרי בימר חבוט מהספר זן ואומנות ומרגיש מלך.
    ******זהירות השתפכות****** (לא לבעלי קיבה רגישה!)

    במשך רוב חיי לא הייתי משופע כלכלית בכדי להרשות לעצמי לקנות אופנוע חדש (גם היום לא).

    אלוהים עדי, שגם אופנוע משומש מאד לא.

    האופציה היחידה שלי לממש את האהבה שלי לדו"ג היא למצוא אופנועים שאף אחד לא רצה
    הייתי מחייה אותם למצב תנועה בטיחותי וככה הייתי חיי מאופנוע לאופנוע.

    את המפלץ (BMW R100RS) מודל 77 קניתי לאחר כמה גלגולים ומכירת צי האספנות שלי
    חיפושית שמנמנה ווספה 69 (למי שלא זוכר או יודע).

    התכנון היה יישור קו, כי מדובר באופנוע ידוע כאמין וטיולים בשתיים (הג'ינג'ית ואני).
    http://www.carsforum.co.il/vb/showth...9C%D7%A6%D7%AA

    אבל לאלוהים ולמרפי היו תכניות שלא ממש התחשבו בשלי..

    חמש שנים מאוחר יותר והרבה יותר חכם, נפלה בידי הזדמנות בפעם הראשונה לשדרג לאופנוע שהוא לא אספנות
    ודי רחוק מלהיות שורד...ומה לעשות, כמו החמור שכל החיים שלו אכל רק קש, לא ידעתי שאני אוהב דברים אחרים.

    היום מרום הגיל והשנים, ברור לי שהדרך לא מקדשת את האמצעים, לי לא היתה ברירה והובלתי בדרך
    הזאת מאהבה, אבל הלקח נלמד ואני מנסה לפזר קצת מניסיוני לאחרים כמו מזון לציפורים, מבחינת ירצו יאכלו,
    לא ירצו, לא יאכלו. - רן
    נערך לאחרונה על ידי השושנים; 04-06-2015 בשעה 08:02.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  12. #12
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    למה לבעס.
    אם בא לך פרוייקט אז למה לא?
    אני חושב שאופנוע שאתה בונה לטעם שלך. עם טיפול נכון .לא צריכה להיות בעיה
    אני בזמנו שיפצתי xr ישן וחבוט יד 13 שהגיע מפקיעין.
    המנוע היה גמור וכל השאר לא משהוא
    דוד איביי היה חבר קרוב. גם כמה גיחות מהעבודה לאירופה סידרו את רוב העניינים
    בתקציב הנמוך מ 15 אלף ש"ח. (רק שיפוץ)..
    האם נהנתי מהמוצר המוגמר ... לא כל כך היו מקומות שחיפפתי .ושילמתי על כך .לבסוף מכרתי כמובן בהפסד.
    האם הייתי חוזר על שיפוץ דומה ... בוודאי אבל הפעם ללא חיפופים והרבה יותר עבודה מקדימה(מה בדיוק אני רוצה ,לפני תחילת העבודה)
    לגבי ה dr הגדול אני לא מכיר .יש בחור שכתב את המכונה שבאופנוע לא זוכר את שמו.הייתי מדבר איתו לפני רכישה.אני זוכר פרוייקט שלו על סוזוקי זקן.
    לדעתי לא צריכה להיות בעיה. אבל חשוב שתדע לאן אתה נכנס.
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 03-06-2015 בשעה 22:57.

  13. #13
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    למה לבעס.
    אם בא לך פרוייקט אז למה לא?
    אני חושב שאופנוע שאתה בונה לטעם שלך. עם טיפול נכון .לא צריכה להיות בעיה
    אני בזמנו שיפצתי xr ישן וחבוט יד 13 שהגיע מפקיעין.
    המנוע היה גמור וכל השאר לא משהוא
    דוד איביי היה חבר קרוב. גם כמה גיחות מהעבודה לאירופה סידרו את רוב העניינים
    בתקציב הנמוך מ 15 אלף ש"ח. (רק שיפוץ)..
    האם נהנתי מהמוצר המוגמר ... לא כל כך היו מקומות שחיפפתי .ושילמתי על כך .לבסוף מכרתי כמובן בהפסד.
    האם הייתי חוזר על שיפוץ דומה ... בוודאי אבל הפעם ללא חיפופים והרבה יותר עבודה מקדימה(מה בדיוק אני רוצה ,לפני תחילת העבודה)
    לגבי ה dr הגדול אני לא מכיר .יש בחור שכתב את המכונה שבאופנוע לא זוכר את שמו.הייתי מדבר איתו לפני רכישה.אני זוכר פרוייקט שלו על סוזוקי זקן.
    לדעתי לא צריכה להיות בעיה. אבל חשוב שתדע לאן אתה נכנס.
    יש המון הבדל בין אופנוע לשיפוץ לאופנוע פרוייקט.
    העבודה היא כפולה במקרה השני, מכיוון שאתה לא רק מחזיר אותו מכנית למצב משביע דעת, אלא גם מתעסק המון המון המון עם פבריקציה, איתור חלקים תואמים למה שאתה רוצה מכלים אחרים.
    צביעה, המון ניסוי וטעייה שפשוט אין כשעובדים עם ספר מכונאי רק כדי ליישר את המכונה.

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    340
    אוקיי! שכנעתם אותי...קול ההיגיון גבר והוא גם מסתדר אפילו עם רחשי הלב (לפחות חלקם). אני די אוהב את האופנוע הנוכחי שלי.

    האמת שאני די מתחבר להשתפכות של השושנים, די מזכיר לי אותי רק שאני לא רואה את עצמי על ווספה, וגם אין לי ג'ינג'ית..

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של אRני
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    529
    מה שיפה בקפיטליזם זה שאתה יכול להמיר את הכסף שלך לתוצאה הסופית גם בלי להתלכלך בדרך ולהמציא את הגלגל מחדש על בשרך.
    קנה כלי משופץ, קנה אופנוע אחרי עבודה, קנה פרוייקט גמור. זה תמיד יוצא זול יותר + אתה רוכב ונהנה בזכות עבודה קשה של מישהו אחר

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO