לבניית "פרויקט" ללא קשר לסוג האופנוע, צריכה קודם כל להתגבש התובנה
שמדובר בתעלומה לגבי המחיר והתוצאה.
גם תכנון קפדני ככל שיהיה, תמיד יהיה בור ללא תחתית שימשוך וימשוך תקציב
ויהיה מרובה בהפתעות.
גם בסדנאות מנוסות בחו"ל נותנים תקציב משוער ומעליו תקציב גג, וישנה חלוקה ברורה
של התקציב לסעיפים שונים.
צריך להבין שמנוע זקן, גם אם נוסע ונשמע תקין, מסתיר בתוכו תקלות שונות ומשונות
חלקן אפילו יקרות להחריד. מה גם שצריך לקחת בחשבון שרוב החלקים יגיעו מחו"ל
מה שמייקר את הפרויקט מאוד.
גם הזמן העובר בו האופנוע מושבת משחק לרעתך והרבה מיזמים כאלה שהתחילו ברעש
וצלצולים מסתיימים בקול דממה דקה.
הדרך הנכונה והיקרה לעשות את זה היא ללא קיצורי דרך או לסמוך על המזל. פשוט
לפרק למצב אפס ולהתחיל לבנות מחדש, כשכל חלק וחלק מקבל את הטיפול המיטבי.
גם חלקים שלעתים קרובות לא נלקחים בחשבון כגון דיסקים, בולמים, שיפוץ פרונט,
הם משאבת כספים משוכללת, ובסופו של יום אתה נשאר עם כלי שבתאוריה שווה המון
כסף שהושקע בו ובפועל נמכרים במחיר מחירון או קצת יותר (תשאל את מי שמכר פרויקט כזה)
ההשקעה לא חוזרת.
שזה לא שאני מצביע לא, לרצון שלך. להפך אני בעד, אבל צריך לקחת בחשבון את החבילה כולה
ולא רק את ההילה הרומנטית שעוטפת אותה.
פרויקט נכון שמבוצע במקצועיות יעלה הרבה מעבר ל-15000 שאתה חושב עליהם (לא כולל קנייה)
ופרויקט שמתבסס על "סמוך" , "יהיה בסדר", "המנוע יעשה עוד 100000 בשקט". ימות או ירושש
אותך!
אפשר לבצע שיפוץ או יישור קו במחיר שאמרת, אבל זה לא יביא לך את התוצאה שאתה מבקש.
מצטער על המקלחת הקרה. - רן