אביעד, זו הכתבה הכי מענגת עיניים שיכולת לפרסם עכשיו!
עם שינויי המחירים בשל הרפורמה במיסוי.
WR450F יורד ב-21 אלף ש"ח (!)
WR250R יורד ב-9,000 ש"ח.
ורסיס 650 וטנרה 660 יורדים ב-6,000 ש"ח.
טימקס עולה ב-2,000 ש"ח.
ועוד כמה שינויי מחירים לדגמים קטנים.
כאן:
http://wheelz.co.il/?p=95895
אביעד, זו הכתבה הכי מענגת עיניים שיכולת לפרסם עכשיו!
לא מענג ולא עיניים, ומה יעשה מי שרכש כבר wr450f במיטב כספו? אם חדש מוכרים היום ב60, במקרה הטוב הוא יקבל על שלו 50, וזה במקרה הממש טוב, 30 אלף שקל ירידת ערך בפחות משנה (במקרה הטוב!!) זה פסיכי!!! זה יכול להגיע גם לירידת ערך של 50 אחוז בשנה אחת!!!!
בקיצור, ישראלים בבונים, חושבים רק על הרגע, לא הלקוחות שקנו, לא על החלפים והטיפולים, ולא על השירות במוסכים אלא רק באולמות התצוגה! רואים בהנחות ברכה במקום קללה! עכשיו רוצו תהנו מההנחה, אל תשכחו לבדוק שהם יקזזו את ההנחה במחירי החלפים כי מטרו לא פראיירים, ואל תשכחו שהם יוציאו עוד מבצע וישחטו לכם את המחירון משומש, ואל תבכו שמתייחסים אליכם במוסך כמו זבל. רק טיפשים קונים מטרו.
בטווח הרחוק אתה רק מרוויח מזה ששוק הדו"ג גדלבקיצור, ישראלים בבונים, חושבים רק על הרגע
דווקא ההסתכלות הצרה היא שלך.
מה אכפת לאותו אחד שכבר רכש בכמה אחוזים ירד האופנוע שלו? כשהוא יבוא להחליף אופנוע בעוד כך וכך שנים, הוא אמנם יקבל פחות על שלו אבל גם החדש שיקנה יעלה פחות, ומה שבאמת חשוב זה שההפרש האבסולוטי בין המכירה לקנייה יהיה נמוך יותר, כי סביר להניח שההפרש באחוזים ישאר זהה.
כלומר, אם כלי מאבד למשל 10% מערכו בשנה, עכשיו כשהוא קנה ב80 אלף ורצה להחליף לאחר שנה, הוא היה צריך להוסיף 8, אבל עכשיו כשחדש עולה 60 אלף והוא איבד 50% (!!!) מערך הקנייה שלו כמו שאתה טוען, אופנוע בן שנה יהיה שווה 54 אלף והוא יצטרך להוסיף בסך הכל 6, כלומר אפילו הוא הרוויח מהרפורמה!
היחיד שיפסיד, והרבה, הוא מי שקנה אופנוע חדש לאחרונה, ופתאום מאד זקוק לכסף מזומן מסיבה כלשהי ורוצה למכור את האופנוע שלא על מנת לשדרג. אדם כזה באמת מפסיד בפועל את אותם אחוזים רבים שדיברת עליהם. אמנם יש כאלה והם אכן יפגעו, אבל הם ממש לא הרוב.
ניתן לראות כי מטרו הגדילה את הרווח שלה על חשבון המס שירד בכלים הנמכרים שלה שאליהם ההנחה כוונה, כמו למשל ה mt 07 והנינג'ה 300, ההורדות בכלים הללו צריכות להיות גדולות יותר, נראה כאילו הם פשוט תמחרו את הכלים יקר יותר ואז הורידו את המס, ההורדה במחיר קטנה ממה שהיא צריכה להיות.
פונה לעורכי ווילז שיבררו את הנושא מול היבואן וידגישו את הדבר בכתבה, כמו שדאגו להדגיש "שמטרו סופגת חלק מהעלייה" על הטימקס, חסרה לי השקיפות בכתבה.
לסיכום: המדינה לא מספקת עדיין הטבה משמעותית במס והיבואן בינתיים מגדיל את הרווח שלו על חשבוננו.
למישהו בא לחשב את הירידת מחיר של הנינג'ה 300?
התחושת בטן שלי היא שמטרו מרוויחה פה הרבה מאוד
הרפורמה לא נוגעת דווקא לשווקים הכי גדולים של קטנועי 125-250, שגם ככה היבואנים מרגישים כבר את העליות במכירות שרק יעלו עוד ועוד כנראה עם התקדמות העבודות של הרכבת הקלה.
Tracer 900
מטרו הולכים לחלוב את סדרת ה-mt וה-R3 עד העצם.
מצער לראות.
מהחישוב שאני עשיתי, וממה שאני הבנתי, הכלים הללו היו אמורים לקבל הנחה של כ10% ממס הקניה, ככה שבmt-07 לכאורה היו צריכים להוריד עוד 1000 ש"ח בערך (לפני הנחת abs), ולנינג'ה הקטן והr3, עוד 500 ש"ח בערך (לפני הנחת abs).
פער כזה לדעתי יחסית זניח כשהוא מתקזז עם עלייה בדגמים אחרים של היבואן (בנוגע להגדלת הרווח כביכול. כמובן שזה בעייתי מעצם העניין שאת המס משלם היבואן ולא הצרכן באופן ישיר, אבל זו כבר בעיה אחרת)
אתה יכול לשתף אותנו בחישוב?
תסתכל על הוורסיס שאיבד יותר מ-5000 שקל במחיר.
הוא נמצא באותה קטגוריה בדיוק כמו הmt אבל שלא כמו הוורסיס, הmt ממש מוכר את עצמו אז עם ההוזלה או בלי הוזלה, 1000 או 2000 לפה או לשם לא ירתיעו אנשים מלקנות אופנוע ב-60 אלף גם ככה. הם יודעים את זה ומנצלים את זה.
אם רק עופר אבניר וסוזוקי היו מבינים שאנשים שמחפשים אופנוע חדש בחיים לא ילכו על הגלדיוס במחיר הנוכחי ומתמחרים אותו על פה מה שהוא באמת שווה, היה פה שוק מעניין אבל בשנים הקרובות, לא נראה שיש משהו יותר משתלם מה-mt, אפילו עם העקיצה של מטרו.
מה עם ה klx 250?
מניין מתי יגיע הזמן שהיבואנים יהיו קצת יותר רציניים ויפרסמו אתרים נורמלים עם מכירים ומידע עדכנו.
הורדתם מחיר תעדכנו באתר
אני חושב שזו הנחה סבירה שמי שקונה אופנוע שטח חדש מהיבואן, רוב הסיכויים שהכלי הבא שלו (במקרה שהוא אכן יחליף אופנוע בשנתיים-שלוש הקרובות) יהיה אופנוע שטח מקצועי אחר. זה מה שאני מכיר ורואה מסביבי, אבל אולי אני טועה.
דווקא במקרה של אופנועי כביש הנקודה שלך כנראה יותר נכונה, כי הרבה פעמים אנשים שקונים אופנועי כביש קטני נפח, עושים זאת "בדרך" לאופנוע כביש גדול יותר, והם אכן ידפקו במקרה שבדיוק עכשיו קנו כלי חדש וירצו לשדרג בעוד שנים ספורות.
אבל בכל רפורמה יש מי שנדפק ומי שמרוויח, וצריך להסתכל על טובת הכלל. עבור רוכבי השטח מדובר פה במהפכה מטורפת.