ציטוט נכתב במקור על ידי Mute צפיה בהודעה
איפה אני יכול לקרוא לגבי הבדלים בין צילינדר אחד לשניים? כל אחד אומר משהו אחר בנושא.
יודע מה מחיר הביטוח ל300 לגיל 21, נהג חדש ללא עבר ביטוחי וללא ניסיון? יש רישיון B אם זה משנה משהו.
ההבדלים (בגדול):

סינגל - יותר מומנט נגיש בסל"ד נמוך (ראה ערך - "בראפ"), פשוט יותר לאחזקה, בד"כ מוציא פחות כ"ס מטווין באותו הנפח (בדרך כלל!), במהירויות גבוהות - נוטה לוויברציות. יותר "כח מורגש" מטווין מקביל באותו הנפח (לטעמי).

טווין - בא ב-2 תצורות - 2 צילינדרים מקבילים זה לזה, ונקרא "טווין מקביל", תצורת מנוע המספקת רצועת כח לינארית לאורך רוב טווח הסל"ד, אוהב בד"כ סל"ד בינוני-גבוהה (במנועים ה"ספורטיביים", לא מדבר על רטרו למיניהם), שיא הכח והמומנט מגיעים בסל"ד גבוהה יותר מסינגל באותו נפח. ככלל - פחות ויברציות בכביש מהיר מסינגל באותו נפח.
תצורת המנוע השניה - 2 צילינדרים עם זווית ביניהם (שמשתנה עם היצרן והמנוע), נקרא "ווי-טווין" (כי 2 הצילינדרים יוצרים צורה הדומה לאות V. בדוקאטי - תצורת L ומנוע L-Twin). בד"כ מספקים מומנט ישיר מסל"ד נמוך ומפתיחת המצערת, בדומה לסינגלים. נפוצים בדרך כלל בקרוזרים ("קאסטום" למתקשים), אך יש כאלו גם ספורטיביים לדוגמאת ה-SV650 או חלק מהליינאפ של דוקאטי. מעט יקרים יותר לאחזקה מטווין מקביל (בכל הקשור לעבודות מנוע).

יש גם מנועי טווין בתצורת "בוקסר", הם נפוצים בעיקר ב-BMW ואופנועים כדוגמאת ה-Ural הרוסי. אני פחות מבין בהם אז לא אטעה סתם.