טסלה תמיד הייתה מניית חלום לטוב ולרע.. מנייה כזאת יכולה או להתפוצץ או לקרוס ל0.. היא תמיד הייתה חביבת השורטיסטים בגלל זה.
המצב שלהם לא שונה כמעט ממה שהוא היה בכל השנים האחרונות - הם כמעט אף פעם לא היו רווחיים ותמיד "התבססו" על העתיד.
טסלה תמיד הייתה מניית חלום לטוב ולרע.. מנייה כזאת יכולה או להתפוצץ או לקרוס ל0.. היא תמיד הייתה חביבת השורטיסטים בגלל זה.
המצב שלהם לא שונה כמעט ממה שהוא היה בכל השנים האחרונות - הם כמעט אף פעם לא היו רווחיים ותמיד "התבססו" על העתיד.
הרגולטורים החלו לחשב את קיצו לא הציבור, בהינתן הבחירה (שוק חופשי ללא הגבלות) הציבור היה ממשיך לא רק לקנות מנוע בעירה פנימית אלה גם השם ישמור רכבי דיזל.
לכן כמו שאני חוזר ואומר, השליטה העתידית של רכב חשמלי תיהיה מלכותית או על מכונת הנשמה אם תרצו וזה יכול ליצור הרבה בעיות בעתיד.
מה שבטוח המערב יתקע עם הרכב החשמלי בזמן ששאר העולם ימשיך לזהם ולשמור על מאזן זהה וקבוע לעשרות שנים, העיקרים ה"נאורים" יסעו להם ברכב חשמלי ויחשבו שבזה הם הצילו את העולם.
כל עוד יש נפט מתחת לאדמה, אנחנו נמשיך להשתמש במנועי בעירה פנימיים.
ברגע שייגמר הנפט, יתחילו לחפש תחליפים רציניים.
Sent from my T5 using Tapatalk
לא חייב, בחור חכם שהכרתי בתחום הטכנולוגי תמיד היה אומר לי קח טכנולוגיה מסויימת ועכשיו תאר לעצמך שמיליוני אנשים עומדים לרכוש אותה האם זה אפשרי? אם כן יש לך את הדבר הבא, אם לא זאת עוד כתבה במגזין טכנולוגי כל שהוא.
נכון להיום הרכב החשמלי לא עומד במבחן ההמונים אבל אם תיהיה פריצת דרך שכן תאפשר לו הוא יהיה ריווחי ותחרותי אל מול הנפט.
דוגמא טובה היא הטענה מהירה, יש חברה שהצליחה להטעין מצברים שמספיקים ל800 ק"מ בדקה אחת בלבד הבעיה היא שהטכנולוגיה הזאת לא עומדת במבחן ההמונים כמו הרבה המצאות גאוניות שנעלמו, חלק אומרים שזה חברות הנפט קונות פטנטים שיקברו אותם אבל האמת שזה פשוט לא טכנולוגיות ישימות.
יש טכנולוגיות שלא הצליחו בגלל מודל תמחור שגוי. כשהטכנולוגיה עצמה בעטיפה אחרת יכלה להיות מוצלחת.
על איזה חברת הטענה מהירה אתה מדבר ?
ניקח למשל את המכונית עצמה בתחילת הדרך, הטכנולוגיה היתה כבר מוכחת ועובדת אבל המכונית עצמה היתה מוצר לעשירים, עד אשר הגיע הנרי פורד והצליח על ידי שיטות ייצור מתקדמות שהשאיל מתעשיית הבשר להוזיל את עלות הייצור והמוצר כך שהפך לשווה לכל נפש כמעט.
StoreDot, אני מניח. הבעיה כרגע היא לא בטכנולוגיית הסוללות, אלא בהוזלת הייצור ומבחני הבטיחות, ואם יפתרו או פתרו אותה - אז כנראה שנזכה לראות את זה לא רק ברכבים, אלא גם בטלפונים וכו'. זה אולי גם יתחיל משם, ולא מהרכבים.
כתבה לדוגמה:
https://techcrunch.com/2017/09/14/qu...ed-by-daimler/
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 19-11-2017 בשעה 15:31.
יש מלא טכנולוגיות מעולות שעובדות רק שלא יצליחו לצאת מהמעבדה בגלל מחיר, שימוש בחומרים נדירים, רשת שלא יכולה לתמוך ועוד.
הטכנולוגיות האלו עד עכשיו רק יוצרות בועה שכאילו עוד שניה הכל יסתדר וזה כבר רץ שנים.
לגבי "תדלוק" מהיר של סוללות הדרישה מרשת שתספק כזה דברים להמונים פשוט בלתי נתפס ולא אפשרי, קח מכונית אחת באתר ניסוי והכל עובד.
אם מדובר בסטורדוט שהעליתי פוסט עליה לפני מספר שבועות, אז זה 5 דקות לא דקה.
ההטענה המהירה שם לא מיועדת לשימוש ביתי, אלא בתחנות ייעודיות כשהמטען העולה עשרות אלפי דולרים מזרים לפחות אלפיים אמפר.
הדרישה מהרשת אפשרית מאחר והסך הוא הקובע, אז זמן הטעינה הקצר מקזז, מקסימום יבנו עוד תחנות כח, כמו שעשינו ב 48.
הבעיה בסטורדוט הוא למצוא שותף עם כיסים עמוקים מספיק להקמת מפעל הייצור.
לא החברה שהזכרת אלה אם הנדריק פיסקר קשור לזה
http://m.focus.de/auto/videos/festst...d_7847295.html
אתה נשמע כאילו הכל קל וישים אבל כמו כל הירוקים אלו חלומות לא ישימים כרגע, להקים תחנות כח (פחמיות?) או לפרוש פנלים ותחנות רוח על כל חתיכת אדמה פנויה זה לא הפיתרון ועובדה שאף ממשלה מערבית לא מתכוננת לזה
זה כנראה קשור, בגלל שהנדריק פיסקר עפ"י הכתבה שהבאת בסה"כ "מצפה שלקראת 2024 יהיו סוללות קשיחות בעלות טכנולוגיה שונה שיאפשרו טעינה תוך דקה". וכרגע הטכנונוליגה המוכרת היחידה היא של סטורדוט.
בכל מקרה, הפתרון המקורי שלהם היה טעינה תוך חצי דקה - וזה באמת לא ישים בגלל ההספק (750W טעינה לטלפון פשוט). אז עכשיו הם מרחו את זה ל-5 דקות, שזה מוריד את ההספק פי כמה ומאפשר כבר להכניס ספק כזה בגודל סביר לספק טלפון (75W זה ספק בגודל סביר, יותר גדול מזה של טלפונים היום, אבל זהה לזה של הלפטופים - והם כבר לא גדולים במיוחד).
רכבים - זה סיפור ארוך של תשתיות טעינה וכו', בטלפונים רגילים - זה עניין של כלום. לכן כתבתי, אם הטכנולוגיה הזאת תצא לפועל - היא קודם כל תצא במכשירים הביתיים הקטנים, ואחרי זה תתקדם למכוניות, אם בכלל.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 19-11-2017 בשעה 18:02.
נדמה לי קראתי מתי שהוא על סוללה שמשתמשת בנוזל טעון במקום חומר מוצק, ככה שתיאורטית ניתן לתדלק נוזל שנטען לסוללות.... אני לא מצליח לאתר את הכתבה, מישהו מכיר?
הקונספט, אתה מגיע לתחנה ובהתאם לזמן שיש לך מחליט, מטעין ויושב לאכול משהו או שמגיע למשאבה, הנוזל שכבר פרק מתח נכנס לתחנה לטעינה ונוזל טעון נכנס לרכב, ככה למעשה אתה מטעין בשניות.
https://www.technologyreview.com/s/5...d-or-refilled/
http://news.mit.edu/2016/chemistries...rid-scale-0322
מצאתי משהו, טוב זה כבר נראה שזה אמיתי ולא תיאורטי.
הבעיה שטראמפ עכשיו נשיא ארה"ב ....
מצברים הם טכנולוגיית מעבר. הם ייעלמו לצרכני אנרגיה גדולים כגון רכבים. הם אחד האמצעים הפחות יעילים בפרמטר של כמות אנרגיה למשקל התקן שיש וזה לא ישתפר מהותית. הסיבה היא שקיבולת האנרגיה יחסית לשטח האלקטרודות (אורך בריבוע) אבל המשקל יחסי לנפח (אורך בשלישית). את כל המסה הזו צריך לשנע, וגם אם חלק מהאנרגיה חוזר ע"י שימוש בבלימה, הרי שזה לא יעיל ואף פעם לא יהיה יעיל. אם נוסיף לכך את הזיהום הסביבתי שנגרם ע"י ייצור המצברים וע"י הטמנתם/מחזורם בסוף חייהם (נכון להיום, מכונית חשמלית מזהמת יותר מרכב קונבנציונלי, אם כי בצורה ובמקומות אחרים), הרי שברור שמצברים הם טכנולוגיית ביניים להנעה חשמלית שתיעלם עוד כמה שנים ותשמש רק לצרכני זרם קטנים כגון מכשירים סלולריים.
הפתרון להנעה חשמלית (אם יהיה כזה) הוא תאי דלק. בתא דלק מתרחשת תגובה כימית (דומה לזו שבמנוע שריפה פנימית) המייצרת אנרגיה בצורה של פוטנציאל חשמלי. כמות האנרגיה יחסית למשקל הדלק, כלומר, לנפח, ולכן זה יעיל בהרבה ממצבר. ברוב המקרים אחד המגיבים הוא החמצן שבאוויר (בדיוק כמו במנוע שריפה פנימית) כך שלא צריך לסחוב אותו. היום מדברים על דלקים ירוקים (כגון מימן, מתנול) שיופקו מ"אנרגיה מתחדשת". אבל, לא צריך לשכוח שבכל הדלקים הללו אפשר להשתמש גם במנוע שריפה פנימית עם הסבות מתאימות.
גרסה אחרת לתא דלק היא "הברידיזציה" בין תא דלק פשוט ומצבר. בגרסה הזו תוצרי תגובת החמצון המשמשים להפקת אנרגיה חשמלית (כמו מים כשהדלק הוא מימן) לא נפלטים לאטמוספירה אלא נשארים בהתקן. ע"י הפעלת מתח הפוך אמורים להפוך את התגובה הכימית ו"לטעון" את ההתקן תך פליטת חמצן.
אף אחת מהטכנולוגיות האלו אינה ישימה עדיין. התגובות אינן יעילות (אנרגטית), הממברנות (שמצד אחד צריכות להיות דקות ככל האפשר כדי לאפשר תגובה יעילה, אבל מצד שני עמידות לחמצון ולפריצת מתח) לא ממש מתפקדות טוב וכו'. להערכתי האישית (וזה הימור, יכול להיות בהחלט שאני טועה כאן) הפיתוחים הקשורים בייצור דלק שאינו מזהם (מתנול, מימן) והאמצעים לשימוש בהם (מתנול בדיוק כמו בנזין ודיזל, מימן בספיחה לחומר שישחרר אותו ע"י חימום או הקרנה או מתח חשמלי) יגיעו הרבה לפני תאי דלק יעילים וישמשו במנועי שריפה פנימית. מה שבטוח הוא שהסוללות הכבדות והמזהמות ייעלמו.
בסופו של דבר הכל עניין של אינטרסים.
שימו את עצמכם בנעליים של בעל חברת נפט, העסק שלכם מגלגל מיליארדים בשנה ואין לכם בעיה לזרוק צ'ק שמן לאיזה סנטור או להרים איזה "אירוע צדקה" כדי לשמור על האינטרסים שלכם.
איכות הסביבה, עתיד כדור הארץ ומליוני אנשים שגוועים ברעב ממש לא מעניינים אתכם.
הייתם נותנים לאיזה 'טסלה' לגנוב לכם את הפרנסה עם הפטנטים שלו? אגב טסלה, למי שמתעניין קצת בהיסטוריה, המציא כבר ממזמן דרך לאסוף ולהשתמש באנרגיה בלתי מוגבלת, אתם יכולים לנחש לבד מה עלה בגורלו.
שוב אומר, כל עוד יש נפט מתחת לאדמה אנחנו נמשיך לראות מוצרים מבוססי נפט.
ברגע שייגמר, ימצאו דרך אחרת.
אבל בטח תקראו לי חובב קונספירציות.
Sent from my T5 using Tapatalk