מאיפה קנית את מכנס Dainese parcha d-dry?
עכשיו שהגשם כבר כאן, אלו שיצא להם לרכב ולהרטב, האם הציוד עובד כצפוי? משהו דולף?
מעניין לדעת מה מחזיק ומה לא. שתפו
אני אתחיל עם ההצלחות:
מכנס Dainese parcha d-dry עושה עבודה נהדרת. אני אוהב את זה שזה מכנס עליון שיושב צמוד עם שני רוכסנינם שנפתחים בצורה מלאה בשני הצדדים.
היה נחמד אם הוא היה ממוגן היטב אבל אני מניח שאי אפשר לקבל הכל בחיים.
מעיל revit milburn פשוט מעולה אבל גשם אחד זה לא אינדיקציה מספיק טובה.
האכזבה הגדולה הן כפפות ה-revit summit שהתחילו לדלוף. אני מניח שהן לא נועדו לשרוד יותר משנתיים.
המלצה לכפפות גורטקס שישבו טוב מתחת למעיל?
מאיפה קנית את מכנס Dainese parcha d-dry?
מדדת לפני או שהמרת?
בוקר גשום לאורך 90 קילומטר - הצלחה לציוד.
מכנס - Dainese D-Explorer Gore-Tex Pants
מעיל - Revit Defender Gore-Tex (חורף שלישי בשימוש)
נעליים - Dainese MOTORSHOE D-WP
החורף החלפתי חלפס של בלייד שעבר חמישה חורפים בהצטיינות, בחלפס (עובי בינוני ע"פ הכתוב על האריזה) של red.
על פניו, לא חדרו מים (בכל זאת דנדש), אבל התחושה היא שהוא פחות איכותי, דק יותר, והעדר בטנה פנימית חושפת את הבד העמיד לגשם, והתפרים במיוחד, לשפשופים ולשחיקה.
רכיבת גשם ראשונה על אופנוע, בהחלט שונה מאשר רכיבת חורף על קטנוע (2 חורפים קודמים).
מבחינת ציוד, למרות שיש לי מעיל חורף של לרט ששימש אותי נאמנה בשני החורפים הקודמים, אחרי שבקיץ התחדשתי במעיל של הלד, ממש קשה לי לחזור אחורה למעיל של לרט- הרבה פחות נוח ובעיקר מרגיש הרבה פחות בטיחותי, אולי זה רק בראש. לכן היום (וכנראה בכל שאר ימי השבוע הקרוב) השתמשתי בשילוב של מעיל קיץ של הלד עם חלפ"ס (של ברוש עם ריפוד פנימי) לימים גשומים, ושכבה מחממת מתחת.
לגבי המכנסיים, אותו פטנט שעבד בשנתיים האחרונות, חלפ"ס מעל מכנסי העבודה והמגיני ברכיים.
הנעליים נשארו משנה שעברה- אלפיינסטארס ניו לנד גורטקס המצויינות. יש לציין שהאטימה למים מושלמת (גם אחרי שהתגלה סדק קטנטן בעור באזור בנעל של רגלית ההילוכים). אחרי שנכנסתי במקרה לשלולית שגרמה למיני צונמי שהרטיב לי לחלוטין את הרגליים, למעט שולי המכנסיים שנרטבו כליל, שאר הרגל התחתונה נשארה יבשה לגמרי.
הכפפות (Held Air n Dry) עשו את רכיבת הבכורה שלהם בגשם, ולמרות שבמהלך הרכיבה הייתי בטוח שלא עמדו במטלה, כשהגעתי לעבודה הידיים היו יבשות לחלוטין, שאפו!
בתקווה בסוף השבוע אני אקבל את ציוד החורף החדש שקניתי זה מכבר (חליפת טקסטיל בשני חלקים של הלד- Zorro+Vader), ואז הסיפור יהיה אחרת (חוות דעת תועלה אחרי השימוש) ובתקווה החלפ"ס תועבר לאחר כבוד לאיכסון.
יש המלצות לכפפות עד 300 ש'ח עמידות לגשם?
^^^
מחזק.
החורף הוצאתי לגמלאות זוג rst שנתנו עבודה נאמנה במשך שני חורפים.
הצלחות:
ספידי - המעיל הנוכחי נכנס לשנתו ה4 בערך הבעייה היחידה שלו שהוא התכווץ וכנראה אצטרך לרכוש אחד אחר.
לגבי חלפ"ס כבר 20 שנה עם חליפה 2חלקים של ווינטקס (לא יודע אם המוצר עוד קים בשוק אם כן אני מוכן לקנות).
ערדליים של ספידי סביב 15 שנה ( בשנים האחרונות היו בשימוש מועט יחסית) יש סימנים לבלאי אבל נכון לחורף שעבר עדיין היו שמישות.
מגף XPD שייך לספידי כבר שנה 4 עמיד למיים ושלג.
כפפות בלייד שנה 3 בערך עד לחורף האחרון היו אטומות למים (גם כן שימוש מועט יחסית).
אכזבות:
RST חורפי 2 שכבות לא היה מוצלח במיוחד ובגשמים חזקים כן חדרו מים ( בהשוואה לספידי שיצאתי יבש).
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אני מתעלק על הפוסט בכדי לכתוב כמה טיפים שאולי חלקכם יודעים, כחלק מחייו של יבואן הוא להתמודד עם תקלות של מוצרים בעיקר בחורף.
עם השנים לומדים לזהות את התקלות במוצרים כחלק מפגמים או כחלק משימוש לקוי ואני אסביר.
פגמים במהלך יצור מתגלים ברכיבת הגשם ראשונה ואין על כך מחלוקת (לאחר כמה רכיבות גשומות תגלו) בכל ציוד חורפי.
שימוש נכון בכפפות, שאין גשם ניתן ללבוש מעל המעיל אין בעיה, כאשר יש גשם והכפפה מעל המעיל מן הסתם גשם שנוזל
על המעיל מהכתף לכיוון כף היד יחלחל פנימה ובסופו של דבר היא תירטב בפנים, כאשר היא בפנים קיים סיכוי קטן שייכנסו מים בין בכפפה למעיל בחלק התחתון
ממים שעפים מהכביש (לא כל כך קריטי), עד כאן ב99% מהמקרים זה אינו פגם.
מים שחודרים מכיוון האצבעות וקדימה הן פגומות.
מעילים חשוב לוודא שחזית המעיל רכוסה כהלכה יש לא מעט מעילים שיש להם חלק שאוטם את הרוכסן למנוע חדירת מים וחשוב מאד לוודא את סגירתו כהלכה.
מים שחודרים מהשרוולים מעידים על פגם, נתעכב שניה על שרוולים, כאשר מקפלים מעיל לשים בתא הקטנוע או בארגז בעצם יוצרים לאט לאט "שבר" בקיפול
(כמו שלוקחים חוט ברזל ומכופפים הלוך חזור הוא נשבר) לא מדובר על מעיל בן חודש שזה קורה לו מדובר על מעיל שנניח לאחר כמה חודשי שימוש בחורך יושב מקופל בארון
לאחר שאוכסן כל תקופת החורף בארגז או בתא הקטנוע.
לגבי נעליים או מגפיים לחורף שוב חשוב לוודא רכיסה טובה ולזכור שהליכה באתרי בניה או בשדות או במקומות שלא מיועדים לציוד רכיבת כביש יכול לחדור לסוליה מסמר או משהו חד
וליצור חור שלא תרגישו אבל יגרום למים לחדור.
דבר נוסף שחשוב להבין, כל יצרן מייצר כמה רמות של ציוד חורפי, ציוד עירוני שמיועד בעיקר לרוכבים מרחקים קצרים בגשם וגם בגשם לא אגרסיבי, ציוד אמצע שבדרך כלל יהוה פתרון טוב לרוב רוכבי מידניתו, וציוד קצה שמיועד לאלו שטוחנים מרחקים גם בסופות טורנדו, אל תתבישו לשאול מה יכולת העמידה של אותו מוצר (אני אעלה תמונה בהמשך של תוית כזו)
ההבדל העיקרי הוא ביכולת ספיגת המעיל כמות מים ועמידה בלחץ מים (מהירות הנסיעה מול הגשם)
אני אישית מעדיף להחליף כפפות חורף כל עונה שניה בעיקר בגלל ריח
חורף חם ונעים.
כלבוטקס מיגון ואביזרים הבית היחיד לדו גלגלי שלך
יבואנים ומפיצים של מותגי רכיבה מהמובילים בעולם
DAINESE RST IXON RAMMOUNTS 70D'S
תוספות מבית- GIVI- AKRAPOVITC-RIZOMA-KTECH
קסדות ממיטב היצרנים במבחר גדול
X-LITE-MOMO-SHARK-NOLAN-MT
מערכות מיגון מתקדמות
איתוראן SCOOTER
SMV80 אזעקה עם שלטי LCD המובילה
www.kolbotex.co.il
שוקן 32 תל אביב 03-5051162
בהמשך לכלבוטקס שווה לעשות מיני מדריך לאיפסון מוצרים.
כשחושבים על זה אצלי המעילים בדרך כלל תלויים על קולב במשרד בבית ונדיר שהם מקופלים לתוך ארגז וכו'.
יתכן שזו הסיבה לחיים ארוכים יחסית?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לצערי הניסיון שלי מעיד אחרת לפחות בימים מאוד גשומים, עקב שינויים בתנוחת הישיבה, מזקופה לכפופה, זווית הידיים משתנה במהלך הרכיבה. הפתרון שמצאתי לבעיה שלי הן כפפות שרוול כפול מבית רוויט (REV'IT! Taurus). כפפות אלו גם מגנות מהקור שחודר כאשר שמים את הכפפות מתחת לשרוול המעיל. החיסרון שלהן הוא סרבול נוסף בלבישה שמיתנתי קצת בעזרת הוספת חוטי משיכה לרוכסנים (הטיפ הראשון שלי).
את הטריק של הגנת מים כפולה ראיתי גם במגפיים אבל אף פעם לא הצלחתי להבין למה זה שימושי במגפיים. ואם כבר מדברים על מגפיים אז לאחר 6 שנים של שימוש, הזמן התחיל להראות סימני בלאי על מגפי הדיינזה TRQ גורטקס שלי, הרוכסן נפתח חלקית מעצמו כתוצאה מתזוזות הרגליים שלי (חיסרון של רוכסן אחורי אני מניח) כאשר פתרתי את זה באופן זמני בעזרת תפיסת הרוכסן למגף. חוץ מזה בחורף שעבר רכבתי בימים עם גשם ממש שותף וכאשר הגיעה משאית מולי והעיפה בוכטה של מים עלי משלולית הייתי נרטב בגרביים בחלקים לא הגיוניים (קרה פעמיים) וזה מוזר כי כשאני שם את המגפיים בדלי שום דבר לא חודר.
הטיפ השני שלי לימים ממש גשומים זה להשתמש בחלפס אפילו עם יש מעיל גשם כי המעיל סופח בסופו של דבר את המים (לא נאים לטפטף במשרד) לפכות למעיל רב עונתי. למרות שלפי דעתי המצב מתקיים גם במעילים שהם רק לעונות החורף כיוון שבמעילי חורף אלו השכבה האוטמת מחוברת בצד הפנימי, אבל אני מקווה שאני טועה ומישהוא בפורום זה יתקן אותי, זה אולי אפילו ידרבן אותי לקנות מעיל חורף חדש.
נקודות לפני אחרונה. יש לי כפפת חורף בת 6 שנים (REV'IT! Phantom GTX) מעיל בן 5 שנים (Dainese Talos Gore-Tex) ומגפיים בני 6, הציוד לחורפים לפניהם החזיק במקסימום 2 עונות חורף, אני לא מתחרת שקניתי ציוד זול יותר בתחילת דרכי כי לא ידעתי האם אני יתמיד בתחום, אבל בהחלט משתלם לפי דעתי להשקיע בציוד טוב אם מסתכלים לתווך הארוך.
נקודה אחרונה, אם לבושים טוב ונכון מגיעים יבשים יותר מאשר נוסעי תחבורה ציבורית J
כפפות:
Laret קצרות לא זוכר דגם מדויק, נרטבות מפנים עם גשם שוטף, לא טובות לימים קרים מאוד. (כנראה מחליף אותם אוטוטו)
מגפיים:
Gaerne בנות 3 שנים, דומות מאוד לAQUATECH אך דגם ישן יותר, היו בסדר בחורף הראשון וזהו, בחורף השני הרטיבו קצת את הגרביים בגשם שוטף, וכרגע בגלל הרטבה מקצועית.(גם כנראה קונה חדשות אוטוטו)
מעילים:
Dainese D-Stormer D-Dry - עשה עבודה מצויינת, מחמם ואטום למים, נמכר בגלל קבלת מעיל חדש במתנה.
Helite טורינג, בינתיים אטום למים בצורה מושלמת, מחמם טוב מאוד, אך עדיין לא נכנסנו לחורף האמתי, אז מוקדם מדי לדעת.
מכנסיים:
קניתי כבר פעם שלישית וכנראה אחרונה מכנסיים של RED, הראשון היה בלי בטנה, אטום למים אך נורא קר, השני והשלישי אותו דגם מכנסי RED עם בטנה לא פריקה, מחממת לא רע, אך לא מושלם, בימים קרים מאוד ממש קור כלבים, אטום למים רק כמה רכיבות, השני קיבלתי במסגרת אחריות חשבנו שיש גפם בראשון, השני הרטיב קצת בסוף החורף שעבר, ועכשיו כבר בגשם הזה הגעתי לעבודה כל המכנסיים שלי רטובות, המכנסיים לא חסך בלהזרים לי כמות מכובת של מים פנימה באזור הישבן וקצ מקדימה, פשוט נוראיים.(מוחלף בקרוב)