עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 18

אשכול: התגברות על פחד מפניות

צפייה משולבת

  1. #1

    התגברות על פחד מפניות

    שלום כולם

    אני בטוח שכל רוכב חווה את זה לפחות פעם אחת, אתם נכנסים לפנייה והגוף פשוט מסרב לשתף פעולה, העיניים ננעלות על גדר הבטיחות במקום להביט לתוך הפנייה, הכתפיים קפואות והידיים מחזיקות חזק את הידיות.
    לי זה בא מדי פעם בעיקר בגלל החלקה שחוויתי לפני כשנה וחצי שנגמרה באופנוע מעוך בתוך הגדר ושם נקבע מותו.

    העצה שאני מקבל ממביני עניין היא פשוט לנסוע לאט יותר ולתת לזמן ולנסיון לעשות את שלהם.
    קרה לכם? עבר לכם? יש לכם איזה עצה?
    כמובן שקורס רכיבה בתכנון, רק מחכה לסיים הרצה.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    142
    אני החלקתי בכיכר במהירות של 12.5 קמ"ש לפני יותר מ4 שנים. זה עדיין הדבר שהכי מפחיד אותי. אבל, אחרי קורסי רכיבה (כן אפילו כמה) ותזכורת אקטיבית למה שצריך לעשות בכיכר\פניה, מוריד את הלחץ והופך לריכוז.
    אני ממש מדבר לעצמי בקסדה: מבט, בדיקת אספלט, גז וכו'. זה עובד בשבילי, אפילו אימצתי את השיטה לפניות שבהן אני רוצה לשייף קצת.

    בקיצור, קח כמה צעדים אחורה ותבנה את הכישורים והבטחון מחדש. עם הזמן, כמעט ולא תרגיש את זה (אבל זה גם לא נעלם לדעתי).
    עוד דבר, אני מאמין שאם הייתי בטוח לסיבת ההחלקה (מבין באמת ולא רק מנחש), זה היה סוגר לי את המעגל ומקל משמעותית.

    בהצלחה,
    פבל

  3. #3
    ציטוט נכתב במקור על ידי weref צפיה בהודעה
    אני החלקתי בכיכר במהירות של 12.5 קמ"ש לפני יותר מ4 שנים. זה עדיין הדבר שהכי מפחיד אותי. אבל, אחרי קורסי רכיבה (כן אפילו כמה) ותזכורת אקטיבית למה שצריך לעשות בכיכר\פניה, מוריד את הלחץ והופך לריכוז.
    אני ממש מדבר לעצמי בקסדה: מבט, בדיקת אספלט, גז וכו'. זה עובד בשבילי, אפילו אימצתי את השיטה לפניות שבהן אני רוצה לשייף קצת.

    בקיצור, קח כמה צעדים אחורה ותבנה את הכישורים והבטחון מחדש. עם הזמן, כמעט ולא תרגיש את זה (אבל זה גם לא נעלם לדעתי).
    עוד דבר, אני מאמין שאם הייתי בטוח לסיבת ההחלקה (מבין באמת ולא רק מנחש), זה היה סוגר לי את המעגל ומקל משמעותית.

    בהצלחה,
    פבל
    תודה פבל, אחלה טיפ לדבר לעצמך בקסדה, סוג של check list לפני כל פניה אני אנסה את זה.
    מה לדעתך גרם להחלקה שלך?

    אני מנחש שאצלי הגורם היה נגיעה בברקס קדמי ואיבוד אחיזה. פניה שמאלה תוך כדי ירידה על כביש רטוב. כן, נכנסתי מהר מדי.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2016
    הודעות
    33
    שחחר כידון, תן מבט החוצה מהפניה.
    והכי חשוב - תהיה קר רוח ומרוכז.
    ועוד יותר חשוב!
    קורס רכיבה באחד מבתי הספר בארץ, הדבר הכי טוב שיש.

  5. #5
    הרבה עצות טובות ניתן למצוא בסרטון הבא (באנגלית)
    https://www.youtube.com/watch?v=wwU8My1IBW8
    וגם בזה
    https://www.youtube.com/watch?v=03DG0YqvleQ

    מה שעובד הכי טוב בשבילי זה לשמור על גז חלק, ומבט על הסיבוב / כביש - לאן שתביט - לשם תגיע.
    אל תסתכל מטר לפניך בכביש, אלא תסתכל אל סוף הסיבוב. תרחיב את המבט שלך לתפוס את התמונה כולה ולאו דווקא מה שלפניך.
    אם אתה מתפזר במבטים לכל הכיוונים, תפוס את עצמך (אתה ממש יכול להגיד לעצמך- עיניים קדימה) ותכוון את העיניים לנסוע בנתיב שאליו אתה נוסע.

  6. #6
    ציטוט נכתב במקור על ידי קיפיבןקיפוד צפיה בהודעה
    הרבה עצות טובות ניתן למצוא בסרטון הבא (באנגלית)
    https://www.youtube.com/watch?v=wwU8My1IBW8
    וגם בזה
    https://www.youtube.com/watch?v=03DG0YqvleQ

    מה שעובד הכי טוב בשבילי זה לשמור על גז חלק, ומבט על הסיבוב / כביש - לאן שתביט - לשם תגיע.
    אל תסתכל מטר לפניך בכביש, אלא תסתכל אל סוף הסיבוב. תרחיב את המבט שלך לתפוס את התמונה כולה ולאו דווקא מה שלפניך.
    אם אתה מתפזר במבטים לכל הכיוונים, תפוס את עצמך (אתה ממש יכול להגיד לעצמך- עיניים קדימה) ותכוון את העיניים לנסוע בנתיב שאליו אתה נוסע.
    תודה קיפי

    אהבתי את הערוץ הזה speed and sound
    משהו חדש שלמדתי ממנו - חשיבות של תנוחת ישיבה ואיפה בדיוק מניחים את כפות הרגליים על הרגליות.

    אני על אופנוע חדש וייקח לי זמן להתרגל, לאט לאט וקורס רכיבה באופק, נקווה לטוב.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    142
    רכב עשה רוורס על האופנוע והפיל אותו. בגלל אי זמינות חלקים ומילואים חודשיים לא רכבתי.
    300 מטר אחרי שעליתי עליו מצאתי את עצמי על האספלט.
    חושב שבגלל ההתרגשות הייתי נעול על הכידון ואז החליק האחורי (במהירות 12 קמש), ברגע שעזבתי את הגז האחורי תפס אחיזה וזרק אותי לצד השני

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    Grasshopper AT 2016
    Vstrom 650 2011
    CB250R 2011

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ההמלצה הכי טובה שיש לי (ושהמליצו לך לפני) זה קורס רכיבה, ובעיקר הקורס המתקדם יותר. עשיתי את פרוריידינג 2 לפני שבועיים, והדברים שלמדתי שם שווים יותר מכל הניסיון כביש שצברתי עד כה, בפרט כל נושא הטיפול ('תקיפה') בפניות.
    לקורס הראשון (בלימה, ארגונומיה נכונה ועוד) לקח כמה שבועות להתחיל לחלחל לקופסא, הקורס השני (פניות, פיתולים ומבט נכון) 'נתן בראש' כבר בחזרה הביתה.
    מומלץ ביותר!

  9. #9
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    83
    מעניין אותי אם הקורסים האלו מלמדים משהו שיו-טיוב לא יכול.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    1,126
    ציטוט נכתב במקור על ידי nadav6 צפיה בהודעה
    מעניין אותי אם הקורסים האלו מלמדים משהו שיו-טיוב לא יכול.
    חד משמעית. אתה לא יכול ללמוד רכיבה נכונה מיוטיוב.
    טיפ פה וטיפ שם אבל לא מעבר.
    אני הייתי מתנה את הרשיון בקורסים האלה.

  11. #11
    ציטוט נכתב במקור על ידי סער666 צפיה בהודעה
    חד משמעית. אתה לא יכול ללמוד רכיבה נכונה מיוטיוב.
    טיפ פה וטיפ שם אבל לא מעבר.
    אני הייתי מתנה את הרשיון בקורסים האלה.
    מסכים, אין תחליף לאדם מומחה שמביט בך מהצד ורואה בדיוק מה אתה עושה.
    עם זאת, אפשר ללמוד הרבה מאוד מיוטיוב, טיפ קטן שמאוד עזר לי שקיבלתי מיוטיוב זה להצמיד את העבקים לגוף האופנוע או ל'ברקטים' שנמצאים מעל הרגליות. הרגשתי שינוי אדיר ביציבות שלי על האופנוע, פתאום אני מפעיל הרבה פחות לחץ על הידיות, הגוף הרבה יותר משוחרר ובמקום להתעסק בלנסות לשמור על קו נכון ולתקן את ההיגוי אני רק צריך להביט קדימה והאופנוע שט לאן שאני רוצה.
    נשמע פשוט ואולי מובן מאליו אבל אלה דברים שפשוט לא מלמדים.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי Delirious1989 צפיה בהודעה
    מסכים, אין תחליף לאדם מומחה שמביט בך מהצד ורואה בדיוק מה אתה עושה.
    עם זאת, אפשר ללמוד הרבה מאוד מיוטיוב, טיפ קטן שמאוד עזר לי שקיבלתי מיוטיוב זה להצמיד את העבקים לגוף האופנוע או ל'ברקטים' שנמצאים מעל הרגליות. הרגשתי שינוי אדיר ביציבות שלי על האופנוע, פתאום אני מפעיל הרבה פחות לחץ על הידיות, הגוף הרבה יותר משוחרר ובמקום להתעסק בלנסות לשמור על קו נכון ולתקן את ההיגוי אני רק צריך להביט קדימה והאופנוע שט לאן שאני רוצה.
    נשמע פשוט ואולי מובן מאליו אבל אלה דברים שפשוט לא מלמדים.

    Sent from my T5 using Tapatalk
    צודק בהחלט.
    דרך אגב, בקורסי הרכיבה כן מתייחסים לתפקיד ועבודת הרגליים, ובפרט כפות הרגליים, בדיוק בגלל הסיבות שגילית לבד.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי nadav6 צפיה בהודעה
    מעניין אותי אם הקורסים האלו מלמדים משהו שיו-טיוב לא יכול.
    שחיה נכונה וטובה אתה יכול ללמוד לבד מיוטיוב?

  14. #14
    את כל התיאוריה אתה בהחלט יכול ללמוד מיוטיוב. בערך.
    יכול להיות שתהיה בטוח שהבנת, אבל בעצם הבנת לא נכון. אין אף אחד לידך שיגיד לך אחרת.
    וגם אם באמת הבנת נכון, איך תדע שאתה מיישם את זה נכון?

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי בורקה צפיה בהודעה
    את כל התיאוריה אתה בהחלט יכול ללמוד מיוטיוב. בערך.
    יכול להיות שתהיה בטוח שהבנת, אבל בעצם הבנת לא נכון. אין אף אחד לידך שיגיד לך אחרת.
    וגם אם באמת הבנת נכון, איך תדע שאתה מיישם את זה נכון?
    חריף אתה. ויו-טיוב כן יעזור לו את הבעיות האפשריות שהצגת?
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO