
נכתב במקור על ידי
אביעד אברהמי
אכן, אין יותר סקירות מרוצים ישראליים בפול גז, ויש לזה סיבה: ההתאחדות לא מעוניינת בסיקור עיתונאי מכל סוג, ומערימה קשיים על המדיות.
זה התחיל לפני כחצי שנה, כשההתאחדות מנעה כניסת צלמים למרוצים (כולל צלם מטעם פול גז). בהמשך ההתאחדות הוציאה מסמך שמפרט את הדרישות מהצלמים, שכלל בין היתר אישור כניסה מראש (לגיטימי), אבל גם שכל הזכויות לתמונות שייכות להתאחדות (!) ושההתאחדות תבחר את התמונות שהצלמים צילמו, תחליט אילו תמונות תתפרסמנה ואילו לא, ותקבע את מועד הפרסום. לתנאים כאלה, שלא קיימים בשום מקום בעולם, לא יכולנו להסכים.
בחודשיים האחרונים ההתאחדות ניתקה כל קשר עם המדיות. לא מודיעה על מרוצים, לא שולחת תוצאות, לא כלום, כשהסיבה היא שההתאחדות לא רוצה מדיות שיסקרו מרוצים, בכלל. את כל הפעילות הם העבירו לפייסבוק ולקבוצות וואטסאפ.
אתם יכולים להגיד, ובצדק, שפול גז לא צריכים את ההתאחדות בשביל לסקר מרוצים. פשוט מגיעים למרוץ, מסתובבים, מתרשמים וכותבים סיקור - כמו שעשינו עד עכשיו במשך 15 שנים שפול גז קיים. הטענה הזו כמובן נכונה, אבל היא מובילה אותי לעניין הבא: אם אין שיתוף פעולה מההתאחדות, ויותר מזה - אם ההתאחדות מערימה קשיים על סיקור מרוצים, אנחנו לא נסקר מרוצים.
פול גז מסקר ספורט מוטורי ישראלי מאז יום הקמתו באוגוסט 2002. במשך 15 שנים היינו בכל מרוץ שהתקיים בישראל - אנדורו, מוטוקרוס, סופרמוטו, ראלי, אספלט, קטנועים, אירועים מיוחדים כמו פורמולה ירושלים או הפורמולה באילת - הכל. לא פספסנו מרוץ. רק הדלק ששרפנו במהלך השנים זה עשרות אלפי שקלים ואולי יותר. לרוב המרוצים היינו שולחים 2 אנשים - כתב וצלם, וביום ראשון היה מתפרסם סיקור של המרוץ.
עשינו את זה לא בגלל הטראפיק הגבוה אלא בגלל אג'נדה. רצינו לחשוף את הספורט המוטורי הישראלי ולקדם אותו, כי זה היה חשוב לנו. אם כבר אז להפך - הטראפיק לסיקורי מרוצים ישראליים הוא עלוב בכל קנה מידה. כל מבחן דרכים הכי פשוט קוראים במקרה הפחות טוב פי 100 יותר גולשים מאשר סיקור מרוץ אנדורו - טוב ככל שיהיה. הסיקורים האלה הם שירות לספורטאים, לספונסרים, להתאחדות, וכמובן לספורט עצמו, שבכל זאת נחשף לאורך זמן.
ברגע שההתאחדות הפסיקה לשתף פעולה, עמדנו - לראשונה ב-15 השנים האחרונות - מול צומת. האם להמשיך להתאמץ כדי לסקר מרוצים, למרות הקשיים שההתאחדות מערימה, או פשוט לוותר. היות וכמות הגולשים שנכנסים לסקירות מרוצים היא ממש נמוכה, העדפנו לוותר על סקירות מרוצים ולנצל את הזמן שהתפנה לנו כדי לייצר חומרים מעניינים יותר עבור הגולשים.
אגב, שלא כמו שנאמר פה בשרשור, דווקא התחלנו את העונה - גם באנדורו, גם במוטוקרוס, גם בסופרמוטו ואפילו בטיפוס גבעה. סיקרנו כל מרוץ שהיה בתחילת העונה, עד שההתאחדות החלה להערים קשיים על המדיות ולבסוף עצרה את שיתוף הפעולה.
המפסידים מהמהלך הזה של ההתאחדות הם בראש ובראשונה הספורטאים עצמם, אבל גם הספונסרים שלא מקבלים חשיפה (או שמקבלים חשיפה בפייסבוק, שנעלמת אחרי פחות מיממה), וכמובן הספורט עצמו. לעניות דעתי התיעוד של מרוצים במגזינים, שמאפשרים לאחר מכן אפשרות חיפוש ושליפת כתבות ארכיון, הוא חשוב ביותר, כאמור לכולם. אבל נכון לעכשיו אני מאוד סקפטי לגבי עתיד סיקור המרוצים.