אתה תחליק עם כל אופנוע שיש.
סטטיסטיטת אופנועים קטנים מתרסקים יותר.
או שתקנה תלת גלגלי 150 סמ"ק, או שתשאר עם הסוזוקי בלאנו.
היי, רציתי לקנות cb500x אבל יש בי חוסר ביטחון גדול (החלקתי עם האופנוע האחרון שלי שהיה לפני 4 שנים) ולכן חשבתי לקנות קודם 250 שהוא יותר באיזי ואז אם אתגבר על הפחד ויחזור הביטחון אז ללכת על משהו יותר רציני.
אני 1.90 על 90 ק"ג נסיעות מפתח תקווה לדרום תל אביב וללא נסיעות בסופ"ש (יש אישה וילדים וצריך להיות איתם בסופש).
מה מומלץ מבחינת הגובה והמשקל? בגלל הביטוח ובגלל שזה לא משמעותי מעדיף להישאר ב250 סמ"ק ולא ב300 ומעלה. תקציב 22000 ש"ח ללא ביטוח וציוד.
אתה תחליק עם כל אופנוע שיש.
סטטיסטיטת אופנועים קטנים מתרסקים יותר.
או שתקנה תלת גלגלי 150 סמ"ק, או שתשאר עם הסוזוקי בלאנו.
לגובה כזה - דו"ש בלי ספק!
טוב גם למעבר מעל מראות בפקקי הכרך וסופג מהמורות ושאר תחלואי המע"צ בצורה טובה יותר מאופנועים נמוכים וקצרי מהלך מתלים.
ימאהה WR250 - יש דו"ש ויש סופרמוטו (כנ"ל DRZ - אבל הוא כבר 400 סמ"ק)
אח"כ יש גם להונדה (CRFL) וגם לקוואסאקי (KLX) דו"שים 250.
שלשתם יעשו את העבודה.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
השיקול של ביטוח הוא שיקול לעניין.
השיקול של פחד רלוונטי רק לבחירה בין דו לארבע גלגלי! (זה לא שאתה מדבר כאן על משהו עם מלא Rים בשם...)
אני באותו גובהה ושוקל קצת פחות, דו"שים בנפח 250 היו לי מאוד דחוסים לפרק זמן ארוך, אופנועי ספורט קטנים היו לא נוחים ובסוף הלכתי עם נייקד (שלי ספציפית היה הונדה CBF250 חבוט). הייתי נראה קצת מגוכח עליו אבל הוא עשה את העבודה והיה למען האמת נוח למדי. לא הרגשתי דחוס גם לאחר רכיבה מאוד ארוכה בקצב של 90-100 קמ"ש.
אז מה בכל זאת? לא רוצה להיראות מגוחךמאיזה גובה מושב זה כבר נורמלי?
אין שום הצדקה לקנות 250, אלא אם אתה מחפש כלי תחבורה עירוני-פרברי נטו, ללא שום יומרות נוספות.
אבל, יש כאן יוצא דופן.
דו"ש 250 ראוי - יכול לשמש ככלי תחבורה עירוני מעולה, ויתן לך ערך מוסף בדמות אפשרות לטיולים בשטח קל-בינוני.
אם זה הכיוון, ואתה בחור גבוה - לך על ה WR250R. הוא מספק ביצועים סבירים לגמרי בכביש ובשטח, קל לשליטה ומאוד אמין.
במחיר שבו הוא נמכר כיום, הוא אפילו שווה קניה כחדש.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
כאמור קניתי כבר 500 אבל חשבתי קודם ללמוד ולחזק את הביטחון |בעזרת" כלי חלש יותר. לדעתכם זה טיפשי ואפשר ישר להתחיל מ-500? הרבה ראיתי שהתחילו עם 250 כמו ג'וירייד ואז שדרגו.
בזבוז כסף. קח 500. לי 250 פשוט לא הספיק לי לבין-עירוני, היה חלש לעקיפות ולטיולים שבהם הייתי צריך לחצות מרחקים ארוכים בכבישים מהירים כמו 2/4. מהר מאוד עליתי ל-500 ואני שם כבר שנה וחצי.
1. ג'וירייד קיים בנפחים 125 ו-200.
2. ג'וירייד הוא קטנוע ולא אופנוע. חשבתי שמדברים על אופנועים.
3. איך נסיעה על כלי חלש משפרת את הביטחון? מדברים על זה הרבה בפורום, רק שאני לא מצליח להבין איך זה עובד.
נגיד - אתה נוסע 120 בכביש 5. יוצא לעקיפה, ורכב מאחור מהבהב עם האורות ונצמד אליך.
אתה מסובב את הידית הימנית, ומגלה שהיא לא מסתובבת יותר. אתה מסובב אותה עם יותר כוח, כשאתה כבר "דוהר" ב-125, ותולש את הידית בית מתגים הימני.
ברגע הזה, אתה מקבל +100 לביטחון ו +50 לניסיון הכביש. עכשיו, אתה יכול לרכוש קטנוע 400, כדי לקנות אחריו אופנוע 500, כדי לקנות אחריו אופנוע 650, אבל עד 80 כ"ס.
הבנתי נכון את הקשר בין הנפח הקטן לבניית הביטחון?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
חשבתי שאופנוע 250 נותן לתרגל את נושא הפניות, בלימות וכו ביתר קלות מאשר אופנוע 500 סמק. האם טעיתי? ברור שלבן עירוני הוא פחות מתאים.
אתה באמת רוצה לשמוע את דעתי?
אם כן, קבל אותה.
הטריק באופנועים (ובחיים בכלל) הוא להימנע מהקיצון, ולבחור את מה שמתאים עבורך אישית.
לעלות על R1 ללא ניסיון רכיבה - זה קיצון שנוטה להיגמר רע.
להתחיל מ-125 ו"להתקדם" ל-200 כי אתה "מפחד מהכוח" זה קיצון אחר.
שניהם מטומטמים בעיניי.
אני מסכים, שלרוכב מתחיל יותר כל ללמוד על כלי נשלט. השאלה היא, איפה עובר הגבול בין כלי נשלט ללא נשלט?
זה אישי מאוד. כדי להדגים, אקח שני מקרים שונים בעליל - בחורה צנומה בגובה 1.55, וגבר בגובה ממוצע+, שרירי, במשקל של +\- 80 קילו.
1. משקל. ככל שהאופנוע כבד יותר, כך הוא מציב דרישות גבוהות יותר לשליטה ביציבות, ודורש יותר כוח כדי להיכנס לפניה.
מתי האופנוע כבד מידי עבורך אישית כמתחיל?
לבחורה צנומה, כל אופנוע ירגיש כבד. כדאי ללכת על הכלים הקלים ביותר. CBR125, נינג'ה 250SL, דיוק 200. סדרת ה-500 של הונדה כבר תהיה "יותר מדי" במקרה הזה.
הגבר המדובר, באותה רמת לחץ של בחורה על CBR125 אתה יכול להרשות לעצמך כל אופנוע 500-600, ששוקלים סדר גודל של 170-180 קילו לפני נוזלים.
2. גובה מושב. ככל שהאופנוע גבוה יותר, כך קשה יותר להגיע עם 2 רגליים לרצפה, בייחוד אם אתה מאותגר גובה. סובייקטיבית, האופנוע מרגיש כבד יותר, כי מרכז המסה נמצא רחוק יותר מהרצפה.
לבחורה - כדאי להתחיל מהכלים הנמוכים (גובה מושב עד 780 מ"מ, נניח), וצרים (יש כלים עם מושב נמוך, שמאתגרים במימד הרוחב כי הם דורשים פיסוק משמעותי).
הבחור, כעיקרון, לא מוגבל בגובה הכלי. עדיף להחריג כלים שהם גם גבוהים וגם כבדים לאופנוע ראשון, דוגמאת האדוונצ'רים הגדולים, או אופנועי שטח גבוהים וכבדים יחסית (ק.ט.מ אינדורו 690, הסקוורנה 701 ודומיהם). אם הבחור יילך על כלי לא גבוה ולא כבד במיוחד (דוגמאת נינג'ה 300, CBR500, SV650) הוא יסתדר ביתר קלות מאשר הבחורה שלנו, שנלחמת עם הדיוק 200.
3. קלות תפעול. רוכב מתחיל צריך ללמוד הרבה דברים בזמן קצר, ולכן תפעול אינטואיטיבי וקל מוריד מכאב הראש. כך למשל, הגוצי V7 למרות שהוא נמוך ולא חזק במיוחד, יכול לאתגר את המתחיל בתפעול מעט גס ונוקשה, ולבקש יד מיומנת בעבודת הקלאץ', העברות ההילוכים וביצוע היגוי.
אופנוע ספורט-600 (אני מדבר על אופנועי ספורט אמתיים, דוגמאת ה-R6) קשה לתפעול במובן אחר - תנוחת הרכיבה מאוד קרבית, תגובות האופנוע בבלימה, פתיחת גז או היגוי חדות ולא צפויות עבור רוכב מתחיל. לכן ממולץ בחום להתרחק מכלים כאלה בשלבים הראשונים.
רוב אופנועי הביניים המודרניים קלים לתפעול, ואני מאמין שלנינג'ה 300 אין כאן יתרון על פני SV650, למשל. אותה ליגה.
4. אופי "מתפרץ".
הרוכב המתחיל לרוב עושה טעויות בתפעול, כגון זריקת קלאץ', העברת הילוכים לא חלקה, ויסות לא טוב של עוצמת הבלימה ועוד.
כמובן, שאלה הרגלים מגונים שיש לעקור כמה שיותר מוקדם. עם זאת, כדי להשאיר מרווחי ביטחון גדולים יותר, כדאי להימנע מכלים שנועלים קדמי עם אצבע אחת על המנוף, מחליקים אחורי בפתיחה לא זהירה בכל הילוך וכל סל"ד וכו'. בקיצור - להמנע מאופנועי ספורט וליטרים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual