תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: כדאיות כלכלית לסטודנט - להשאר על GS500 או לעלות ל-SV650 ישן?

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    כדאיות כלכלית לסטודנט - להשאר על GS500 או לעלות ל-SV650 ישן?

    אהלן חברים.
    אני סטודנט שנה א' כרגע, כל התואר לפניי, כרגע רוכב על סוזוקי GS500 קרוב לשנה וחצי. האופנוע לאחר יישור קו רציני, ובמצב מאוד שמור שבקלות יכול להספיק לי ל-3 שנות הלימודים בתחזוקה נכונה, היות שרוב רובם הגדול של הליקויים ובלאי השנים הוחלפו כבר בחדשים, אז נוצר מצב שחלק לא קטן מהאופנוע מכנית הוא חדש לגמרי.
    האופנוע עושה בעקרון את כל מה שאני צריך - נסיעות ללימודים ולעבודה, סידורים בעיר, גיחות לערים שכנות לחברים, נסיעות למשפחה בצפון, טיולי סופ"ש מזדמנים, גיחות להרים, נסיעות עם בחורות בהרכבה - האופנוע עושה הכל מהכל ללא בעיה מסויימת, מאיץ מהתנועה לפני כולם וזריז וכיפי בפקקי העיר כקטנוע.

    המחשבות על ה-SV צצו משום-מקום. עשיתי שיעורים לרשיון A על יוסאנג קומט 650, שלמרות שרכבתי בחיי על הרבה אופנועים (מ-4 בשורה עצבני לווי-טווין אמריקאי וסופרמוטו איטלקי מהנה בטירוף לקטנועים פשוטים) - בחיים לא היה מנוע שהעלה לי חיוך כמו שהווי-טווין הספורטיבי הזה העלה לי. ה-SV ממה שהבנתי הוא GS על סטרואידים, מנוע מפמפם מסל"ד נמוך, מושך בצורה מטורפת קדימה (ממה שניסיתי עם היוסאנג - מאוד מהיר ביחס ל-GS). מנוע מוכח כאמין מאוד, נמכרים במחירי רצפה בדגמים הישנים.

    בגדול, אני אוכל לקבל כ-15-16 אלף ש"ח על ה-GS (כן, אני רציני לגמרי, ראיתי במצב פחות טוב הולכים ב-15-17 בזמן האחרון), ה-SV650N הישנים נמכרים ב-18-20 אלף. אז אלוהים יודע מה יכלול יישור הקו - ממיישרי זרם, שיפוצי בולמים, מערכות חשמל, רדיאטור וחלקיו, הזעות במנוע, ועד בלאי טבעי כמו צמיגים, שרשרת וגלג"ש, רפידות בלם ודיסקים...אני בקלות יכול למצוא את עצמי משקיע עוד 4000-5000 ש"ח בנוסף כדי להביא למצב של נסיעה יומיומית תקינה, וזה עוד לפני המנוע שאלוהים יודע מה עבר עליו וכמה יסחב, ועוד לפני כל הצביעה שאני מתכנן לו, הכידון, האגזוז, שפצורים שונים...בקלות בנוסף למחיר האופנוע הנוכחי אני יכול להגיע לעוד 15 אלף ש"ח. ל-GS רוצה לעשות קוסטומיזציה, רוצה מאוד, פשוט האופנוע במצב כל כך מקורי שחבל לי עכשיו לקחת ולצבוע את השלדה והמיכל והפלסטיקה ולשים אגזוז ולהתחיל לשחק עם הדיזות ופילטרי האוויר כי כאלו יש ביד 2 כמו זבל ומחירם בהתאם, המקוריות שומרת על האופנוע ועל ייחודיותו וערכו... אבל באיזו תמורה? שבה אני יותר מרוכז באיך לשמור על האופנוע מקורי מאשר להתאים אותו למה שאני רוצה ממנו, ומחפש לקנות אופנוע גדול יותר אך פחות שמור כשיש לי אופנוע מעולה שנוסע ועושה את העבודה? יש פה הגיון איפושהו? אולי פשוט להגיד פאק איט ולהתחיל לעבוד על ה-GS? (יהיה לי את האופנוע של אבא שלי להתניידות יומיומית כשהאופנוע מושבת לצביעה וכו').

    אשמח לקצת מילות חוכמה בנושא.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    לגבי המחיר של ה-GS, אתה חי בסרט.
    אני מכרתי לפני 3 שנים GS אחרי יישור קו מלא (מכאני וקוסמטי), עם ק"מ סביר, מאושר ל-A1 (כשזה רק נכנס, וזה היה "האופנוע החזק בקטגוריה") - ב-15.5.
    לקח לי חודש למצוא קונה (שלדעתי, רוכב על האופנוע עד היום).
    מחיר ריאלי ל-GS טוב עומד כרגע (לדעתי האישית) על 10-12. מעל 15 אתה נכנס לקטגוריה של הדיוקים 390 בני כמה שנים והנינג'ות 300, שנותנים ביצועים שלא נופלים מהעז, חדשים ממנה בעשור ומגיעים עם שליש מהקילומטראז'.

    לשאלתך לגבי כדאיות ההחלפה - כן, כדאי, אם יש לך את התקציב ותמצא SV במצב טוב מאוד עד מעולה (שיפוץ ל-SV יהיה יקר ומורכב יותר מהעז - אל תתפתה לקנות אופנוע עייף בזול!).
    עלויות התחזוקה יעלו בסכום זניח, צריכת הדלק בערך זהה, האופנוע עצמו יהיה חדש יותר וייתן ביצועים הרבה יותר טובים - מכל הבחינות. מהירות השיוט, המתלים, ההיגוי - הכל יהיה רמה אחת לפחות מעל העז.
    סביר להניח שגם תקבל קצת פחות בעיות זקנה (כל עוד תבחר את הכלה בקפידה ובלי להתקמצן).
    בקיצור - לך על זה, אם יש תקציב. אם אין - העז תעשה לך עבודה עוד הרבה שנים, כל עוד תכבד את המגבלות שלה ולא תדרוש מהאופנוע יותר מדי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #3
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    תשמע, אני רק אניח את זה כאן.
    בתקציב שלך נכנס לך ורדרו 1000.
    מאפס למאה בפחות מארבע שניות ולהירדם משעמום ב150.
    אבל אופנוע סולידי.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    שאלת על כדאיות כלכלית לסטודנט...
    כדאיות כלכלית אין בהחלפת אופנוע שעובד באופנוע יקר יותר שלא יעבוד וידרוש יישור קו. בכלל אין.
    ואז זה מחזיר אותנו לשאלה - כמה אתה מרוויח בחודש בתור סטודנט והאם ההוצאות שתתחיל להוציא עכשיו לא יביאו אותך למקום לא טוב מבחינת לימודים, ואיך זה ישפיע.
    תענה על השאלות הנ"ל לעצמך בכנות, תראה מה יוצא.

  5. #5
    Member הסמל האישי של rider
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    335
    מסכים עם ג'ק, לא חושב שכדאי להחליף אופנוע עובד וטוב באופנוע שהוא הימור. תמתין את שלושת השנים הבאות לפני החלפה.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    תודה על התגובות.
    בגדול, האופנוע הבא הוא בגדר מחשבות בלבד, שגם אם יתממשו - זה יקרה לכל המוקדם בקיץ הקרוב (פשוט כי יהיה לי זמן פיזית למכור אופנוע, להתעסק עם קונים, לחפש כלי חדש ולהשביתו לזמן מה כדי ליישר קו). גם מבחינה תקציבית מדובר על best case scenario היות וכרגע זה ממש לא בסדר העדיפויות שלי.

    KKatkov - העניין הוא שאין לי בלאי של השנים. כל מה שהיה בלוי כשקניתי את האופנוע וכל הבלאי של הק"מ טופל והוחלף בחלפים חדשים. בין היתר - מיישר זרם, מצבר, סלילים, קוילים, מכסי פלאג, שיפוץ בולמים, החלפת שמן בלמים, שרשרת טיימינג חדשה...וזה לא כולל את העובדה שכל הדברים שצריך להחליף מדי פעם כמו גלג"ש/שרשרת וצמיגים ורפידות בלם גם במצב חדש. שב וסע על האופנוע. מכנית - האופנוע ברובו 2016-17. ואני לא חי בסרט, אלו המספרים שהוצעו לי בכל פעם שנשאלה השאלה אם רוצה למכור ונענתה בשליליות.

    אני רואה את ההגיון שלכם חברים, נשאיר את האופנוע הבא כאופציה לעתיד ונתרכז בעוד דברים בחיים (לימודים, חיי חברה וכו', דברים שגם צריכים השקעה כספית)

  7. #7
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    אתה מדבר על האופנוע מתוך סנטימנט.
    סנטימנט זה כמו ביטקויין.
    בעל ערך על הנייר, אי אפשר ללכת איתו למכולת.
    אתה צריך להבין, שהאופנוע הזה מעולם לא היה מה שאתה רואה בו.

    אם בא לך לצבוע ולנסר - תעשה את זה.
    בעולם האמיתי הוא לא ימכר במה שאתה חושב שהוא ימכר.
    אז כבר תעשה מה שתרצה לפי איך שתרצה.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    אברי, אני מוכן לתת לך חצי טון סנטימנטים עבור כמה ביטקויינים.
    פות''ש, אם האופנוע במצב טוב, לדעתי הכי נכון כלכלית מבחינתך זה להישאר איתו. כל כלי אחר יעלה לך יותר.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    אתה מדבר על האופנוע מתוך סנטימנט.
    סנטימנט זה כמו ביטקויין.
    בעל ערך על הנייר, אי אפשר ללכת איתו למכולת.
    אתה צריך להבין, שהאופנוע הזה מעולם לא היה מה שאתה רואה בו.

    אם בא לך לצבוע ולנסר - תעשה את זה.
    בעולם האמיתי הוא לא ימכר במה שאתה חושב שהוא ימכר.
    אז כבר תעשה מה שתרצה לפי איך שתרצה.
    אני רואה את ההגיון במה שאתה אומר.
    מצד אחד, אני לא רוצה לצבוע כי האופנוע נראה מקורי לחלוטין, מצד שני - מקורי תקציבי בן 15 שנה, מתחילות להופיע נקודות חלודה פה ושם על השלדה (מטפל ככל האפשר אבל כשהצבע יורד בנקודה מסויימת זה עניין של זמן). הדבר האירוני הוא שבמידה ואני אשאר עם האופנוע (וסביר להניח שזה מה שיקרה אחרי הכל) אני פשוט אצבע בכל מקרה כי לרכב על כלי מחליד לא כל כך מתחשק לי.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2017
    הודעות
    71
    תשמע, גם אני סטודנט וגם אני משועמם רצח כבר מהכלי הקטן, התקציבי והאמין שלי (CBR250).
    נראה שאתה אוהב את ההתעסקות ובא לך הרפתקה, לי פשוט חסר כוח..
    כנראה שהכי כדאי לנו למצוא תחביב זול יותר שיעסיק אותנו לשנים הקרובות. הכסף נעלם הרבה יותר מהר ממה שאתה מדמיין תוך כדי הסמסטר.

אשכולות דומים

  1. כדאיות רכישה SV1000S
    על ידי Mill3r בפורום כללי
    תגובות: 20
    הודעה אחרונה: 11-09-2016, 17:46
  2. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-08-2016, 00:33
  3. כלי ראשון לסטודנט
    על ידי elielbob בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 22-08-2016, 19:56
  4. אופנוע וכדאות כלכלית
    על ידי bari850 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 10-05-2016, 15:59
  5. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 07-10-2015, 09:20

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO