עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 26

אשכול: קושי בהעברת הילוכים בימאהה R1

  1. #1
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149

    קושי בהעברת הילוכים בימאהה R1

    שלום.
    זקוק ליעוץ והכוונה.
    האופנוע ימאהה R1 שנת 2001. לפני כחודשיים שמתי לב שלפעמים בהילוך גבוהה (5-6) עם פתיחת מצערת עד הסוף הטורים עולים מיד, אבל התגובה מגיעה לאחר שניה. אז לאחר התיעצות עם חבר הזמנתי קיט רפידות קלאץ' EBC SRK65 שהיה במבצע אז ועלה רק 132$ מכאן:

    https://www.speedaddicts.com/motorcy...utch-set-srk65

    אך לפני שהזמנתי שמתי לב להערה: Not compatible with fully synthetic oil. שמתי לב שהערה גם קיימת אצל הרוב מוכרים באיביי.
    כתבתי מכתב ל-EBC לאמת את הדברים, כי לא מצאתי מידע באתר היצרן. משם קיבלתי תשובה הבאה:

    The fibers are able to be used with well known brands that have high viscosity & is rated for motorcycle use like AMS-OIL, MOBIL-1 etc.
    Our CK fibers are recommended to use standard oil.

    לא נרגעתי וציינתי שאני משתמש בשמן Castrol Power1 R 10w50 ושאלתי אם בסדר. הנציג אישר לי שזה בסדר. רק אז קניתי את הקיט.
    לפני חודש הרכבתי את הרפידות ודיסקיות (חוץ מאחת קטנה שיושבת בפנים נעולה בחישוק), כאשר נתתי לרפידות להספג בשמן יותר מיממה לפני הרכבה.
    גם את קפיץ הדיאפרגמה החלפתי לחדש שבא עם הקיט. עבדתי לפי ספר יצרן עם מד מומנט וכו'. את השמן החלפתי לפני חודשיים ומכיוון "שחבל לזרוק", הורדתי וסיננתי דרך פילטר אויר ובסוף הרכבה מלאתי בחזרה.
    הכל עבד טוב אם להתעלם לרגע מכבל קלאץ מתוח עד הסוף (הוזמן כבר חדש). נהניתי חודש שלם ואז לפני שבוע התחילו הצרות:

    1. כאשר אופנוע קר (לאחר התחממות עד 41 מעלות) משלב לראשון, הוא נכבה. בהתחלה חשדדתי בקפיץ של רגלית צד, אבל זה לא קורה כשטמפרטורה גבוהה יותר באמצע הדרך.

    2. במהלך עצירות (בצמתים למשל) לא ניתן להעביר מראשון לסרק אם המנוע עובד. פשוט בלתי אפשרי. ברגע שמכבים מנוע, ההילוך חוזר לסרק בקלות.

    3. בכלל העברת הילוכים נהיתה קשה מאוד

    4. עניין החלקות בהילוכים גבוהים חזר. זאת אומרת שהטורים עולים והתגובה מאחרת לבוא.

    אני מנסה להבין אם טעיתי במשהו, אם פספסתי משהו. לא הגיוני שהקלאץ' החזיק מעמד רק חודש שעישתי איתו אולי 800 קמ. מה קורה פה?
    מבקש עצה ושאל בעיקר מה לעשות הלאה?

    תודה לעונים.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    "אם להתעלם לרגע מכבל קלאץ מתוח עד הסוף"
    הוחלף?
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  3. #3
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    יגיע בשבוע הבא אז יוחלף.
    כנ"ל קפיץ רגלית צד.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    אני מקווה בשבילך שהזמנת מקורי. אם הזמנת תחליפי, תזמין מקורי. אם הכבל לא במצב טוב ומתוח עד הסוף מן הסתם שיהיה לך בעיות בהעברת הילוכים
    באופנוע שלי החלפתי גם ידית ותושבת

    Sent from my SM-A520F using Tapatalk

  5. #5
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    אכן הוזמן מקורי. ידיות הוחלפו גם לא מזמן ל-ASV F3.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dada צפיה בהודעה
    יגיע בשבוע הבא אז יוחלף.
    כנ"ל קפיץ רגלית צד.
    שים לב להעביר את הכבל בדיוק במקום שעבר הקודם...
    תעדכן אחרי ההחלפה
    בהצלחה.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  7. #7
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    ציטוט נכתב במקור על ידי R86 צפיה בהודעה
    שים לב להעביר את הכבל בדיוק במקום שעבר הקודם...
    תעדכן אחרי ההחלפה
    בהצלחה.
    אומנם לא נראה מסובך להעביר כבל קלאץ', אבל עוד לא בדקתי שהנוכחי עובר כמו שצריך. אני הרי לא יד ראשונה והכלי ככל הנראה סבל ממחסור ביחס חם ואהבה.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אם כבל הקלאץ' היה מתוח עד הסוף ואף פעם לא השתחרר באופן מלא - יש מצב ששרפת את הרפידות החדשות גם כן.
    זה שהכבל מתוח, יכול להסביר את ההחלקה - אבל לא את הקושי בהעברת ההילוכים. הקושי אומר שהקלאץ' לא מוציא את המנוע משילוב - שזה לרוב תוצאה של דיסקיות קלאץ' מעוותות, וזה גם כן קורה מחימום היתר של הקלאץ'.

    בקיצור, תתכונן לעוד סט קלאץ', אבל עד אז תסדר את הכבל.
    אם יש לך דיסקיות מהסט הישן - תבדוק אם הן ישרות, אם כן - תוכל לנסות לשים אותן במקום החדשות.

  9. #9
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    הבנתי. תודה.
    עדיין מחכה לכבל.
    אבל זה הגיוני שרפידות/דיסקיות חדשות הלכו תוך חודש?

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אם הן תמיד היו עם קצת תנועה - כן, יכול להיות.

  11. #11
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    לא הבנתי. מה תמיד בתנועה? זה קיט חדש שהרכבתי לפני חודש.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אם הקלאץ' לא משתחרר עד הסוף - הכבל אף פעם לא רפוי לגמרי, אלא תמיד קצת מתוח - זה אומר שהלחץ בין הדיסקיות לרפידות אינו 100%, ואז תחת מכות גז או סתם במהירות גבוהה (כשההתנגדות לתנועה גבוהה) הן יכולות להחליק אחת על השניה. כשהן מחליקות - נוצר חום מקומי. אם הן מחליקות יותר מדי - אז נוצר יותר מדי חום והשמן לא יכול לפנות את כל החום הזה, וזה מה שגורם לדיסקיות להתעוות עם הזמן - מחזורים של חום גבוה מאוד.

  13. #13
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    עכשיו ברור לי.

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  14. #14
    Member הסמל האישי של Dada
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    הודעות
    149
    אתמול קיבלתי והתקנתי את הכבל קלאץ' החדש. מסתבר שזאת לא בעיה של הכבל, כי גם החדש הרגיש משוחרר מידי ונאלצתי למתוח אותו גם עד הסוף בישביל להצליח להעביר הילוך.
    אני חושב שבעיה בחלק שאותו הכבל מושך - pull lever. כאשר הרכבתי את המכסה בעת החלפת הרפידות ביצעתי מירכוז (allignment) בין שני נקודות המסומנות על ה-lever ועל ה-shaft. אבל אני מרגיש שעוד רבע סיבוב אחורה יסדר את "עודף" הכבל. יתכן שבעבר מישהו התעסק עם זה והרכיב לא נכון?
    חשבתי בישביל לא לפרק שוב את כל המכסה, להוציא רק את ה-pull lever (מסומן מס' 2 בשרטוט) ולתת לו עוד רבע סיבוב. מה דעתכם?

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אם אני זוכר נכון, כי זה היה ממש מזמן - יש דרך מאוד טבעית אך לא נכונה להרכיב את הקלאץ' של R1, ואז מקבלים קלאץ' שלא לגמרי מפריד. תנסה לעבור על זה עוד פעם, לראות אם ההרכבה עצמה נכונה.

אשכולות דומים

  1. נזילת שמן מהמצמד בימאהה R1
    על ידי Dada בפורום פורום טכני
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 04-09-2017, 08:12
  2. בעיה בהעברת הילוכים - Z250
    על ידי Teac1455 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-02-2017, 07:22
  3. רגלית לא חוזרת למקום בהעברת הילוכים (DRZ 2005)
    על ידי DRUZI בפורום פורום טכני
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 24-04-2016, 10:45
  4. בעיה בהעברת הילוכים cbr125
    על ידי jeniav בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 16:06
  5. בעיה בהעברת בעלות
    על ידי amitg בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 18-06-2015, 18:19

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO