"אם להתעלם לרגע מכבל קלאץ מתוח עד הסוף"
הוחלף?
שלום.
זקוק ליעוץ והכוונה.
האופנוע ימאהה R1 שנת 2001. לפני כחודשיים שמתי לב שלפעמים בהילוך גבוהה (5-6) עם פתיחת מצערת עד הסוף הטורים עולים מיד, אבל התגובה מגיעה לאחר שניה. אז לאחר התיעצות עם חבר הזמנתי קיט רפידות קלאץ' EBC SRK65 שהיה במבצע אז ועלה רק 132$ מכאן:
https://www.speedaddicts.com/motorcy...utch-set-srk65
אך לפני שהזמנתי שמתי לב להערה: Not compatible with fully synthetic oil. שמתי לב שהערה גם קיימת אצל הרוב מוכרים באיביי.
כתבתי מכתב ל-EBC לאמת את הדברים, כי לא מצאתי מידע באתר היצרן. משם קיבלתי תשובה הבאה:
The fibers are able to be used with well known brands that have high viscosity & is rated for motorcycle use like AMS-OIL, MOBIL-1 etc.
Our CK fibers are recommended to use standard oil.
לא נרגעתי וציינתי שאני משתמש בשמן Castrol Power1 R 10w50 ושאלתי אם בסדר. הנציג אישר לי שזה בסדר. רק אז קניתי את הקיט.
לפני חודש הרכבתי את הרפידות ודיסקיות (חוץ מאחת קטנה שיושבת בפנים נעולה בחישוק), כאשר נתתי לרפידות להספג בשמן יותר מיממה לפני הרכבה.
גם את קפיץ הדיאפרגמה החלפתי לחדש שבא עם הקיט. עבדתי לפי ספר יצרן עם מד מומנט וכו'. את השמן החלפתי לפני חודשיים ומכיוון "שחבל לזרוק", הורדתי וסיננתי דרך פילטר אויר ובסוף הרכבה מלאתי בחזרה.
הכל עבד טוב אם להתעלם לרגע מכבל קלאץ מתוח עד הסוף (הוזמן כבר חדש). נהניתי חודש שלם ואז לפני שבוע התחילו הצרות:
1. כאשר אופנוע קר (לאחר התחממות עד 41 מעלות) משלב לראשון, הוא נכבה. בהתחלה חשדדתי בקפיץ של רגלית צד, אבל זה לא קורה כשטמפרטורה גבוהה יותר באמצע הדרך.
2. במהלך עצירות (בצמתים למשל) לא ניתן להעביר מראשון לסרק אם המנוע עובד. פשוט בלתי אפשרי. ברגע שמכבים מנוע, ההילוך חוזר לסרק בקלות.
3. בכלל העברת הילוכים נהיתה קשה מאוד
4. עניין החלקות בהילוכים גבוהים חזר. זאת אומרת שהטורים עולים והתגובה מאחרת לבוא.
אני מנסה להבין אם טעיתי במשהו, אם פספסתי משהו. לא הגיוני שהקלאץ' החזיק מעמד רק חודש שעישתי איתו אולי 800 קמ. מה קורה פה?
מבקש עצה ושאל בעיקר מה לעשות הלאה?
תודה לעונים.
"אם להתעלם לרגע מכבל קלאץ מתוח עד הסוף"
הוחלף?
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
אני מקווה בשבילך שהזמנת מקורי. אם הזמנת תחליפי, תזמין מקורי. אם הכבל לא במצב טוב ומתוח עד הסוף מן הסתם שיהיה לך בעיות בהעברת הילוכים
באופנוע שלי החלפתי גם ידית ותושבת
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אם כבל הקלאץ' היה מתוח עד הסוף ואף פעם לא השתחרר באופן מלא - יש מצב ששרפת את הרפידות החדשות גם כן.
זה שהכבל מתוח, יכול להסביר את ההחלקה - אבל לא את הקושי בהעברת ההילוכים. הקושי אומר שהקלאץ' לא מוציא את המנוע משילוב - שזה לרוב תוצאה של דיסקיות קלאץ' מעוותות, וזה גם כן קורה מחימום היתר של הקלאץ'.
בקיצור, תתכונן לעוד סט קלאץ', אבל עד אז תסדר את הכבל.
אם יש לך דיסקיות מהסט הישן - תבדוק אם הן ישרות, אם כן - תוכל לנסות לשים אותן במקום החדשות.
הבנתי. תודה.
עדיין מחכה לכבל.
אבל זה הגיוני שרפידות/דיסקיות חדשות הלכו תוך חודש?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אם הן תמיד היו עם קצת תנועה - כן, יכול להיות.
לא הבנתי. מה תמיד בתנועה? זה קיט חדש שהרכבתי לפני חודש.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אם הקלאץ' לא משתחרר עד הסוף - הכבל אף פעם לא רפוי לגמרי, אלא תמיד קצת מתוח - זה אומר שהלחץ בין הדיסקיות לרפידות אינו 100%, ואז תחת מכות גז או סתם במהירות גבוהה (כשההתנגדות לתנועה גבוהה) הן יכולות להחליק אחת על השניה. כשהן מחליקות - נוצר חום מקומי. אם הן מחליקות יותר מדי - אז נוצר יותר מדי חום והשמן לא יכול לפנות את כל החום הזה, וזה מה שגורם לדיסקיות להתעוות עם הזמן - מחזורים של חום גבוה מאוד.
אתמול קיבלתי והתקנתי את הכבל קלאץ' החדש. מסתבר שזאת לא בעיה של הכבל, כי גם החדש הרגיש משוחרר מידי ונאלצתי למתוח אותו גם עד הסוף בישביל להצליח להעביר הילוך.
אני חושב שבעיה בחלק שאותו הכבל מושך - pull lever. כאשר הרכבתי את המכסה בעת החלפת הרפידות ביצעתי מירכוז (allignment) בין שני נקודות המסומנות על ה-lever ועל ה-shaft. אבל אני מרגיש שעוד רבע סיבוב אחורה יסדר את "עודף" הכבל. יתכן שבעבר מישהו התעסק עם זה והרכיב לא נכון?
חשבתי בישביל לא לפרק שוב את כל המכסה, להוציא רק את ה-pull lever (מסומן מס' 2 בשרטוט) ולתת לו עוד רבע סיבוב. מה דעתכם?
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
אם אני זוכר נכון, כי זה היה ממש מזמן - יש דרך מאוד טבעית אך לא נכונה להרכיב את הקלאץ' של R1, ואז מקבלים קלאץ' שלא לגמרי מפריד. תנסה לעבור על זה עוד פעם, לראות אם ההרכבה עצמה נכונה.