ערב טוב.
בימים אלו שהטמפרטורות צונחות קורה לי לא מעט שלאחר שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה
פתאום יורד קו על הצג, לפעמים גם אחרי 20 דקות ויותר.
האם זה אומר שיש להתנהג בהתאם עם הגז למצב החדש?
ערב טוב.
בימים אלו שהטמפרטורות צונחות קורה לי לא מעט שלאחר שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה
פתאום יורד קו על הצג, לפעמים גם אחרי 20 דקות ויותר.
האם זה אומר שיש להתנהג בהתאם עם הגז למצב החדש?
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'
טמפ' המנוע (או ליתר דיוק נוזל הקירור) נמצאת בשינוי מתמיד, נעה בין נקודת סגירת התרמוסטט (באזור 70-80 מעלות בד"כ) לנקודת הפעלת הוונטה (100-110 מעלות בד"כ). זה טווח מאוד גדול, והקו על הצג שלך הוא לא יותר מהפשטה למשתמש.
לכן, אלא אם התרמוסטט שלך לא תקין - מהרגע שהמנוע התחמם, הוא חם מבחינתך. קו יותר, קו פחות - לא מעניין.
תודה ג'ק![]()
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'
מה דעתכם על כך שהחל מהרגע שהחום מנוע הגיע לקו השני מתוך 3 (כאשר קו 3 אומר טמפ' עבודה), נוסעים רגיל, גם בסלד גבוהה?
אני נוסע עד 4 סלד כשהמנוע קר עד שמתקבל פס חום מנוע שני, ואז עד 5 וממשיך על 5 עד שמגיע לטמפ עבודה ואז משייט על 6-6.5, אני סתם מגזים או שומר על המנוע שלי?
X MAX 400
כמו שכתבתי - קו אחד, שני קוים, עשרה קוים - זה הכל אבסטרקציה. אין לי מושג מה זה אומר "קו אחד" ומה זה אומר "שני קווים", אז לא יכול להגיד כלום.
אישית אני נותן למנוע לעבוד שלוש דקות בחניה לפני שאני מתחיל נסיעה בכלל.
ממש לא, בהוראות היצרן של האופנוע שלי נאמר במפורש שיש להניע ולהמתין כדקה שתיים לפני הנסיעה, עד שחום המנוע מופיע בשעון.
אני נוהג להתניע את האופנוע ולתת לו להתחמם (במיוחד בקור הירושלמי) בשעה שאני לובש את ציוד הרכיבה, זה לוקח לי דקה שתיים בדיוק.
ואז גם הצ'וק האוטומטי מסדר את הנשימה שלו למצב עבודה תקין...
ו
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זו לא הכוונה.
אסור לתת לאופנוע לעמוד בניוטרל לפרק זמן ממושך (זאת אומרת שאתה מלכתחילה במצב שהבאת מתחיל על מנוע חם.)
אצלי זה הרבה יותר מ5 דקות - ככל הנראה תלוי כלי.
מהספר - an engine auto-stop system. Theengine stops automatically if leftidling for 20 minutes. If the enginestops, simply push the start switchto restart the engine
דז'ה וו??... אתם זולגים לדיון הקלאסי "מה עושים כשמניעים?, מחכים להתחממות סבירה של המנוע בסרק או שמתחילים לסוע ישר אחרי שמניעים?"
לא בא לי לחפש את השרשורים על זה.
וכרגיל, התשובות לא היו חד משמעיות, גם לא מבעלי ידע בתחום המכניקה
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
ראיתי בזמנו ביוטוב סרטון שסקרו התחממות של מנוע ברכב (עם מצלמת FLIR אני חושב), כשהמנוע היה בטמפ' עבודה, היו חלקים נעים שפגרו מאחור כמו הגיר והשמן גיר שהיו עדיין יחסית קרים
מבלי להיכנס להוראות ספציפיות או בלבולי מוח על שצריך לחכות 3 דקות על מנת שהשמן יגיע למנוע,העיקרון המנחה הוא לתת לשמן "לסגור מעגל" (להגיע לכלל החלקים),שזה משהו שלוקח כמספר שניות ומשתנה ממנוע אחד לאחר,ע"פ רוב זה לוקח כ 5 שניות (תלוי טמפ' בחוץ) אז אפשר להתחיל לרכוב,לאט.
הרצת מנוע קר בסרק למשך מספר דקות מפייחת ומזהמת את הסביבה ואת השמן,כמו כן היא יוצרת נקודות חמות במנוע - הטמפ' באזור העליון - תא השרפה גבוהה מהטמפ' באזור התחתון,במצב כזה טמפ' המים יכולה להגיע לתחום שבו כביכול אפשר כבר להעמיס בזמן שהאזור התחתון של המנוע עדיין לא שם ,וזה מבלבל את הרוכב ויוצר בלאי.
האידאל הוא להגיע לטמפ' עבודה מהר ככל הניתן,ובעומס המכני הקטן ככל הניתן - מה שאומר להתחיל לרכוב כמעט מיד ובצורה מדורגת,עם מצערת יחסית סגורה שתיפתח בהדרגה יחד עם העליה של מחוג הטמפ'.
השושנים - אין צ'וק אוטומטי בהזרקת דלק.